Μπορεί το Διαδίκτυο να είναι αχανές και να βρίσκεται παντού, μπορεί ο καθένας να είναι σε θέση να το αξιοποιήσει για να πληροφορήσει και να πληροφορηθεί, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι το Web ελέγχεται σήμερα από μια χούφτα τεχνολογικών κολοσσών.

Η Google, η Amazon, η Apple, το Facebook, το Twitter και η Yahoo! «κλέβουν» ατέλειωτες ώρες από τον χρόνο μας (οι περισσότεροι έχουμε τουλάχιστον από έναν λογαριασμό στις υπηρεσίες τους) και τις μετατρέπουν σε αστρονομικά κέρδη.

Τούτων δοθέντων, δεν προκαλεί απορία το γεγονός ότι οι εταιρείες αυτές μονομαχούν σε πολλά επίπεδα για να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της χάι-τεκ αγοράς. Αυτό, όμως, δεν τους εμποδίζει να συνεργάζονται σε διάφορα επίπεδα.

Η Amazon και η Google είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: η Amazon είναι ένας από τους καλύτερους πελάτες των διαφημιστικών υπηρεσιών της Google, αλλά ταυτόχρονα είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους της σε μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών.

Η εταιρεία Kantar Media εκτιμά ότι το 2013 η Amazon ξόδεψε 157,7 εκατ. δολάρια για διαφημίσεις στην αμερικανική έκδοση της υπηρεσίας αναζήτησης της Google, ποσό σχεδόν διπλάσιο από τον δεύτερο μεγαλύτερο διαφημιζόμενο, την Priceline Group. Σε διεθνές επίπεδο, η Amazon ξοδεύει επίσης πολλά λεφτά σε υπηρεσίες της Google.

Κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι το 1998 ο ιδρυτής της Amazon Τζεφ Μπέζος επένδυσε 250.000 δολάρια στη Google. Οταν η Google μπήκε στο χρηματιστήριο το 2004, αυτά τα 250 χιλιάρικα έγιναν μετοχές αξίας άνω των 280 εκατ. δολαρίων.

Ο Μπέζος δεν έχει αποκαλύψει πόσες από αυτές τις μετοχές εξακολουθεί να κατέχει έως σήμερα, ωστόσο με την τρέχουσα τιμή της μετοχής της Google οι μετοχές που είχε αγοράσει αντιστοιχούν σε περισσότερα από 1,5 δισ. δολάρια.

Αυτό σημαίνει ότι ο ιδρυτής της Amazon είναι ταυτόχρονα ένας από τους πρώτους – επιτυχημένους – επενδυτές της Google και ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της.

Οσο περνούν τα χρόνια, οι δύο εταιρείες γίνονται όλο και περισσότερο ανταγωνιστικές, καθώς δραστηριοποιούνται στους ίδιους τομείς (από παροχή υπηρεσιών στο Web έως κατασκευή συσκευών tablet).

Η Google έχει ξεφύγει από την κύρια επιχειρηματική της δραστηριότητα – αυτή της online αναζήτησης – έχοντας επεκταθεί στη δημιουργία του άκρως επιτυχημένου λογισμικού Android, αλλά και στην κατασκευή φορητών συσκευών.

Παράλληλα, έχει μπει στην αγορά της ψυχαγωγίας μέσα από διάθεση ταινιών, εφαρμογών και παιχνιδιών από το ηλεκτρονικό κατάστημα Google Play, ενώ πειραματίζεται στον χώρο των φορέσιμων συσκευών με τα γυαλιά Google Glass.

Από την άλλη πλευρά, η Amazon, που έγινε γνωστή για τα φθηνά βιβλία και CD που πουλούσε, δραστηριοποιείται πλέον σε ένα ευρύτατο φάσμα τομέων: από τις ταμπλέτες και e-readers Kindle έως το Amazon Web Services, τη δημοφιλή υπηρεσία cloud computing.

Στην πραγματικότητα, η Amazon απέφυγε έξυπνα να αναπτύξει το δικό της λειτουργικό σύστημα, προσαρμόζοντας το Android της Google στις δικές της συσκευές και καθιστώντας το συμβατό με το Amazon app store για παιχνίδια, μουσική και βίντεο.

Η Google παρουσίασε τις δικές της φορητές συσκευές με το εμπορικό σήμα Nexus και τώρα οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται και στο πεδίο των κινητών τηλεφώνων και των ταμπλετών.

Επιπλέον, το cloud computing είναι μια περιοχή με τεράστια δυναμική στην οποία η Amazon κυριαρχεί, ανταγωνιζόμενη τη αντίστοιχη υπηρεσία της Google.

Παράλληλα, οι δύο εταιρείες πειραματίζονται με τις κατ’ οίκον παραδόσεις φρέσκων τροφίμων και προϊόντων μέσω drones.

Κι ενώ η Google μπαίνει στα χωράφια της Amazon με υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, η Amazon αντεπιτίθεται λανσάροντας τη δική της πλατφόρμα διαφήμισης που ανταγωνίζεται άμεσα το AdWords της Google, το οποίο ευθύνεται για τον μεγαλύτερο όγκο των (υπέρογκων) κερδών της.

Θα επιβιώσει μόνο μία από τις δύο εταιρείες ή υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος και για τις δύο σε αυτές τις ραγδαία αναπτυσσόμενες αγορές;

Σύμφωνα με τον βρετανικό Guardian, δεν αποκλείεται μια ημέρα να ανακοινωθεί ένα «mega-deal» των δύο κολοσσών, από το οποίο να προκύψει μια νέα εταιρεία: η… Googlezon.