Με κίνητρο την καινοτομία και οδηγό την προσπάθεια να εδραιωθούν στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά, κατέθεσαν προ μηνών το επιχειρηματικό τους πλάνο. Οι ιδέες τους ξεχώρισαν ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες και έλαβαν το περασμένο Σάββατο το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Ελληνική Πρωτοβουλία, στοχευμένη στην επιχειρηματικότητα και στη φιλανθρωπική δράση ομογενών επιχειρηματιών της διασποράς, βράβευσε τις τέσσερις καλύτερες επιχειρηματικές προτάσεις, τις οποίες θα χρηματοδοτήσει με το συνολικό ποσό των 700.000 ευρώ.

Φέτος, το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας δέχτηκε 67% περισσότερες αιτήσεις σε σχέση με την περυσινή χρονιά. «Δεχθήκαμε περισσότερες από 1.200 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 488 ιδέες πληρούσαν τελικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια του βραβείου. Και αυτά είναι η καινοτομία, η δημιουργία άμεσων θέσεων εργασίας αλλά και ο ρεαλισμός των προτάσεων. Αυτή τη χρονιά, εκτός από την αύξηση του αριθμού των αιτήσεων, διαπιστώσαμε και μα ποιοτική διαφοροποίηση, τόσο στην τεχνική κατάρτιση όσο και στον τρόπο παρουσίασης των προτάσεων» λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας Jimmy Αθανασόπουλος. Συμπληρώνει μάλιστα ότι η χρηματοδότηση των επιχειρηματικών προτάσεων είναι σημαντική, «ακόμη πιο σημαντικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες θα έχουν την καθοδήγηση και υποστήριξη που αναζητούν».

Anassa Organics

Αφέψημα από βιολογικά βότανα

Για χρόνια εργάζονταν σε εταιρείες στο κομμάτι του μάρκετινγκ. Το 2013 όμως δύο φίλες, οι Γιάννα Ματθαίου και Αφροδίτη Φλώρου, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα ελληνικά αρωματικά φυτά και τη δημιουργία αφεψημάτων. Κι έτσι δημιούργησαν την εταιρεία Anassa Organics.

«Συνεργαζόμαστε με μικρούς παραγωγούς και συσκευάζουμε σε πιστοποιημένο βιολογικό χώρο συνολικά 15 διαφορετικά βότανα, ενώ προωθούμε και μείγματα αυτών των φυτών. Μέντα, λουίζα, τσάι του βουνού, χαμομήλι, κυνόροδο είναι μερικά από αυτά» λέει η κ. Φλώρου. Η προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία τις βοήθησε ώστε να λανσάρουν το προϊόν σε μία προσεγμένη συσκευασία – σε μεταλλικό κουτί.

Ηδη, τα προϊόντα της εταιρείας μπορεί κανείς να τα βρει σε επιλεγμένα ντελικατέσεν, αλλά και στα ράφια των αεροδρομίων. «Αν και κάνουμε δειλά δειλά τα πρώτα μας βήματα, μας έχουν προσεγγίσει από το εξωτερικό, ιδίως την Αγγλία».

Open Circle

Ενας ανοιχτόςκύκλος επενδύσεων

Η ιδέα ήρθε πριν από περίπου 10 μήνες και με τη χρηματοδότηση που έλαβε από το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας πολύ σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί.

Οπως λέει και το όνομα της επιχειρηματικής πρότασης του Σωκράτη Πλούσσα, το Open Circle είναι ένας ανοιχτός κύκλος επενδύσεων. Πρόκειται για μία διαδικτυακή κοινότητα, όπου επιχειρηματίες με όραμα παρουσιάζουν τις επιχειρηματικές για την προώθηση συνεργασιών με επενδυτές. «Η διαδικασία και η μέθοδος αυτή έλειπαν. Ουσιαστικά γινόμαστε διαχειριστές ενός επιχειρηματικού οικοσυστήματος. Το Open Circle, όμως, δεν είναι απλώς ένας τόπος συνάντησης επενδυτών και επιχειρηματιών. Διασφαλίζουμε με κριτήρια και προϋποθέσεις ποιες επιχειρήσεις ζητούν επενδύσεις, ενώ είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τους επιχειρηματίες να βελτιστοποιήσουν την πρότασή τους ώστε να έχουν μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον» σημειώνει ο κ. Πλούσσας.

e-satisfaction

e-πλατφόρμα για απαιτητικούς πελάτες

Το όνομά της είναι e-satisfaction. Πρόκειται για την πρώτη ανεξάρτητη πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία της αγοράς των διαδικτυακών πελατών, από την περιήγηση μέχρι την παραγγελία και την παράδοση.

«Η ιδέα ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια βλέποντας την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και την ανάγκη των καταναλωτών να αισθάνονται περισσότερο σίγουροι και ασφαλείς όταν κάνουν αγορές από e-shops» αναφέρει η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου, εκ των δημιουργών της πλατφόρμας. «Ο καταναλωτής μπορεί να βαθμολογήσει ό,τι βλέπει από τη στιγμή που θα μπει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έως την ώρα που θα παραγγείλει το προϊόν που τον ενδιαφέρει». Η εφαρμογή προσφέρει στον επιχειρηματία άμεση ενημέρωση για τον βαθμό ικανοποίησης των καταναλωτών του. Μάλιστα, το e-satisfaction χρησιμοποιείται ήδη σε 22 ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα. Στην προσπάθεια της πλατφόρμας συμμετέχουν επίσης ο Στέλιος Ηλιάκης, γενικός διευθυντής της εταιρείας Sleed, και η καθηγήτρια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Κατερίνα Πραματάρη.

RTsafe

Προϊόντα για ασφαλείς ακτινοθεραπείες

Η ομάδα τους έπειτα από επιστημονική έρευνα πολλών ετών κατέληξε στον σχεδιασμό προϊόντων που έχουν στόχο να βελτιστοποιήσουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της ακτινοθεραπείας στους ασθενείς με καρκίνο με ένα μοναδικό εξατομικευμένο τρόπο, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις πιθανότητες παρενεργειών της θεραπείας. «Στη ακτινοθεραπεία κύριος στόχος είναι η ακτινοβόληση και καταστροφή των καρκινικών κυττάρων με παράλληλη προφύλαξη των γύρω υγιών ιστών» εξηγεί ο 44χρονος ακτινοφυσικός ιατρικής Ευάγγελος Παππάς. Οπως προσθέτει, ύστερα από πολυετή και κοπιαστική έρευνα – μαζί με τον 50χρονο, επίσης ακτινοφυσικό ιατρικής Θωμά Μαρή και τον 52χρονο καθηγητή στο Πολυτεχνείο της Λωζάννης Νικόλαο Στεργιόπουλο – «αναπτύξαμε ένα προϊόν – μεθοδολογία με το οποίο μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι η ακτινοβολία θα αποδοθεί στο σημείο που έχει επιλέξει ο ογκολόγος ακτινοθεραπευτής».

Τα επόμενα βήματα της επιστημονικής ομάδας είναι η επισημοποίηση της πιλοτικής συνεργασίας που ήδη έχει ξεκινήσει με δύο νοσοκομεία της Ελβετίας και με ένα στην Ελλάδα.