Μια ακόμη πτυχή του σίριαλ της ανεπιτυχούς αξιοποίησης των δύο Airbus A340 της πρώην Ολυμπιακής, τα οποία χρόνο με τον χρόνο χάνουν όλο και περισσότερο την αξία τους, αποκαλύπτει απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα.

Σύμφωνα με αυτήν, το ετήσιο κόστος που καταβάλλεται για τη συντήρηση των δύο Airbus A340 αλλά και για τις αμοιβές του προσωπικού τους, προκειμένου να διατηρούνται σε κατάσταση κατάλληλη για να πετάξουν, ανέρχεται σε… 790.500 ευρώ ή σε 66.000 ευρώ το μήνα!

Τα χρήματα καταβάλλονται προκειμένου να μην απαξιωθεί εντελώς η πτητική ικανότητα των δύο αεροσκαφών, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται σύντομα να προκηρύξει ​νέο διαγωνισμό πώλησής τους.

Σύμφωνα με την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, τα ποσά των 790.500 ευρώ καταβλήθηκαν από τις 15 Απριλίου 2013 μέχρι και τις 16 Μαΐου 2014.

Πονεμένη ιστορία

Η πώληση των Airbus της παλιάς Ολυμπιακής έχει περάσει από 40 κύματα. Ξεκινάει τον Ιούλιο του 2012, με την υπογραφή της σύμβασης πώλησης των τεσσάρων Airbus της κρατικής Ολυμπιακής.

Δύο από τα τέσσερα Airbus Α340-300 πουλήθηκαν στην αμερικανική Apollo Aviation έναντι 16 εκατ. ευρώ, καθώς για τα υπόλοιπα δύο η αμερικανική εταιρεία απέσυρε το ενδιαφέρον της.

Είχε προηγηθεί απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που μπλόκαρε την πώλησή τους, γιατί δεν ενέκρινε τη διαδικασία. Το ΤΑΙΠΕΔ έκανε αίτηση ανάκλησης της απόφασης την οποία και κέρδισε, ωστόσο στο μεσοδιάστημα η Apollo Aviation απέσυρε το ενδιαφέρον της. Έτσι, το ΤΑΙΠΕΔ, αποφάσισε να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό, που προκηρύσσεται σύντομα.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι, χρόνο με το χρόνο, τα αεροσκάφη χάνουν ολοένα και περισσότερο την αξία τους. Ενδεικτικό είναι ότι, το 2009, τα τέσσερα αεροσκάφη αποτιμώνταν κοντά στα 180 εκατ. ευρώ. Σαν να μην έφτανε αυτό, μηνιαίως εκτιμάται ότι δαπανώνται… 66.000 ευρώ για τη συντήρησή τους και για το προσωπικό (ιπτάμενοι και τεχνικοί), προκειμένου να παραμένουν «ζωντανά».

Κάποτε τα τέσσερα Airbus Α340 ήταν τα διαμάντια της εταιρείας. Πετούσαν στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Νότια Αφρική. Αγοράσθηκαν τη διετία 1997-1998 και βρίσκονταν στον αέρα μέχρι και τις τελευταίες στιγμές ζωής της Ολυμπιακής.

Από τότε παραμένουν παρκαρισμένα Αεροδρόμιο των Σπάτων, και φυσικά η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου εισπράττει το ανάλογο αντίτιμο.