Αντιμέτωποι με νέα ταλαιπωρία βρίσκονται οι φορολογούμενοι λόγω λαθών που έχουν εντοπισθεί στα στοιχεία των τόκων καταθέσεων που έχει αναρτήσει στο Taxisnet η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων .

Κάποιες τράπεζες δεν ακολούθησαν εξαρχής τις υποδείξεις της Γενικής Γραμματείας με αποτέλεσμα να εισαχθούν στο σύστημα λάθος δεδομένα, τα οποία δεν είναι δυνατόν να διασταυρωθούν για την ακρίβειά τους.

Το πρόβλημα έχει να κάνει με το πέρασμα στο Taxisnet τόκων καταθέσεων από λογαριασμούς με τους οποίους ο φορολογούμενος δεν έχει καμία απολύτως σχέση.

Σύμφωνα με καταγγελίες, φορολογούμενοι διαπίστωσαν πως στο ηλεκτρονικό έντυπο της δήλωσης φόρου εισοδήματος (Ε1) τους έχουν περαστεί τόκοι από άγνωστους λογαριασμούς.

Οι φορολογούμενοι αυτοί ζήτησαν από την τράπεζά τους ενημέρωση για το γεγονός και ενημερώθηκαν ότι λανθασμένα εμφανίζονται στο Ε1 δικαιούχοι σε άγνωστους λογαριασμούς.

Ωστόσο, το λάθος δεν προέρχεται από το υπουργείο Οικονομικών αλλά από την ίδια την τράπεζα. Η εισαγωγή των στοιχείων των τόκων στο Taxisnet γίνεται με βάση τον πρώτο ΑΦΜ που εμφανίζεται στον τραπεζικό λογαριασμό. Εκ παραδρομής κάποιες τράπεζες φέρεται να έστειλαν στοιχεία τόκων με λάθος ΑΦΜ, με αποτέλεσμα κάποιοι φορολογούμενοι να εμφανίζονται να έχουν καταθέσεις, οι οποίες όμως ανήκουν σε άλλους καταθέτες.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρης ρωτήθηκε μέσω twitter, από πολίτη στο Ε1 του οποίου εμφανίζονται τόκοι από λογαριασμούς που δεν του ανήκουν, για το τι πρέπει να κάνει και απάντησε ότι πρέπει να δηλώσει τα ποσά που εκείνος θεωρεί ορθά. «Δηλώνεις ότι θεωρείς σωστό. Για αυτό είναι στο ενημερωτικό πίνακακι», παρότρυνε τον φορολογούμενο ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων.