Μειώσεις σε τεκμήρια και φόρο πολυτελούς διαβίωσης φέρνουν τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών.

Στην εισήγηση που έχει υποβληθεί στην ηγεσία του υπουργείου, πληροφορίες θέτουν τον πήχη της προτεινόμενης μείωσης στα τεκμήρια στο 30%. Αν προχωρήσει αυτή η πρόταση, για ένα ΙΧ 1.400 κυβικών εκατοστών, ηλικίας έως 5 ετών, το τεκμήριο θα υποχωρήσει από τα 5.200 ευρώ στα 3.640 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα αυτοκίνητο 2.500 κυβικών το τεκμήριο θα μειωθεί από τα 13.300 στα 9.310 ευρώ.

Η μείωση των τεκμηρίων θα επηρεάσει απευθείας το ύψος του φόρου πολυτελείας. Ο φόρος αυτός υπολογίζεται σε ποσοστό 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για οχήματα από 1.929 έως 2.500 κυβικά και με συντελεστή 10% για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού.

Ετσι, η μείωση του τεκμηρίου για ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών από τα 8.800 στα 6.160 ευρώ θα περιορίσει απευθείας τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης από τα 440 στα 308 ευρώ. Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει ειδικές παρεμβάσεις για:

Πολύτεκνους. Ο φόρος πολυτελείας, επειδή επιβάλλεται με μοναδικό κριτήριο τον κυβισμό χωρίς να υπολογίζεται η αξία των ΙΧ έχει ως αποτέλεσμα να πιάνει στην τσιμπίδα του και πολλούς πολύτεκνους οι οποίοι –αξιοποιώντας ορισμένοι και τα κίνητρα που είχαν δοθεί προ κρίσης για αγορά μεγάλου κυβισμού ΙΧ –έχουν στην κατοχή τους μεγάλα αυτοκίνητα, μικρής όμως αξίας. Το πρόβλημα ήταν σαφές από την ψήφιση της διάταξης για την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και σήμερα, έναν χρόνο αργότερα, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται διατεθειμένο να προχωρήσει σε διορθώσεις.

Μεταχειρισμένα. Με το ισχύον καθεστώς, η ηλικία εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ καθορίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως ένα μεταχειρισμένο εισαγόμενο αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορούσε για παράδειγμα για δέκα χρόνια στη Γερμανία, με την εισαγωγή του στην Ελλάδα καταγράφεται ως «καινούργιο» για την Εφορία και επομένως υπάγεται σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Η αλλαγή που προωθείται προβλέπει ότι η ηλικία του αυτοκινήτου θα μετρά από το έτος πραγματικής πρώτης κυκλοφορίας σε οποιαδήποτε χώρα. Ετσι, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα διαγραφεί για εισαγόμενα μεταχειρισμένα άνω των 10 ετών.

750.000 πινακίδες έχουν κατατεθεί στην Εφορία από το 2009 έως σήμερα

100.000 πινακίδες κατατέθηκαν μόνο πέρυσι

€35 εκατ. έχασε το Δημόσιο το 2013