Η Ιταλία πουλάει μερικές από τις πιο γνωστές μάρκες της σε ξένους επενδυτές με έναν μόνο όρο, τον οποίο θέτει ο πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι: να μείνουν οι θέσεις εργασίας στη χώρα.

Μπορεί η Ιταλία να χάνει μεγάλες εταιρείες με προϊόντα Made in Italy όπως είναι η Pirelli, η Loro Piana και η Ducati, αλλά οι επενδύσεις από ξένους επενδυτές στις εταιρείες αυτές μπορούν να δώσουν νέα πνοή στη βιομηχανία της χώρας, αποτρέποντας το κλείσιμο των εργοστασίων.

«Για μένα δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε έναν επενδυτή από την Ιταλία και σε έναν από το εξωτερικό. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι το βιομηχανικό πλάνο» ανέφερε η υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Φεντερίκα Γκουίντι σε συνέντευξη που παραχώρησε από τη Ρώμη. «Μια αγορά χωρίς σύνορα σημαίνει ότι μπορούν να συμμετέχουν σε αυτή οι καλύτεροι. Εγώ τάσσομαι υπέρ» συμπλήρωσε.

Η προσέγγιση αυτή από την κυβέρνηση έχει κάνει πολλούς διεθνείς επενδυτές να χτυπούν την πόρτα της Ιταλίας. Αυτό έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των ντιλ που έχουν κλείσει. Φέτος οι επιχειρηματικές συμφωνίες στην Ιταλία έχουν αυξηθεί κατά 300% φτάνοντας τα 30,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Πρόκειται για ποσό πολύ υψηλότερο από αυτό που έχει καταγραφεί σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της ευρωζώνης. Το 2014 οι ξένες εταιρείες επένδυσαν 17,1 δισ. δολάρια για την αγορά ιταλικών εταιρειών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η αντίστοιχη αύξηση σε ολόκληρη τη ζώνη του ευρώ ανέρχεται φέτος σε 9,2%.

Ο Ρέντσι θέλει να μη χαθούν θέσεις εργασίας στη βιομηχανία, καθώς επιχειρεί να μειώσει την ανεργία που παραμένει κολλημένη πάνω από το 12%. Οι ιταλοί εργοδότες έχουν καθυστερήσει την πραγματοποίηση προσλήψεων καθώς η οικονομία βρίσκεται κολλημένη σε ύφεση από το δεύτερο μισό του 2011. Πρόκειται για την πιο μεγάλη τέτοια περίοδο στην ιστορία. Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, ο Ρέντσι όχι μόνο δεν μπλοκάρει τις εξαγορές ιταλικών εταιρειών από ξένους, αλλά τους δίνει κίνητρα να επενδύσουν κεφάλαια στα εργοστάσια της χώρας.© Bloomberg News