Αλλαγές και ανακατατάξεις στην αγορά μπίρας στην Ελλάδα φέρνει η συγχώνευση της Μύθος Ζυθοποιία και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Ο γάμος που ανακοινώθηκε χθες το μεσημέρι και συζητιόταν έντονα τους τελευταίους μήνες δημιουργεί ένα μεγάλο επιχειρηματικό σχήμα που θα κατέχει πλέον το 29% της ελληνικής αγοράς μπίρας και θα έχει εξαγωγική παρουσία σε 40 χώρες.

Με όχημα δύο ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, 14 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα 7 παράγονται στην Ελλάδα (ανάμεσά τους η Mythos και η FIX), ένα διευρυμένο δίκτυο περισσότερων από 2.000 προμηθευτών, έντονη εξωστρέφεια και σημαντική συνεισφορά στην εθνική οικονομία με στήριξη της αγροτικής παραγωγής και φορολογικές εισφορές που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ, η νέα εταιρεία αλλάζει τα δεδομένα για την εγχώρια αγορά μπίρας.

ΤΑ ΝΕΑ ΠΟΣΟΣΤΑ. Στο νέο σχήμα που θα έχει την επωνυμία Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ο όμιλος Carlsberg συμμετέχει με ποσοστό 51% και οι μέτοχοι της παλιάς Ολυμπιακής Ζυθοποιίας με 49% (Γιάννης Χήτος 25%, Ηλίας Γκρέκης 12% και Γιώργος Γκρέκης 12%). Η εταιρεία θα διοικείται από 7μελές Εποπτικό Συμβούλιο, με πρόεδρο τον Lars Lehmann, αντιπρόεδρο τον Ιωάννη Χήτο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Αλέξανδρο Καραφυλλίδη. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθούν τα έντυπα γνωστοποίησης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την έγκριση της συγχώνευσης.

Οπως δήλωσε ο Ιωάννης Χήτος σε ό,τι αφορά τον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τις αναπτυξιακές προοπτικές της νέας Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, έχει ήδη συμφωνηθεί η υλοποίηση 5ετούς (2015-2019) πλάνου επενδύσεων ύψους άνω των 50 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις θα αφορούν τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων και υλικών marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία.

Το επενδυτικό πλάνο αποτελεί συνέχεια ενός συνόλου επενδύσεων ύψους 95 εκατ. ευρώ, που έχουν υλοποιήσει κατά την 5ετία 2010-2014 οι δύο εταιρείες και αποτελεί την έμπρακτη επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης τους στη χώρα μας και της συμβολής τους στην εθνική οικονομία. Επιπλέον, μέσα από την ανάπτυξη συνεργείων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει στην εντατικοποίηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας στην αγορά μπίρας. Στις προτεραιότητες εντάσσονται επίσης η ανάπτυξη συνεργείων σε θέματα προμηθειών, παραγωγής και διάθεσης προϊόντων, καθώς και η βελτιστοποίηση και καλύτερη αξιοποίηση των δικτύων διανομής, με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της αγοράς.

«ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΧΑΡΤΗς». «Η συγχώνευση των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης του Carlsberg Group στην Ελλάδα. Με ελληνικό DNA και διεθνές αποτύπωμα, το νέο σχήμα συνδυάζει την ισχυρή τεχνογνωσία, τη δύναμη, την αξιοπιστία, την οργάνωση, τις ισχυρές δομές, την οικονομική ευρωστία. Σήμερα, αλλάζουμε τον χάρτη της μπίρας στην Ελλάδα», δήλωσε ο Α. Καραφυλλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιία.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Γιάννης Χήτος τόνισε ότι «με ένα ισχυρό portfolio προϊόντων που περιλαμβάνει τη FIX Hellas, το ιστορικότερο σήμα ελληνικής μπίρας, και τη Mythos, το μεγαλύτερο ελληνικό σήμα μπίρας της νεότερης εποχής, με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, με στήριξη των τοπικών παραγωγών και επενδύσεις που συνεπάγονται περαιτέρω ανάπτυξη, συμβάλλουμε στο να αλλάξουν ουσιαστικά τα δεδομένα του κλάδου στη χώρα μας».