Επενδύσεις σε υποδομές και φορολογικό πλαίσιο, είναι τα σημεία – κλειδιά για την πλήρη αξιοποίηση της κρουαζιέρας και του yachting στην Ελλάδα.
Στο συνέδριο που συνεχίζεται και αύριο Τετάρτη, έχουν τεθεί επί τάπητος τα ζητήματα που αφορούν κυρίως τις τρέχουσες προκλήσεις και την προοπτική του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο.
Πρόσθεσε, δε, ότι το 2013 ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε 40 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία, εξασφαλίζοντας 340.000 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον κ. Vago, τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέρχονται ήδη στα 570 εκ. ευρώ, ενώ τα έμμεσα έσοδα ανέρχονται σε 1,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το εν τρίτο εξασφαλίζουν 11.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
«Ο τουρισμός συμβάλλει στο 20% του ΑΕΠ της χώρας και εξασφαλίζει 750.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Επίκεντρο των προσπαθειών μας είναι η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα και ο κλάδος της κρουαζιέρας αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής τουριστικής μας στρατηγικής», είπε η κυρία Κουντουρά και πρόσθεσε:
«Προτεραιότητά μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων που δημιουργούν θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Αυτή τη στιγμή γίνονται σοβαρές επενδύσεις στο θαλάσσιο τουρισμό και σύμφωνα με πηγές του κλάδου, ήδη, οι ενδείξεις για το 2015 είναι πολύ θετικές, καθώς μερικά από τα λιμάνια της Ελλάδας συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή της Ευρώπης από τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας».
«Η εν λόγω Επιτροπή – τόνισε – θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη βελτίωση της υποδομής και του κανονιστικού πλαισίου που απαιτούνται για την αναβάθμιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος».
Κι αυτό, διότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορέσουν να προωθήσουν την περιοχή στο εύπορο αγοραστικό κοινό τους.
Τόνισε δε ότι αποτελεί πρόβλημα για τις εταιρείες κρουαζιέρας να προωθήσουν μια συγκεκριμένη περιοχή σαν την Ανατολική Μεσόγειο, όταν το αγοραστικό τους κοινό δεν γνωρίζει την περιοχή αυτή.
«Το 2014 η συμβολή του τουρισμού στις τοπικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα ανήλθε σε 14 δισ. ευρώ, ωστόσο μια πιθανή έξοδος της χώρας από το ευρώ, θα σήμαινε το τέλος του ελληνικού τουρισμού», είπε ο κ. Ανδρεάδης και συμπλήρωσε:
«Για το λόγο αυτό, ζητούμε από τον πρωθυπουργό να βρει μια λύση εντός της Ευρωζώνης. Από τη μεριά μας, δεσμευόμαστε να στηρίξουμε την ελληνική κυβέρνηση με την προϋπόθεση ότι ο συντελεστής ΦΠΑ για τις τουριστικές υπηρεσίες θα οριστεί στο 8%-10%, ούτως ώστε να μπορούμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί.
»Θα δεχόμασταν μια αύξηση του ΦΠΑ μερικών μονάδων, αλλά είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε αύξηση άνω των δέκα μονάδων, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στον τουριστικό τομέα και στις ευκαιρίες απασχόλησης. Αναλογιστείτε μόνο ότι οι ελληνικές μαρίνες έχουν ΦΠΑ 23%, τη στιγμή που οι τουρκικές μαρίνες έχουν μηδενικό ΦΠΑ!»
Για το 2015 ο ΣΕΤΕ υπολογίζει ότι η χώρα θα δεχτεί 25 εκατομμύρια επισκέπτες (παρά την πρόσφατη πτώση), ωστόσο ο αριθμός αυτός εξαρτάται από την επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές.
«Ευελπιστούμε ότι, έως το 2021, θα έχουμε αγγίξει τα 19 δισ. σε έσοδα από τουριστικές υπηρεσίες, όμως κάτι τέτοιο απαιτεί ετήσιες επενδύσεις ύψους 3,3 δισ. ευρώ», υποστήριξε ο κ. Ανδρεάδης.