Τον κώδωνα του κινδύνου χτυπά ακόμη μία φορά η αγορά αφού η παρατεταμένη έλλειψη ρευστότητας έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε πλήρες αδιέξοδο.

Καθώς τελειώνει ο χρόνος στην κλεψύδρα της αγοράς, οι επιχειρηματίες αισθάνονται όλο και πιο έντονα τις συνέπειες της οικονομικής ασφυξίας στην οποία βρίσκεται η ελληνική οικονομία. Η έλλειψη ρευστότητας από το τραπεζικό σύστημα προς τις επιχειρήσεις, η κατακόρυφη πτώση του τζίρου (το διάστημα Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου έφθασε τα 1,4 δισ. ευρώ) και οι έντονες πιέσεις για παύση της πίστωσης από προμηθευτές του εξωτερικού προς τους έλληνες συνεργάτες τους συνθέτουν την εικόνα που χαρακτηρίζεται από παράγοντες της αγοράς δραματική.

Το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας αποτυπώνεται πλέον στις καθημερινές συναλλαγές αφού ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών, μικρομεσαίων στην πλειονότητά τους, έχει κάνει στάση πληρωμών από τις υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και προς τους συνεργάτες και τους προμηθευτές τους.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος, 2 στους 10 επιχειρηματίες δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις το 2015, τη στιγμή που ήδη 4 στους 10 έχουν ληξιπρόθεσμες oφειλές και προς τον ασφαλιστικό τους φορέα.

Την ίδια ώρα η αγορά διακατέχεται από ανασφάλεια σε σχέση με τις πολιτικές εξελίξεις και ειδικότερα για το αν θα προκύψει συμβιβαστική, επωφελής συμφωνία για τη χώρα με τους ευρωπαίους εταίρους που θα θέσει τέλος στα σενάρια περί εξόδου από την ευρωζώνη και το κοινό νόμισμα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλη Κορκίδη το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια κλιμάκωση της απαίτησης πολλών οίκων για προπληρωμή παραγγελιών και πλήρη κάλυψη με έκδοση τραπεζικών εγγυήσεων από τις ελληνικές εισαγωγικές επιχειρήσεις. Παράλληλα, όπως σημειώνει, η δυσπιστία εις βάρος της ελληνικής οικονομίας μετά και την υποβάθμιση από τον οίκο Fitch την περασμένη Παρασκευή λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις. «Δεν είναι καθόλου εύκολο για μια εισαγωγική επιχείρηση να προεξοφλεί εις ολόκληρον και μάλιστα τοις μετρητοίς τις παραγγελίες που έχει ανάγκη από το εξωτερικό» επισημαίνει.