Τη μετρήσιμη επαναφορά της Αθήνας στη διεθνή τουριστική αγορά επιβεβαιώνει η αυξημένη κίνηση στην πόλη το εφετινό οκτάμηνο.

Η άνοδος των τουριστικών αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά 528.000 τη συγκεκριμένη περίοδο αντιστοιχεί «σε περίπου 390.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία» και μεταφράζεται «σε 142,8 εκατ. ευρώ για την πραγματική οικονομία της Αθήνας», όπως ξενοδοχεία, εμπόριο, εστίαση, δημοτικά τέλη, φόροι, μεσάζοντες, τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σε κοινή συνέντευξη Τύπου τεσσάρων φορέων, της ΕΞΑΑΑ, της Marketing Greece, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και της Aegean, για την εξέλιξη της ελληνικής πρωτεύουσας ως διεθνούς ταξιδιωτικού προορισμού και τη μεταξύ τους συνεργασία.

Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση στους δείκτες του προορισμού αποτυπώνεται σε ετήσια βάση με ποσοστό 22,3% στην πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων, 4,9% στη μέση τιμή δωματίου και 28,3% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, σε συνεργασία με την GBR Consulting.

«Το καλοκαίρι του 2014 προγραμματίστηκαν 168 νέες διεθνείς εβδομαδιαίες πτήσεις, ενώ 107 νέες διεθνείς εβδομαδιαίες πτήσεις έχουν προγραμματιστεί για τον χειμώνα του 2015» υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) κ. Γιάννης Παράσχης, τονίζοντας τα θετικά μηνύματα από τις αεροπορικές εταιρείες και για τη νέα χρονιά.

Ο κ. Παράσχης επισήμανε τη θετική πορεία σε αφίξεις, η οποία συνεχίζεται και στο εννεάμηνο, με το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου να καταγράφει άνοδο 19,5%. «Η Αθήνα είναι πρώτη σε ανάκαμψη, ανάμεσα στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια» υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι οι ξένοι επισκέπτες με μοναδικό προορισμό την Αθήνα αυξήθηκαν κατά 29% κατά το α’ εξάμηνο του 2014, ενώ αυξημένη κατά 10% ήταν και η κίνηση της εσωτερικής αγοράς.

Την εφετινή χρονιά η Aegean θα αγγίξει τα 9,8 εκατομμύρια επιβάτες συνολικά, εκ των οποίων 4,8 εκατομμύρια είναι επιβάτες εξωτερικού, τόνισε ο αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας κ. Ευτύχιος Βασιλάκης. Αντίστοιχα, από την Αθήνα έχουν μετακινηθεί 7,8 εκατομμύρια επιβάτες, από τους οποίους 3 εκατομμύρια είναι επιβάτες εξωτερικού.

Στόχος, όπως σημείωσε, είναι το 2018 οι προορισμοί από την ελληνική πρωτεύουσα να φθάσουν τους 100 (Aegean και Olympic Air), σε σχέση με τους 72 που είναι εφέτος. Παράλληλα υπογράμμισε τη συμμετοχή της εταιρείας στις κοινές δράσεις και την ανάγκη «να σταθεροποιηθεί η δυναμική του 2014», εκτιμώντας ότι «χρειάζονται ένα-δύο χρόνια για να επανέλθει η Αθήνα στα επίπεδα που ήταν».

Η αύξηση της ζήτησης και της πληρότητας φανερώνει τη δυναμική του προορισμού, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις έρευνες της ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών» (δείγμα άνω των 1.500 επισκεπτών – ενοίκων ξενοδοχείων κατ’ έτος), όπου σε ποσοστό 96% οι τουρίστες της πόλης θα συνιστούσαν την Αθήνα σε τρίτους, αλλά και η συνολική αξιολόγηση του προορισμού βαθμολογείται 7,8 στα 10.

Ωστόσο «δεν μιλάμε για κερδοφορία αλλά για βιωσιμότητα των ξενοδοχείων» πρόσθεσε ο κ. Βασιλικός. Αναφερόμενος σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, επισήμανε ότι «υπεραποδίδουν», προσθέτοντας πως η μέση τιμή των ξενοδοχείων της Αθήνας αντικειμενικά είναι χαμηλή, καθώς το 2014 η Αθήνα πωλεί με 85,73 ευρώ, έναντι 81,75 ευρώ το 2013 (αύξηση 4,9%).

Από την άλλη, οι ανταγωνίστριες πόλεις ξεπερνούν τα 100 ευρώ, όπως το Παρίσι (247,94 ευρώ), το Λονδίνο (169,77 ευρώ), η Ρώμη (143,16 ευρώ), η Κωνσταντινούπολη (135,34 ευρώ), το Αμστερνταμ (131,25 ευρώ), η Βαρκελώνη (121,03 ευρώ), το Μόναχο (116,4 ευρώ) και η Βιέννη (90,76 ευρώ).

Κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου υπογραμμίστηκε το θετικό αποτέλεσμα της συνεργασίας και των συντονισμένων δράσεων των τεσσάρων φορέων. «Η ανάκαμψη προέκυψε μέσα από νέες ιδέες και κοινές προσπάθειες και αποδεικνύει την ανάγκη να συστρατευθούμε όλοι κάτω από μακροπρόθεσμο στόχο και στρατηγική για την περαιτέρω βελτίωση, αριθμών και ποιότητας» υπογράμμισε ο κ. Βασιλικός.

Οι ενέργειες δημοσιότητας είχαν αποτέλεσμα διαφημιστικής αξίας 7,5 εκατ. ευρώ, με περισσότερα από 100 άρθρα για την Αθήνα σε ξένα ΜΜΕ διεθνούς εμβέλειας, σε συνέχεια 50 δημοσιογραφικών αποστολών, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου πλάνου προβολής σε συνεργασία με την ΕΞΑΑΑ, την Aegean και άλλους φορείς.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η νέα πρωτοβουλία του ΔΑΑ και της Marketing Greece, η διεθνής καμπάνια «I’m an Aθenian too», σε συνέχεια της καμπάνιας του ΔΑΑ «Perhaψ you’re an Aθenian too!», η οποία πραγματοποιήθηκε με επιτυχία σε 18 αεροδρόμια σε όλον τον κόσμο και πρόβαλε σε ένα επιβατικό κοινό άνω των 170 εκατομμυρίων την αθηναϊκή ταυτότητα.