Αντιμέτωπη με τον εφιάλτη της επιστροφής παράνομων κρατικών ενισχύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ κινδυνεύει να βρεθεί η κυβέρνηση εάν ματαιώσει τις ιδιωτικοποιήσεις συγκεκριμένων επιχειρήσεων του Δημοσίου, όπως έχουν διαμηνύσει στην ελληνική πλευρά οι Βρυξέλλες.

Πρώτη και καλύτερη στη λίστα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία ακούγεται ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να προχωρήσει στην αποκρατικοποίησή της, κάτι που σημαίνει ότι θα κληθεί να επιστρέψει στον προϋπολογισμό γύρω στα 700 εκατ. ευρώ παράνομων ενισχύσεων. Το ίδιο ακριβώς ισχύει για τη ROSCO, θυγατρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ευθύνη τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, καθώς επίσης για τη ΛΑΡΚΟ, που βαρύνεται με ενισχύσεις 150 εκατ. ευρώ.

«Ακριβώς επειδή οι επίμαχες εταιρείες δεν διαθέτουν τη δυνατότητα επιστροφής τέτοιων ποσών, θα βρεθούν αντιμέτωπες ακόμη και με το ενδεχόμενο να διακόψουν τη λειτουργία τους, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν σε πολλές άλλες περιπτώσεις πανευρωπαϊκά», είχε δηλώσει τον περασμένο Μάρτιο όταν ρωτήθηκε από «ΤΑ ΝΕΑ» κορυφαίο στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, στη διάρκεια εκδήλωσης της Κομισιόν στις Βρυξέλλες.

Εκτοτε δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Σύμφωνα μάλιστα με ερώτηση που κατέθεσε προ ημερών ο βουλευτής της ΝΔ Κ. Χατζηδάκης προς τους υπ. Οικονομικών και Οικονομίας Ι. Βαρουφάκη και Γ. Σταθάκη, «μια ενδεχόμενη ματαίωση της αποκρατικοποίησης των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ROSCO, μπορεί να εγείρει από την πλευρά της Κομισιόν την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων τουλάχιστον 600 εκατ. ευρώ, με κίνδυνο σε αυτά να προστεθούν άλλα 2,5 δισ. ευρώ που συνδέονται με την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ».