Είναι μια «παράδοση» που ξεκίνησε το 2014 στο πολιτιστικό ένθετο των ΝΕΩΝ. Δημιουργικά γραφεία από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εμπνέονται από την επικαιρότητα και δημιουργούν αποκλειστικά για τη εφημερίδα μία αφίσα.

Πέρσι κλήθηκαν να «διαφημίσουν» το ελληνικό καλοκαίρι, σαν να παίρνουν μέρος σε μια άτυπη καμπάνια του ΕΟΤ (κι έτσι προέκυψε μια αφίσα με την Κρήτη στο σχήμα του Σήφη του κροκόδειλου).

Φέτος είναι το καλοκαίρι των διαπραγματεύσεων, του τρίτου Μνημονίου, της σχέσης Ελλάδας – Ευρώπης. Μίας σχέσης συμφερόντων, συγκρούσεων, συμβιβασμών και αμφιθυμίας.

Αυτήν επιχείρησαν να αποτυπώσουν οι έλληνες ντιζάινερ είτε αποδίδοντας με ρεαλισμό τις πρόσφατες εξελίξεις είτε υπονομεύοντας στερεότυπα και προκαταλήψεις. Στο αφιέρωμα συμμετείχαν τα γραφεία dolphins και Beetroot (από τη Θεσσαλονίκη), Polka dot και Konsept 83 (από την Αθήνα).

Dolphins

Ένα μισάνοιχτο σαρδελοκούτι με το σήμα των 20 ευρώ, μέσα στο οποίο φαίνονται παλιοκαιρισμένες σαρδέλες. Ακόμη κι αν σε πρώτη ανάγνωση μοιάζει δυσοίωνη, η εικόνα εντάσσεται σε ένα φωτεινό περιβάλλον. Όπως λένε οι ίδιοι οι dolphins, «το φως δείχνει να κρατά τις ισορροπίες».

Beetroot

Το μπλε μπαλόνι είναι οι ελπίδες για το μέλλον: η δημοκρατία, η ευημερία, η ανεκτικότητα, η ισότητα και η αλληλεγγύη. Στο μαύρο παραλληλόγραμμο βρίσκονται τα βαρίδια του παρελθόντος: η ανεργία, η λιτότητα, η στασιμότητα και ο ρατσισμός.

Konsept 83

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σαν μαγνήτης με συγκεντρωμένα τα περισσότερα κράτη μέλη στον μπλε πόλο και την Ελλάδα (το μοναχικό αστεράκι της αφίσας) στον κόκκινο. Μια αποτύπωση της σκληρής πραγματικότητας.

Polka dot

Η Διεθνής Νομισματική Τρέλα (ΔΝΤ) μέσα από τις ατάκες του Καραγκιόζη και εικόνες του λαϊκού πολιτισμού (ο Καρακατσάνης είναι μονότονο τραγουδάκι που έλεγαν τα παιδιά πριν από την έναρξη των παιχνιδιών), τις οποίες «έχουμε ξεχάσει», όπως λέει ο Νέαρχος Ντάσκας του δημιουργικού γραφείου.