Απογοητευτικά ήταν τα αποτελέσματα των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο τζίρο της εβδομάδας που προηγήθηκε, 8-13 Δεκεμβρίου, όπως εκτιμά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) μετά από έρευνα που πραγματοποίησε μεταξύ των μελών της.

Συγκεκριμένα, το ένα πέμπτο των επιχειρήσεων που άνοιξαν την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου δήλωσαν ότι ήταν σαν μία καθημερινή μέρα. Μόλις μία στις δέκα είδε τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τις μέσες πωλήσεις της εβδομάδας, ενώ η πλειονότητα των επιχειρηματιών (64%) δήλωσαν ότι τη συγκεκριμένη Κυριακή είχαν χαμηλότερο τζίρο από τον μέσο όρο της εβδομάδας.

Το φαινόμενο αυτό εντείνεται σε ό,τι αφορά στις μικρές- οικογενειακές επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό, με το ποσοστό να ανέρχεται στο 75% των περιπτώσεων καθώς και για τις επιχειρήσεις που ο κύκλος εργασιών δεν ξεπερνάει τα 30.000 ευρώ με αντίστοιχο ποσοστό 78%.

Τα παραπάνω ευρήματα επιβεβαιώνονται και από το επόμενο ερώτημα δηλαδή, πώς θα επηρεάσει τον συνολικό τζίρο της εορταστικής περιόδου το άνοιγμα την Κυριακή 14 Δεκέμβρη. Η κύρια αντίληψη του επιχειρηματικού κόσμου (48%) είναι ότι δεν θα έχει καμία επιρροή στο ύψος των πωλήσεων όλης της περιόδου και αυτό απορρέει από το γεγονός ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις δεν παρουσίασαν κάποια αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεων τους την Κυριακή.

Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι περίπου μία στις δύο μικρές επιχειρήσεις προβλέπουν ότι θα συμβάλει αρνητικά για τις ίδιες, το οποίο υποκρύπτει την ανησυχία τους ότι με το συγκεκριμένο μέτρο χάνουν ένα μέρος από το μερίδιο αγοράς.

Όσον αφορά τις τρεις παραμέτρους α) απασχόληση β) λειτουργικό κόστος και γ) επισκεψιμότητα, που μελετά η ΕΣΕΕ για να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα του μέτρου της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές παρουσιάζονται τα εξής αποτελέσματα:

Μόλις 3% των επιχειρήσεων έχουν προσλάβει επιπλέον υπάλληλο λόγω του ότι ανοίγουν και τις Κυριακές, ενώ η πλειονότητα των επιχειρηματιών (62%) καλύπτουν την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού τις συγκεκριμένες μέρες με προσωπική δουλειά.

Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος παρατηρείται ότι 8 στις 10 επιχειρήσεις έχουν επιβαρυνθεί σε κάποιον βαθμό από τις επιπλέον μέρες λειτουργίας των καταστημάτων, καθώς επίσης το 76% των επιχειρηματιών δηλώνουν ότι το μέτρο δεν έχει συμβάλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας.

Τέλος, οι έμποροι κλήθηκαν να κρίνουν το μέτρο για τον κλάδο που δραστηριοποιείται η επιχείρησή τους έχοντας υπόψη τους τη συνολική εικόνα εντός του 2014. Το ποσοστό στο σύνολο του λιανικού εμπορίου που τάσσεται εναντίον του μέτρου ανέρχεται σε 77%. Ο μόνος κλάδος που φαίνεται να διαφοροποιείται σε αυτό το ερώτημα, είναι το λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών όπου το ποσοστό που διαφωνεί μειώνεται στο 54%. Σημειώνεται ότι και σε αυτή την περίπτωση η πλειονότητα των επιχειρηματιών φαίνεται να απορρίπτουν τη λειτουργία των καταστημάτων τους τις Κυριακές.