Ενα ιδιότυπο αφιέρωμα στην «Ορέστεια» του Αισχύλου έχει ξεκινήσει στην Αγγλία και συνεχίζεται ώς το τέλος φθινοπώρου. Η αρχή έγινε με την παράσταση του θεάτρου Trafalgar Studios του Λονδίνου και η δική του «Ορέστεια» θα παίζεται έως τις 7 Νοεμβρίου. Πρόκειται για μεταφορά της αρχικής παραγωγής του θεάτρου Almeida σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Αϊκ που γοήτευσε το καλοκαίρι το λονδρέζικο κοινό χάρη στη νεωτεριστική προσέγγισή της. Αυτή η τριλογία του Αισχύλου, όπου πρωταγωνιστούν οι Λία Ουίλιαμς και Τζέσικα Μπράουν Φίντλι, χαρακτηρίζεται από τη χρήση βίντεο και νέων τεχνολογιών.

Εξίσου σύγχρονη είναι και η ματιά της σκηνοθέτριας Αντέλ Τόμας που επιμελήθηκε την παράσταση του θεάτρου Shakespeare’s Globe. Στο έργο, που ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου, η πλοκή τοποθετείται μέσα σε εμπορικά μαγαζιά με κατεβασμένα ρολά και δημόσιους χώρους μουντζουρωμένους από γκραφίτι, άμεση αναφορά στην οικονομική κρίση που ταλανίζει την Ελλάδα. Για τον λόγο αυτόν και ο Ρόρι Μάλαρκι που μετέφρασε κι επιμελήθηκε το κείμενο μαζί με τους στίχους που μιλούν για δικαιοσύνη, αγάπη, κοινωνική ευημερία κι εκδίκηση προσέθεσε και επίκαιρες αναφορές όπως το σκάνδαλο του Zεπ Μπλάτερ, του έκπτωτου πρόεδρου της FIFA.

Στις 23 Οκτωβρίου τη σκυτάλη παραλαμβάνει το θέατρο Home στο Μάντσεστερ με την τρίτη «Ορέστεια» που σκηνοθετεί αυτή τη φορά η Μπλανς Μακιντάιρ. Για περίπου έναν μήνα θα παίζεται το κείμενο σε μετάφραση Τεντ Χιουζ που βρίσκεται πιο κοντά στο ύφος του Αισχύλου, όπου η οργισμένη εκδίκηση δίνει τη θέση της στις λειτουργίες της Δικαιοσύνης. Αλλωστε, όπως τονίζει και ο Πολ Κάρτλετζ, καθηγητής Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, μιλώντας στην «Ιντιπέντεντ»: «Η τριλογία βγήκε σε μια εποχή που η πόλη είχε μια χρυσή ισορροπία ανάμεσα στην αναρχία και την τυραννία», συνέπεια των δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων του Εφιάλτη.