Αγωνία για τα ναυπηγεία

Στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις και για ενιαίο ναυπηγοεπισκευαστικό φορέα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/05/2011 07:00 |
 Αγωνία για τα ναυπηγεία
Λύση στα σοβαρά προβλήµατα του «τριγώνου» Σκαραµαγκά - Ελευσίνας- Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάµατος αναζητεί η κυβέρνηση, χωρίς να αποκλείει ακόµη και το ενδεχόµενο να προκρίνει τη δηµιουργία ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα.

Χθες, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου πραγµατοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στοΜέγαρο Μαξίµου κατά την οποία ζητήθηκε από τους συµµετέχοντες υπουργούς να συµβάλουν όλοι, ανάλογα µε τον τοµέα ευθύνης τους, στην αναζήτηση λύσεων που θα δίνουν σταθερή και βιώσιµη λύση στα προβλήµατα τα οποία αντιµετωπίζει η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιοµηχανία και στους πάνω από 3.000 εργαζοµένους που απασχολούνται σε αυτήν.

Στην πρώτη γραµµή της ατζέντας της χθεσινής σύσκεψης, στην οποία συµµετείχαν οι υπουργοί Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Εθνικής Αµυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης ∆ιαµαντίδης και ο υφυπουργός Οικονοµικών Φίλιππος Σαχινίδης, βρέθηκαν τα νέα δεδοµένα που διαµορφώνονται στα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά µετά την καταγγελία της σχετικής σύµβασης από την HDW (Thyssen Krupp) για την κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214.

Με την ακύρωση του έργου – οφείλεται σε γερµανοαραβικές κόντρες – τα Ναυπηγεία έχουν δουλειά µόλις για δύο χρόνια και αφορά στην ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων που βρίσκονται ήδη στα καρνάγια του Σκαραµαγκά.

Χωρίς ξένους πελάτες αλλά και µε απαγορευµένες τις δραστηριότητες (επισκευές και κατασκευές πλοίων του Εµπορικού Ναυτικού), το ναυπηγείο δεν µπορεί να είναι βιώσιµο για πολύ καιρό. Επισηµαίνεται ότι ο σηµερινός ιδιοκτήτης του, ο λιβανέζος επιχειρηµατίας Ισκαντάρ Σαφά, επιδιώκει να ανατρέψει την αρχική σύµβαση για την κατασκευή των δύο υποβρυχίων και να εισπράξει ο Σκαραµαγκάς το 50% του τιµήµατος, αντί για το 30%, κάτι που φαίνεται ότι δεν γίνεται αποδεκτό από τη γερµανική εταιρεία που είναι και o βασικός κατασκευαστής.

Τη σύσκεψη απασχόλησε και το πρόβληµα του οµίλου των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου, ο οποίος έχει ζητήσει την ένταξή του στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.

Σε κάθε περίπτωση «κλειδί» για τη βιωσιµότητα του Σκαραµαγκά είναι ο Ισκαντάρ Σαφά ο οποίος, όπως επισηµαίνει στις επαφές µε συνδικαλιστικά στελέχη του ναυπηγείου, «θέλει να µείνει αλλά κάτω από προϋποθέσεις». Μία από αυτές είναι να παρέµβει η ελληνική κυβέρνηση στην Ε.Ε. για να επιτρέψει στον Σκαραµαγκά την κατασκευή ή ανακατασκευή πολεµικών πλοίων και κρατών εκτός της Ε.Ε.

Τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά έχουν δουλειά για ακόµη δύο χρόνια
Σύσκεψη στο Μαξίµου
Υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου πραγµατοποιήθηκε χθες σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίµου κατά την οποία ζητήθηκε από τους υπουργούς να συµβάλουν, ανάλογα µε τον τοµέα ευθύνης τους, στην εξεύρεση λύσεων
Giorgos Meles
01/06/2011 17:16
αφού λουφάρουνε τί τα θέλουμε! δώστε τα ! να δουλέψουμε επιτέλους! καλομαθημένοι είμαστε!
Γ.Κ
31/05/2011 20:30
Αλλη μια αποδειξη της εγκληματικης ηλιθιοτητος που μας δερνει.Η χωρα με τον μεγαλυτερο εμπορικο στολο του κοσμου και ενα ναυπηγειο με μια δεξαμενη 1.000.000 τοννων και μια
500.000 τοννων(Σκαραμαγκας) τις μεγαλυτερες της Μεσογειου
και απο τις μαγαλες του Κοσμου που τις εφτιαξε ο καταραμενος
ο Νιαρχος που εκπαιδευσε 2 γενιες τεχνιτες εδινε δουλεια σε κοσμο και εφτιαχνε γερα και καλα πλοια καθονται αδρανεις και
αδειες.Διοτι καποια ωραια πρωια αηδιασε και εφυγε και ανελαβαν οι πρασινοφρουροι(αυτοι που τωρα θα μας σωσουν)
και το κανανε ανδρο του ΠΑΣΟΚ ΚΚΕ κτλ.Αρχισε να μπαινει μεσα με ολους τους αλητες και ασχετους και τεμπεληδες(εδω ο "μαζι τα φαγαμε"εχει πεσει διανα)και τωρα ....ναμαστε!!!!Ηλθαν και μετα και τα "δικα μας παιδια"και σαν καλοι μαθητες του πασοκ πως θα εκχωρησουμε τον ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΟΥΤΟ??Οχι
βεβαια ετσι για να τα λεμε συναινετικα.

όλες οι τελευταίες ειδήσεις