Αμφίβολο θεωρείται το εάν θα εγκρίνει σήμερα, Τρίτη η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ) το συμβατικό κείμενο του Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ για την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε στα μέσα Οκτωβρίου την υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποιητικής συμβάσεως μεταξύ του ΟΛΠ και της θυγατρικής της κινεζικής Cosco, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ ΑΕ).

Σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποιητικής συμβάσεως μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ.

Ωστόσο, το Δικαστήριο έθεσε δύο όρους:

  • Ότι δέχεται μόνον την αναστολή καταβολής του συμβατικού σταθερού εγγυημένου ανταλλάγματος για επτά έτη (έως το 2021), ήτοι έως ότου η ΣΕΠ – Cosco ολοκληρώσει κατασκευαστικά και παραγωγικά τον προβλήτα ΙΙΙ.
  • Να καταβάλλει ο ΣΕΠ – Cosco ένα συμφωνημένο αντάλλαγμα για τον προβλήτα ΙΙΙ από τώρα για την χρήση του χώρου.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες η κινεζική πλευρά επιμένει στην συμφωνηθείσα κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος, την οποία θέτει ως προϋπόθεση για την επένδυση της στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Υπενθυμίζεται πως ο Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ συνολικής επένδυσης 230 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών, καθώς και τη μηχανολογική αναβάθμιση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, μετά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και την αναβάθμιση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.

Εφόσον το έργο προχωρήσει, κάτι που πλέον θεωρείται αμφίβολο, η ετήσια δυναμικότητα για τη ΣΕΠ ΑΕ θα ανέλθει μετά την κατασκευή των έργων σε 6.200.000 εμπορευματοκιβώτια (TEU), τα οποία μαζί με το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ-προβλήτας Ι- δυναμικότητας 1.000.000 TEU θα καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.