Διαψεύδει τον εαυτό του ο αρμόδιος υπουργός Π. Λαφαζάνης που υποστηρίζει ότι το σχέδιο εκάκτου ανάγκης για την τροφοδοσία της χώρας σε καύσιμα που εκπόνησαν τα ΕΛΠΕ έγινε χωρίς δική του εντολή. Διότι όπως είναι θέση να γνωρίζουν «ΤΑ ΝΕΑ», η σχετική απόφαση των ΕΛΠΕ του είχε κοινοποιηθεί προς έγκριση, η οποία και δόθηκε.

Από εκεί και πέρα μπορεί ο υπουργός να υποστηρίζει ότι «τα περί εντολής συνιστούν αποκυήματα φαντασίας», ωστόσο είναι προφανές ότι η διοίκηση των ΕΛΠΕ ενημέρωσε τον υπουργό για την επικαιροποίηση του πλάνου του, που σχετίζεται με την πρακτική παραγγελιών για την προμήθεια.

Η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι το σχέδιο συμπεριέλαβε πρακτικές που τα παλαιότερα χρόνια δεν υπήρχαν, όπως η πρόβλεψη να χρησιμοποιηθούν στην αγορά ποσότητες από μελλοντικά συμβόλαια αργού, και η πληρωμή του αργού με έτοιμα διυλισμένα προιόντα των ΕΛΠΕ.

Αλλωστε το δημοσίευμα των “ΝΕΩΝ” επιβεβαιώνει και ο διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Στεργιούλης, ο οποίος σε δήλωσή του στο ΑΠΕ ανέφερε ότι η πρακτική πληρωμής του αργού πετρελαίου με έτοιμα προιόντα αντί για ρευστό, δεν είναι μηχανισμός που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς σε περιπτώσεις έλλειψης ρευστότητας.

Σημειώνεται ότι “ΤΑ ΝΕΑ” δεν υποννόησαν σε κανένα σημείο πως η χώρα θα αντιμετωπίσει ζήτημα επάρκειας σε καύσιμα.

Τι υποστηρίζουν τα ΕΛΠΕ

Η διασφάλιση επάρκειας καυσίμων πέραν των 90 ημερών, που προβλέπει ο νόμος και η σχετική Κοινοτική Οδηγία, αποτελεί πάγια τακτική των Ελληνικών Πετρελαίων, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γρηγόρης Στεργιούλης, σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα.

«Καμία εταιρεία δεν προγραμματίζει μόνο για τους επόμενους τρεις μήνες», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Στεργιούλης.

Η τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας, ικανών να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας για διάστημα 90 ημερών είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες της ΕΕ με βάση Κοινοτική Οδηγία. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Στεργιούλη, ο οποίος βρίσκεται στην Αγία Πετρούπολη στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, αποτελεί πάγια τακτική των ΕΛΠΕ να κατέχουν συμβόλαια μελλοντικής παράδοσης πετρελαίου, πέραν των τριών μηνών.

Τέλος, η πρακτική της εισαγωγής αργού έναντι πληρωμής με έτοιμα προϊόντα αντί για ρευστό, δεν είναι μηχανισμός που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα αλλά έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς σε περιπτώσεις έλλειψης ρευστότητας.

Ο κ. Στεργιούλης τονίζει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα επάρκειας καυσίμων και ότι το διυλιστήριο Ασπροπύργου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης (στο πλαίσιο των οποίων συνέβη το τραγικό δυστύχημα με τέσσερις νεκρούς εργαζόμενους), σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία.

Νωρίτερα από την Αγία Πετρούπολη ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Λαφαζάνης είχε δηλώσει:

1. Τα περί εντολής συνιστούν αποκυήματα νοσηρής φαντασίας.

2. Τα ΕΛΠΕ έχουν πάγια τακτική λειτουργίας η οποία προβλέπει ακριβώς το ύψος των αποθεμάτων και την πρακτική παραγγελιών για την προμήθεια. Αυτή η πρακτική δεν έχει αλλάξει σε τίποτα.

3. Οτιδήποτε άλλο αποβλέπει στην τρομοκράτηση του ελληνικού λαού με μυθοπλασίες που υπηρετούν απαράδεκτες σκοπιμότητες.