Έχει κλέψει τις καρδιές όλων στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Οξφόρδης, όπου εκτίθεται στο πλαίσιο μιας περιοδικής έκθεσης. Πως θα μπορούσε να περάσει άλλωστε απαρατήρητο ένα έργο τέχνης που απεικονίζει την Μέρλιν Μονρό και φέρει την σφραγίδα του «πάπα» της Ποπ Αρτ, Άντι Γουόρχολ; Κι όμως το έργο αυτό έχει κοστίσει στον ιδιοκτήτη του λιγότερο από 10.000 δολάρια. Το μυστικό του; Πρόκειται για ταπισερί, δηλαδή για επιτοίχιο χαλί.
Και ο Άντι Γουόρχολ δεν ήταν ο μόνος που είδε τα έργα του υφασμένα από μαλλί και κρεμασμένα στον τοίχο. Από τον Τσακ Κλόουζ έως τον Ουίλιαμ Κέντριντζ και από τον Μελ Ράμος έως τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ πολλοί είναι οι καλλιτέχνες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τις ταπισερί, χωρίς ωστόσο οι συγκεκριμένες δημιουργίες να έχουν κατακτήσει αντίστοιχο μερίδιο στην αγορά σε σχέση με τις δημιουργίες σε καμβά επί παραδείγματι.
Την ώρα που η γκαλερί του παραστατικού αμερικανού ζωγράφου –γνωστού για τα γυναικεία γυμνά του – Μελ Ράμος στη Νέα Υόρκη ούτε έχει δείξει ποτέ, ούτε έχει πουλήσει ταπισερί του καλλιτέχνη, η γκαλερί του στο Σαν Φρανσίσκο έχει κάνει και τα δύο. Η γκαλερίστα του Ουίλιαμ Κέντριντζ στο Μανχάταν μάλιστα υποστηρίζει ότι οι ταπισερί εκτίθενται ισότιμα με τα υπόλοιπα έργα του σπουδαίου νοτιοαφρικανού δημιουργού και μάλιστα δηλώνει ότι έχουν και ίση αξία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα όμως αποτελεί ο αμερικανός ζωγράφος και φωτογράφος Τσακ Κλόουζ του οποίου τα πορτρέτα και οι αυτοπροσωπογραφίες του είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή, αφού συχνά επιλέγει ως μοντέλα διασημότητες όπως ο Μπαράκ Ομπάμα, η Κέιτ Μος και ο Μπρατ Πιτ. Οι ταπισερί του πωλούνται για 250.000 δολάρια όταν ένας πίνακας του κοστίζει 3 εκατ. δολάρια.
Οι τιμές για τις ταπισερί του Γουόρχολ ωστόσο παρουσιάζουν αρκετά μεγάλες διακυμάνσεις. Μια «Μέρλιν» πωλήθηκε σε δημοπρασία στις Βρυξέλες πριν από ένα χρόνο προς 1.417 ευρώ, ενώ μια σειρά με «Λουλούδια» το 2006 είχε αλλάξει χέρια προς 23.431 ευρώ.

«Οι καλλιτέχνες ενδιαφέρονται για την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου μέσου και για την πρόκληση να δημιουργήσουν πολύπλοκες συνθέσεις από βαμμένα νήματα. Οι συλλέκτες στο διάβα των αιώνων ποθούσαν τις ταπισερί ως σύμβολα πλούτου και καταξίωσης, συχνά περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέσο, και το ίδιο θα μπορούσε να ισχύσει και σήμερα», εκτιμά ο διευθυντής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στην Οξφόρδη, Πολ Χόμπσον.