Μπορεί μια γυναίκα που έχει ασχοληθεί με την εικονογράφηση βιβλίων και είναι ιδιοκτήτρια ενός διαδικτυακού καταστήματος με βίντατζ ρούχα να επιτίθεται σε έναν από τους πιο εμπορικούς σύγχρονους βρετανούς καλλιτέχνες και οι δηλώσεις της να γίνονται τίτλος στην εφημερίδα «Γκάρντιαν»; Αν πρόκειται για το μοναχοπαίδι του σπουδαιότερου βρετανού καλλιτέχνη του 20ού αιώνα, του Χένρι Μουρ, τότε όλα μπορεί να συμβούν. Και η Μαίρη Μουρ (φωτογραφία) –με αφορμή την έκθεση 120 έργων του πατέρα της σε εσωτερικό και εξωτερικό χώρο στο Πάρκο Γλυπτικής του Γιορκσάιρ –δεν δίστασε να κατακεραυνώσει τον εκκεντρικό Ντέμιαν Χερστ και να του προσάψει ότι πήγε την τέχνη 100 χρόνια πίσω. «Ο πατέρας μου έβγαλε την τέχνη από το «κάδρο» με πολύ περίεργο τρόπο. Καλούσε τον θεατή να εξερευνήσει το αντικείμενο που βρισκόταν μπροστά του. Πιστεύω ότι ο Ντέμιαν Χερστ έβαλε την τέχνη ξανά σε ένα πλαίσιο, την έκανε ξανά αφηγηματική κι έχουμε ξεχάσει πόσο ριζοσπαστική είναι όταν βρίσκεται εκτός πλαισίου. Εχουμε γυρίσει στην εποχή των προραφαηλιτών» λέει η Μαίρη Μουρ, η οποία αν και δεν ασχολήθηκε με την τέχνη, δίπλα στον πατέρα της έμαθε πολλά, δεδομένου ότι είχε ελεύθερη πρόσβαση στο εργαστήριό του και μεγάλωσε με τους φίλους του πατέρα της –επίσης δασκάλους για εκείνη –Ιγκόρ Στραβίνσκι, Λορίν Μπακόλ και Μπίλι Γουάιλντερ. Και δεν ξεχνά ότι περνούσαν με τον πατέρα της από τεστ τους καλεσμένους τους ρωτώντας τους ποιους θεωρούν σημαντικότερους καλλιτέχνες. Αν δεν άκουγαν στις πρώτες θέσεις τους Τσιμαμπούε και Τζιότο, πατέρας και κόρη τους θεωρούσαν «ελαφρούς».