Αισιόδοξη ότι η φετινή χρονιά θα είναι «μια νέα χρονιά ρεκόρ», εξέφρασε η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, χαιρετίζοντας την ημερίδα που διοργάνωσαν το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ) και η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, με τίτλο «Τουρισμός: Μια αναδυόμενη αγορά».

«Το 2013 επισκέφθηκαν την Ελλάδα πάνω από 20 εκατ. τουρίστες», δήλωσε η κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη, συνυπολογίζοντας και τα δύο εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν τη χώρα και συμπλήρωσε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 15%.

«Περίπου 2,2 εκατ. προέρχονταν μόνο από τη Γερμανία», πρόσθεσε. Η ίδια υπογράμμισε ότι η «μεγαλύτερη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό» είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και επισήμανε την προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα, αναφερόμενη και στη συνεργασία με τη γερμανική πλευρά, σε ό,τι αφορά προγράμματα μαθητείας στο πρότυπο του διττού συστήματος.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι ο ιατρικός τουρισμός αποτελεί υψηλή προτεραιότητα σε συνέχεια της ΚΥΑ μεταξύ των υπουργών Τουρισμού και Υγείας, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες πιστοποίησης.

Παράλληλα, ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας δρ. Πέτερ Σόοφ ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από ήλιο και θάλασσα. «Βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης στα πολιτιστικά ταξίδια και στα ταξίδια πόλεων, καθώς και στον ιατρικό τουρισμό και τον τουρισμό θαλάσσης», δήλωσε.

«Στην Ελλάδα ο τουρισμός τη δωδεκαετία του 2000 μέχρι και το 2012, έδειχνε ότι πιάνει το μέγιστο των άμεσων τουριστικών εσόδων, δηλαδή τα 10 δισ. ευρώ. Από το 2013 βλέπουμε ότι αυτή η παγιωμένη επίδοση αυξάνεται, και φθάνει κοντά στα 12 δισ. Οι προσδοκίες μας για το 2014 είναι ακόμα υψηλότερες», τόνισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης σημειώνοντας ότι ο τουρισμός έχει επιδείξει αξιοθαύμαστη αντοχή στην κρίση και έχει αναδειχθεί σε βασικό τροφοδότη της εθνικής οικονομίας. Ο ίδιος ωστόσο πρόσθεσε ότι «το μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθήσαμε επί σειρά ετών δείχνει ότι ξεπερνιέται. Είναι πρόδηλη η ανάγκη για νέα τουριστικά προϊόντα, νέες πρακτικές και κυρίως στρατηγική για την άμβλυνση της υψηλής εποχικότητας».

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας αναλύθηκαν, μεταξύ άλλων, οι προοπτικές και οι ευκαιρίες ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα από εμπειρογνώμονες του «Project M» (Βερολίνο) και του ELITOUR (Αθήνα). Επίσης παρουσιάστηκε το νέο εγχείρημα «Via Egnatia», ενταγμένο στην ενότητα «Δημιουργία δικτύων για ανάπτυξη (τουριστικών) προορισμών». Στην ενότητα «Ανάπτυξη τουριστικών προορισμών μέσω μεγάλων επενδύσεων» παρουσιάστηκε το μοντέλο του Costa Navarino και αναλύθηκε ο ρόλος των μεγάλων έργων υποδομών στη δημιουργία των τουριστικών προορισμών και τα οφέλη για μια περιοχή. Τις στρατηγικές τους για την ανάπτυξη προορισμών παρουσίασαν επίσης οι επιχειρήσεις Aegean Airlines, TUI Hellas, Attika Reisen και Lufthansa German Airlines.