Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΠΛΑΙΣΙΟ Computers

Η εξάπλωση του Internet και κατ’ επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο

είναι ραγδαία. Αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ πάνω από το 16% του πληθυσμού είναι

ενεργοί χρήστες ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό κυμαίνεται από 3-16%. στην Ελλάδα

το ποσοστό είναι κάτω από 2%. Τα παραπάνω στοιχεία μας φανερώνουν ότι το

ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας είναι ακόμη στα σπάργανα και μας δείχνουν το

πεδίο ανάπτυξης του τομέα. Η δυναμική της εξάπλωσης είναι τεράστια εάν λάβουμε

υπ’ όψιν μας τις δωρεάν συνδρομές Internet είτε από τους Providers είτε μέσω

των εφημερίδων. Τα εμπόδια που παρουσιάζονται στην αρχική φάση λειτουργίας

του, θα μπορούσαμε να τα συμπτύξουμε σε τρεις κατηγορίες:

1. Επιφυλάξεις για τη χρήση πιστωτικών καρτών.

2. Επιφυλάξεις για σωστή και έγκαιρη παράδοση.

3. Δυσκολίες επικοινωνίας για επίλυση αποριών και προβλημάτων από τη

χρήση του Internet.

4. Αλλαγή αγοραστικών συνηθειών των πελατών.

Για το ξεπέρασμα των παραπάνω εμποδίων οι εταιρείες που θέλουν να θεωρούνται

επιτυχημένες πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες τους:

1. Εξασφάλιση του απορρήτου των στοιχείων τους με ειδικά προγράμματα

κρυπτογράφησης (encryption) και εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής (πληρωμή με την

παράδοση, κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό).

2. Να έχουν ήδη υποδομή και σύστημα διανομής αξιόπιστα έτσι ώστε ο

πελάτης να αισθάνεται ασφαλής.

3. Να υπάρχει ήδη σε λειτουργία τμήμα εξυπηρέτησης και υποστήριξης πελατών.

4. Να παρέχουν και τους άλλους τρόπους επικοινωνίας και πώλησης

(καταστήματα, καταλόγους).

Τι συμβαίνει αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Ο αριθμός των επισκεπτών των «Ηλεκτρονικών Καταστημάτων» κάθε μέρα αυξάνεται

αλματωδώς. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών εγγράφονται ως μέλη με σκοπό

την αποστολή σε αυτούς των έντυπων καταλόγων. Οι παραγγελίες είναι αρκετές

καθημερινά, αλλά ακόμη το ποσοστό είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με τους

επισκέπτες. Είναι ολοφάνερο ότι αυτήν τη χρονική στιγμή όσοι επισκέπτονται τα

e-commerce sites το κάνουν με σκοπό την άμεση και πλήρη ενημέρωσή τους σε

τεχνικά χαρακτηριστικά και τελευταίες τιμές των προϊόντων που τους

ενδιαφέρουν. Πιστεύω ότι έπειτα από μία περίοδο αφομοίωσης και αποκατάστασης

της σχέσης του πελάτη με τον νέο τρόπο αγοράς θα υπάρξει μία πραγματική έκρηξη

του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και στην Ελλάδα.