«Η κατάσταση της τέχνης της αρχιτεκτονικής» (The state of the art of architecture). Ο τίτλος της επερχόμενης Μπιενάλε του Σικάγου (3 Οκτωβρίου 2015 – 3 Ιανουαρίου 2016), από τις σημαντικότερες διοργανώσεις παγκοσμίως, βάζει τα θεμέλια ενός διαλόγου με τη συμμετοχή δημιουργών από 30 χώρες και 60 γραφεία. Η Ελλάδα θα είναι παρούσα με έργο του διακεκριμένου αρχιτέκτονα και εικαστικού Ανδρέα Αγγελιδάκη.

Η ιδέα του τίτλου από τους διευθυντές της Μπιενάλε, Τζόζεφ Γκρίμα και Σάρα Χέρντα, είναι βασισμένη σε μια διάλεξη του αμερικανού αρχιτέκτονα Στάνλεϊ Τίγκερμαν, ο οποίος είναι μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής μαζί με τους Φρανκ Γκέρι, Ντέιβιντ Αντζάγε, Ελίζαμπεθ Ντίλερ, Τζιν Γκανγκ κ.ά.

Η τελική επιλογή από τα έργα που έστειλε ο Α. Αγγελιδάκης στην Μπιενάλε θα γίνει σε συνεργασία με τους επιμελητές. «Ανάμεσα στα έργα που έχω αποστείλει είναι και εκείνο που είχα παρουσιάσει στην έκθεση «Κάθε τέλος και μια αρχή» στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης. Πρόκειται για το δωμάτιο στο οποίο υπήρχαν οι πολλές μακέτες –το πιο αναδρομικό κομμάτι. Επιλογές δηλαδή από μελέτες σε κτίρια τα οποία βρίσκονταν σε μια διαδικασία μετάβασης. Ενα ερειπωμένο κτίσμα που μπορεί να ξαναζωντανέψει ή κάποιο που το βλέπουμε σε διάφορες φάσεις της ζωής του. Μπορεί να είναι ένα κτίριο που περιέχει κομμάτια άλλων». Ο γνωστός εικαστικός αφηγείται κάτι που του είχε αποτυπωθεί σε μια παράσταση του Μπράιαν Ινο έτσι όπως την περιέγραψε ο ίδιος ο πρωτοπόρος μουσικός: «Για μένα είναι γοητευτική η διαδικασία του κηπουρού: βάζει τους σπόρους σε έναν χώρο για έναν κήπο και μετά κάθεται και περιμένει το αποτέλεσμα. Ετσι και στον τρόπο της κατασκευής υπάρχουν παράγοντες που δεν μπορεί να τις ελέγξει ο αρχιτέκτονας».