Ένα νέο μνημόνιο συνεργασίας στα πλαίσια της υπάρχουσας σύμβασης υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco.

Το μνημόνιο προβλέπει νέες επενδύσεις 224 εκατ ευρω στην δυτική πλευρά της προβλήτας 3 του ΟΛΠ ενώ σε αντάλλαγμα για τις επενδύσεις αυτές η Cosco αναμένεται να αποσπάσει «οικονομικές ελαφρύνσεις» στις υποχρεώσεις της έναντι του ΟΛΠ που απορρέουν από την αρχική σύμβαση.

Στα πλαίσια της υπογραφής του μνημονίου ο ισχυρός άνδρας της Cosco Γουεϊ Τζιαφου αποκάλυψε ότι υπάρχει κινέζικο επενδυτικό fund που ενδιαφέρεται για επενδύσεις στο Ελληνικό.

Το μνημόνιο που υπεγράφη από τον Πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμεριτη και τον επικεφαλής της ΣΕΠ κάπταιν Φου Τσενγκ Κιου παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του προέδρου της Cosco Γουέϊ Τζιαφου προβλέπει (α) την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος σήμερα δεν υπάρχει, αφού στο χώρο αυτό υπάρχει θάλασσα, τον προβλήτα πετρελαιοειδών, που θα κατασκευασθεί για λογαριασμό του ΟΛΠ, ο οποίος θα έχει και τη διαχείριση του και λιμένες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για λογαριασμό του Δήμου Περάματος (Αρμός και Μαρίνα «Ε»).

Το συνολικό οικονομικό πακέτο για το έργο αυτό θα συνεξετασθεί από την Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού και τους εμπειρογνώμονες των δύο πλευρών και οι οριστικές αποφάσεις θα παρθούν μέσα σε ένα μήνα.

Όπως εκτιμά η διοίκηση του ΟΛΠ με την υπογραφή του μνημονίου «θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για τον Οργανισμό, ενώ οι αποφάσεις αυτές ενισχύουν τις απόψεις του για ιδιωτικοποίηση μέσω παραχωρήσεων.»

Μετά τη συνάντηση ο κάπτεν Γουέι τόνισε: «Βλέπουμε με πολύ θετικό μάτι τις επενδύσεις στην Ελλάδα. Τρεις κυβερνήσεις από την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή μέχρι σήμερα έχουν υποστηρίξει με θερμό τρόπο τις επενδυτικές πρωτοβουλίες της Cosco. Εχουμε σκοπό η συνεργασία μας να είναι μακράς πνοής. Μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.

»Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στο αγώνα που δίνει για την αντιμετώπιση της κρίσης».

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δήλωσε, μεταξύ άλλων ότι «σήμερα κάνουμε την αρχή για να προχωρήσουμε τη συνεργασία μας με την Cosco ένα βήμα παραπάνω».

Ο τελικός διακανονισμός τελεί υπό την αίρεση των συλλογικών οργάνων των δύο εταιρειών (Διοικητικό Συμβούλιο, Γενική Συνέλευση), της έγκρισης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των Ευρωπαϊκών Οργάνων και της Βουλής των Ελλήνων.