«ΤΑ ΝΕΑ» ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ: ΝΕΑ ΑΓΝΩΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΛΑΓΚΑΡΝΤ

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/02/2015 23:00 |

Νέα στοιχεία για την «Λίστα Λαγκάρντ» που προήλθε από απόρρητα τραπεζικά δεδομένα της HSBC Γενεύης και στάλθηκε από τις γαλλικές αρχές στην Ελλάδα, εντόπισαν ΤΑ ΝΕΑ στα πλαίσια του SwissLeaks, της παγκόσμιας έρευνας της Διεθνούς Σύμπραξης Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ) και της γαλλικής εφημερίδας Le Monde.

Στο πρότζεκτ συμμετείχαν περισσότεροι από 140 δημοσιογράφοι από 45 διαφορετικές χώρες και τουλάχιστον 50 μέσα ενημέρωσης - ανάμεσά τους η βρετανική εφημερίδα Guardian, η γερμανική Sueddeutsche Zeitung, ο τηλεοπτικός σταθμός BBC, η αμερικανική εκπομπή ερευνητικής δημοσιογραφίας 60 Minutes και πολλά ακόμα.

Τα αρχεία που διέρρευσαν περιλαμβάνουν πληροφορίες για τραπεζικούς λογαριασμούς οι οποίοι φιλοξενούσαν πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ τα οποία συνδέονταν με 106.000 πελάτες της HSBC από ολόκληρο τον πλανήτη.

ΤΑ ΝΕΑ απόκτησαν πρόσβαση στην «παγκόσμια λίστα» και επί έξι μήνες ερευνούσαν τα στοιχεία που προσφέρουν μία σπάνια ματιά στο εσωτερικό του υπερ-απόρρητου Ελβετικού τραπεζικού συστήματος.

Μερικά από τα έγγραφα που απόκτησε το ICIJ μέσω της Le Monde δείχνουν επίσης τις σχέσεις της τράπεζας με πελάτες που δραστηριοποιούνται σε ευρύ φάσμα παραβατικών συμπεριφορών, από εμπόρους όπλων που πωλούσαν χειροβομβίδες σε παιδιά στην Αφρική, έως μεσάζοντες δικτατόρων αναπτυσσόμενων χωρών και διακινητές ματωμένων διαμαντιών.

Τα πρωτότυπα δεδομένα για τους λογαριασμούς αποσπάστηκαν από τους υπολογιστές της HSBC από έναν πρώην υπάλληλο της τράπεζας που μετατράπηκε σε πληροφοριοδότη, τον Ερβέ Φαλσιανί, και παραδόθηκαν στις γαλλικές αρχές το 2008. Η Le Monde έλαβε το υλικό επεξεργασμένο από τις γαλλικές αρχές και το μοιράστηκε με το ICIJ, με τη συμφωνία ότι μια παγκόσμια ομάδα ερευνητών δημοσιογράφων θα «κοσκίνιζε» αυτά τα δεδομένα. ΤΑ ΝΕΑ ήταν το μόνο μέσο ενημέρωσης από την Ελλάδα που συμμετείχε στην συγκεκριμένη έρευνα.


Από τα απόρρητα στοιχεία που διέρρευσαν φωτίζεται ο ρόλος της τράπεζας στους μηχανισμούς των εταιρειών offshore που προσφέρουν ανωνυμία και φορολογικό καταφύγιο. Ακαδημαϊκοί αναφέρουν ότι σχεδόν 7 τρισεκατομμύρια ευρώ βρίσκονται «παρκαρισμένα» σε φορολογικούς παραδείσους ενώ οι διαφυγόντες φόροι για τις χώρες ανέρχονται σε 175 δισεκατομμύρια.




12
ASEMASREFILE
13/02/2015 19:32
Βλακειες για να πουλατε φυλα! Αυτα επρεπε να ειναι εδω και χρονια στον ανακριτη και να εχουν ηδη γινει οι πρωτες ακροασεις υποψηφιων απατεωνων. Ψωροκωσταινα που το κεφαλαιο, η κυβερνηση και τα ΜΜΕ κανουν οτι θελουν
Tzina
11/02/2015 17:36
Symfwna me dimosiografo tis Le Monde, yparxoun peripou 200 Ellines sti lista oi opoioi einai eite parontes vouleutes eite stena syggenika tous proswpa... San na leme 2/3 tou koinovouliou... TA NEA, an thelete na thewreiste sovari kai anexartiti efhmerida, na dimosieusete olokliri ti lista opws to ekane i Le Monde alla kai alla ispanika, italika k loipa eurwpaika entypa! Einai megali ntropi na apokryptontai tetoies plirofories th shmeron hmeran pou ekatommyria sympolites mas pasxizoun apo tin anergia, tis elleipsi asfaleias k koinwnikis merimnas (na mi milisw kai gia to ekpaideutiko systima...) enw alloi ellines (kai dh politikoi ithynontes) forodiafeugoun!
tsalaperdas
11/02/2015 05:51
bravo sta nea!!! elpizo na mas dosete kai tis onomastikes listes argotera...kai na yparxei diavgeia kai oxi mono diafimisi stin efimerida sas.
mania
10/02/2015 20:50
Γιατί δεν αποκαλύπτεται άφθονους? Φοβαστε η περιλαμβανονται κάποιοι από τους εργοδότες σας? Κρίμα για τη συμμετοχή σας σε μια ανεξάρτητη επιτροπή δημοσιογραφων!
Κωστας Διδ.
10/02/2015 09:33
"100 δις δολλαρια συνδεονται με 106.000 πελατες της HSBC απο ολοκληρο τον πλανητη". Μεσος ορος, περιπου 940.000 δολλαρια/πελάτη ή περιπου 780.000 ευρώ ανα πελατη. Πόσοι όμως από αυτους είναι έλληνες που φοροδιαφευγουν? Καμια πληροφορία. Αλήθεια έχει για την Ελλάδα κάποιο ενδιαφερον αυτή η είδηση?
Tzina
12/02/2015 16:10
Kat arxas, file synanagnwsti, olos o kosmos kai oi eidiseis pou ton apasxoloun den gyrnoun gyrw apo ton Ellada! Epeita, an thes na pliroforitheis kalytera, se kalw na diavaseis alla artha sto internet, kyriws agglika kai gallika dystyxws, giati sti xwra mas i alitheia den vgainei pote sti fora! http://www.keeptalkinggreece.com/2015/02/09/swissleaks-hsbc-files-show-86-more-greeks-on-lagarde-list/
Mighty Boosh
09/02/2015 12:10
$2.6 δις σε 2460 λογαριασμούς 2148 πελατών εκ των οποίων το 41% ανήκει σε φυσικά πρόσωπα που έχουν είτε Ελληνικό διαβατήριο είτε υπηκοότητα (το υπόλοιπο ανήκει σε οφσόρ). Αυτό σημαίνει ότι η δικαστική διερεύνηση θα πάρει χρόνια για να ολοκληρωθεί. Θα μπορούσαν να πάνε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό αλλά τότε ένα κλάσμα των προστίμων θα καταβληθεί στο κράτος.
ανεργη ετοιμοθανατη
09/02/2015 11:45
ελεος με την υποκρισια του $υριζομπαχαλ- ελεος.- τα δικα τους εκαταμυριακια που τα εχουν κρυμμενα ?? ΓΙΑ ΠΕΣΤΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ...αλλά ουπς σορυ ξεχασα.! με την αληθεια εχετε μαλωσει εδω και 25 χρονια...ολοι εσεις οι αναρχικοι ακτιβιστε$$ του $ορο$
G
13/02/2015 02:40
AKOMA NA PETHANEIS ESI
tsalaperdas
11/02/2015 05:53
polli apaisiodoxia se katexei despoinis...kai apolyti dyspistia..
THEO
09/02/2015 10:45
Eine Schweiz uber jeder verdacht erhoben!
Εθνικιστης Μεσολογγιτης
09/02/2015 00:06
χαχαχαχαχα μπορoυσε να συμμετειχε η φυλαδα του κομιστη;με τον μετοχο των 250 offshore....Συριζαιοι αρχιστε τα νταουλια γιατι αυτοι σας περιμενουν στην γωνια..