Μεγάλες αλλαγές στον χώρο της ελληνικής ζυθοποιίας, μιας από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της χώρας, αναμένεται να φέρει η στρατηγική συμφωνία δύο μεγάλων επιχειρήσεων, της Μύθος Ζυθοποιία, μέλος του Ομίλου Carlsberg, και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Οπως έγινε γνωστό το μεσημέρι της Τρίτης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι δύο ζυθοποιίες αποφάσισαν να προχωρήσουν στη συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους. Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθούν τα έντυπα γνωστοποίησης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και εφεξής η συγχώνευση θα τελεί υπό την έγκρισή της.Μια τέτοια συμμαχία δημιουργεί έναν δεύτερο ισχυρό πόλο στον χώρο της μπύρας στην Ελλάδα μετά την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Στο νέο σχήμα με την επωνυμία «Ολυμπιακή Ζυθοποιία», ο όμιλος Carlsberg θα συμμετέχει με ποσοστό 51% και οι μέτοχοι της παλιάς Ολυμπιακής Ζυθοποιίας με 49%. Θα διοικείται από επταμελές εποπτικό συμβούλιο, με πρόεδρο τον Λαρς Λέμαν, αντιπρόεδρο τον Ι. Χήτο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Α. Καραφυλλίδη.

«Για εμάς είναι μία νέα εποχή» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιία, Α. Καραφυλλίδης και συνέχισε: «Η συγχώνευση των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης του Carlsberg Group στην Ελλάδα, στην ελληνική επιχειρηματικότητα και την ελληνική οικονομία. Μια αγορά στην οποία έχουμε σταθερή παρουσία τα τελευταία 46 χρόνια. Η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει ότι ήρθαμε εδώ για να μείνουμε».

Από την πλευρά του ο Ι. Χήτος, πρόεδρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι η σημερινή ημέρα είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία. Επίσης πρόσθεσε ότι η διοίκηση έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια πολλές προτάσεις από ενδιαφερόμενους για συνεργασία. Η διοίκηση εξέτασε με σχολαστικότητα όλες τις προτάσεις και κατέληξε σε αυτή της Μύθος Ζυθοποιία η οποία ήταν μακράν η καλύτερη και επιβεβαιώνει την ψήφο εμπιστοσύνης του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα.

Oπως ανέφερε ο I. Χήτος, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία αποτελεί τον νέο ισχυρό πυλώνα της εγχώριας αγοράς μπύρας. «Με ένα ισχυρό portfolio προϊόντων που περιλαμβάνει τη FIX Hellas, το ιστορικότερο σήμα ελληνικής μπύρας και τη Mythos, το μεγαλύτερο ελληνικό σήμα μπύρας της νεότερης εποχής, με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, με στήριξη των τοπικών παραγωγών και επενδύσεις που συνεπάγονται περαιτέρω ανάπτυξη, συμβάλλουμε στο να αλλάξουν ουσιαστικά τα δεδομένα του κλάδου στη χώρα μας. Στόχος μας είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την αγορά και κατ’ επέκταση για την εθνική οικονομία και τους Έλληνες καταναλωτές» ανέφερε ο I. Χήτος.

Με όχημα δύο ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατομμυρίων εκατόλιτρων ετησίως, τη διάθεση 14 εμπορικών σημάτων, εκ των οποίων τα επτά παράγονται στην Ελλάδα, ένα διευρυμένο δίκτυο περισσότερων από 2.000 προμηθευτών, έντονη εξωστρέφεια και σημαντική συνεισφορά στην εθνική οικονομία με στήριξη της αγροτικής παραγωγής και φορολογικές εισφορές που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει να δημιουργήσει νέα δεδομένα για την εγχώρια αγορά μπύρας.

Στόχος μερίδιο αγοράς 33%

Το μερίδιο αγοράς της νέας εταιρείας ανέρχεται, όπως αναφέρθηκε, σε 29% και στόχος είναι στην επόμενη πενταετία να αυξηθεί πάνω από 32-33%. Σημειώνεται ότι ο τζίρος της Μύθος Ζυθοποιία το 2013, ανήλθε σε 100 εκατ. ευρώ και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε 52 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τις αναπτυξιακές προοπτικές της νέας Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, έχει ήδη συμφωνηθεί η υλοποίηση πενταετούς (2015- 2019) πλάνου επενδύσεων, ύψους άνω των 50 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις θέτουν στο επίκεντρο τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων και υλικών μάρκετινγκ και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία. Το επενδυτικό πλάνο αποτελεί συνέχεια ενός συνόλου επενδύσεων, ύψους 95 εκατ. ευρώ, που έχουν υλοποιήσει κατά την πενταετία 2010- 2014 οι δύο εταιρείες και αποτελεί την έμπρακτη επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης τους στη χώρα και της συμβολής τους την εθνική οικονομία.

Επιπλέον, μέσα από την ανάπτυξη συνεργιών και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει στην εντατικοποίηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας στην αγορά μπύρας. Με πυρήνα εξωστρέφειας τα μεγάλα ελληνικά σήματα Mythos και FIX Hellas, θα ενισχύσει περαιτέρω τις εξαγωγές της χώρας, προσεγγίζοντας τους διεθνείς καταναλωτές σε ολοένα και περισσότερες αγορές, που ξεπερνούν τις 40 χώρες και στις πέντε ηπείρους.

Η Μύθος, ελέγχεται από την πολυεθνική Carlsberg, και εκτός από τις δύο ομώνυμες μάρκες κυκλοφορεί στην Ελλάδα δημοφιλή προϊόντα, όπως οι μπύρες Kaizer, Corona και Guinness.

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2010 και γρήγορα κατέκτησε ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με τα προϊόντα Fix.