Ο Νίκος Βογιατζόγλου είναι Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Βογιατζόγλου Systems

Μιλάμε πρώτον για τον κλάδο της εμπορίας εξαρτημάτων επίπλων και ειδών για

ιδιοκατασκευές (do-it-yourself), δεύτερον για υλικά εξοπλισμού και επίπλωσης

καταστημάτων και συστημάτων αποθήκευσης και τρίτον για υλικά προώθησης και

merchandising προϊόντων (π.χ. stands, σημάνσεις κ.λπ.). Μιλάμε για προϊόντα

που είναι δυνατόν να κάνουν ευκολότερη τη ζωή μας.

Σχετικά, λοιπόν, με την πρώτη κατηγορία, τα υλικά επιπλοποιίας και προϊόντα

ιδιοκατασκευών βοηθούν στην χρηστικότητα των χώρων της κουζίνας, της ντουλάπας

και άλλων επίπλων στο σπίτι μας. Ο κόσμος αυτών των υλικών είναι μεγάλος και

δημιουργικός. Οι απαιτήσεις για τον χώρο στον οποίο ζούμε, ολοένα αυξάνονται,

γεγονός που κάνει τον χώρο των υλικών επιπλοποιίας ολοένα πιο ελκυστικό. Τα

προϊόντα ιδιοκατασκευών (D.Ι.Υ.) θέλουν ανθρώπους με μεράκι, που σέβονται τον

χώρο και το χρήμα τους. Μπήκαν στη ζωή μας, είναι απλά και με γούστο,

συμφέρουν οικονομικά και δίνουν την ικανοποίηση του κατασκευαστή. Η αγορά των

εξαρτημάτων επίπλωσης και των ιδιοκατασκευών εκτιμάται σήμερα στο ποσό των 20

δισεκατομμυρίων δραχμών, με το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων, περίπου το 95%,

να εισάγονται από χώρες της Ευρώπης, κυρίως από την Ιταλία και τη Γερμανία,

και της Άπω Ανατολής (την Κίνα και την Ταϊβάν).

Στον κλάδο αυτό, οι οργανωμένες εταιρείες ελέγχουν περίπου το 40% – 50% της

αγοράς, ενώ το υπόλοιπο 50% – 60% μοιράζονται πολλές και μικρού μεγέθους

επιχειρήσεις. Οι εταιρείες αυτές, είτε αποτελούν μικροεισαγωγείς-εμπόρους,

είτε επιχειρήσεις που ασχολούνται με το εμπόριο ξυλείας και το εμπόριο υλικών

οικοδομής και ταυτόχρονα διαθέτουν συμπληρωματικά και εξαρτήματα επίπλων.

Όσον αφορά τον τομέα εξοπλισμού, επίπλωσης καταστημάτων και συστημάτων

αποθήκευσης, το μέγεθος της αγοράς είναι μεγαλύτερο και υπολογίζεται στο ποσό

των 30 δισεκατομμυρίων δραχμών. Ο εξοπλισμός αλυσίδων τροφίμων (super-markets)

αντιπροσωπεύει άνω του 35% της αγοράς, ενώ το υπόλοιπο 65% αφορά εμπορικά

καταστήματα και βιομηχανίες.

Βρισκόμαστε σε μια ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία προβλέπεται ότι τα

επόμενα χρόνια θα παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη λόγω της αυξημένης

οικοδομικής δραστηριότητας και της πολιτικής των μεγάλων αλυσίδων

super-markets να αυξάνουν τον διαθέσιμο χώρο για προϊόντα που δεν ανήκουν στον

χώρο των τροφίμων.

Θα πρέπει εδώ να επισημάνουμε, ότι η άνοδος που έχει σημειώσει ο κλάδος τα

τελευταία χρόνια οφείλεται κυρίως στις σημαντικές επενδύσεις που

πραγματοποίησαν οι μεγάλες αλυσίδες τροφίμων, στην επέκταση του θεσμού του

franchising στο λιανεμπόριο, αλλά και στη δημιουργία μεγάλων αποθηκευτικών

χώρων από τις βιομηχανίες και τους μεγάλους εισαγωγείς.

Πάντως, είναι γεγονός, ότι η αγορά γενικότερα χαρακτηρίζεται από μεγάλη

διασπορά, αφού ελάχιστες είναι οι οργανωμένες εταιρείες εξοπλισμού

καταστημάτων. Οι τελευταίες δραστηριοποιούνται στο χώρο των αλυσίδων τροφίμων,

καλύπτοντας το 90% των αναγκών. Στην πλειοψηφία τους είναι μικροεισαγωγείς και

μικροκατασκευαστές, οι οποίοι λειτουργούν κάτω από την εποπτεία διακοσμητών

και αρχιτεκτόνων.

Επίσης, αναφερόμενοι στα προϊόντα και συστήματα προώθησης προϊόντων, καθώς και

στα προϊόντα σήμανσης καταστημάτων και αποθηκών, μόνο σε αύξηση των πωλήσεων

μπορεί κάποιος να υπολογίζει. Η γνώση και μόνο της ύπαρξης τέτοιων προϊόντων,

που βοηθούν στην προώθηση των πωλήσεων, αλλά και το γεγονός ότι η χώρα μας

βαδίζει προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, προϊδεάζει για την ανοδική

εξέλιξη των πωλήσεων, καθώς όλο και περισσότερες ανάγκες θα προκύψουν στην

αγορά από το μεγάλο αυτό γεγονός. Λαμβάνοντας, μάλιστα, υπόψη και τις μεγάλες

κατασκευές που θα γίνουν λόγω του 2004, περιμένουμε μια αγορά που θα έχει

μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης μέσα στα επόμενα χρόνια.

Οι προοπτικές των αγορών και των εταιρειών του κλάδου γενικότερα, είναι

εξαιρετικές. Όλοι μας έχουμε πολλές ιδέες που αφορούν σε νέα προϊόντα, καθώς

και σε πρωτοπόρες εφαρμογές και δραστηριότητες για την ελληνική αγορά και

είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις των επόμενων ετών.