Απόγνωση. Αίφνης, μαθαίνουν ότι σε ξενοδοχείο γίνεται το παγκόσμιο συνέδριο της Phonogram. Αποφασίζουν να εντοπίσουν τα στελέχη της πολυεθνικής δισκογραφικής και να τους πουν τον πόνο τους ζητώντας δουλειά. Αποτέλεσμα; Ενα συμβόλαιο που τους εξασφαλίζει τα προς το ζην αλλά τους φυλακίζει δισκογραφικά για έξι χρόνια.
Tο άλμπουμ των Aphrodite’s Child επαινείται ως ορόσημο και υπόδειγμα νέου ήχου διεθνώς. Τα χιτ πολλαπλασιάζονται όσο τους ανακαλύπτει η Ευρώπη και η υφήλιος. Περιοδείες, έρωτες, μουσική. Για δύο τρελά, υπέροχα χρόνια.
Ας συστήσουμε τους ήρωες της ιστορίας: ο Λουκάς Σιδεράς, ο Αρτέμης Βεντούρης ή Ντέμης Ρούσσος και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου ή Vangelis. Τρεις αφοσιωμένοι –με κάθε τους κύτταρο –στη μουσική νέοι, που ως Aphrοdite’s Child έζησαν το όνειρο, αφότου κατάλαβαν ότι επιτυχία θα είχαν εκτός ελληνικών συνόρων.
Εκεί γοητεύθηκε και μυήθηκε στη βυζαντινή μουσική (για πέντε χρόνια χάρισε την υποβλητική φωνή του στην ψαλτική), αλλά και στην αραβική παράδοση. Εκεί είχε τα πρώτα ακούσματα από την ξεσηκωμένη μουσικά μεταπολεμική Ευρώπη προτού με την κρίση του Σουέζ, το 1961, έλθει οικογενειακώς στην Αθήνα και στήσει ως μπασίστας τους Idols. Ωσπου το καλοκαίρι του 1966 να γνωρίσει τον Βαγγέλη και να δώσει φωνή στη μουσική έμπνευση του βολιώτη φίλου του.
Με βάση την «Αποκάλυψη» του Ιωάννου. Τίτλος; «666». Μπαίνουν στο στούντιο για έξι μήνες, δοκιμάζουν, κόβουν, ράβουν, όπως μας είπε ο τότε στιχουργός και μετέπειτα σκηνοθέτης του «Ρεμπέτικου». Στο Lament ο Ντέμης θυμάται τις απαρχές του, το βυζαντινό μέλος. «Θεατρίνος δεινός», παρατηρεί ο Κώστας Φέρρης. Η Ειρήνη Παπά μπαίνει μαζί τους στο στούντιο με τις απόκοσμες κραυγές της (που από κάποιους επικρίθηκαν τότε). Και εγένετο άλμπουμ. Που πούλησε 20 εκατομμύρια βινύλια και έγινε έμβλημα των απανταχού θαυμαστών τους.
Το διαζύγιο ήρθε, ανελέητο, ύστερα από 239 συναπτές τηλεοπτικές εμφανίσεις. Οι συνθέσεις του Vangelis ανοίγουν δρόμο προς το διεθνές στερέωμα και το Χόλιγουντ. Ο Ντέμης αρχίζει σόλο καριέρα. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ τον καλεί στο «Blade Runner» για απόκοσμα φωνητικά πάνω στις μουσικές του ήδη βραβευμένου με Οσκαρ (για τους «Δρόμους της φωτιάς») Vangelis. Η συνέχεια είναι Ιστορία. Με περιοδείες (και με τον Τζο Ντασσέν) και ηχογραφήσεις. «Velvet Morning» ή «Ντρίγκι ντρίγκι μάνα μου», «My Friend The Wind» και το σήμα κατατεθέν του, «Goodbye My Love Goodbye» (σύνθεση του Λάκη Βλαβιανού) με πωλήσεις 2 εκατ. σε έναν χρόνο.
Κι άλλους δίσκους. Πολλούς. Σε πολλές γλώσσες. Και περιοδείες. Παντού. Ετοιμάζεται για κινηματογραφική εμφάνιση, σε ταινία του Κώστα Φέρρη, με βάση το «Τραγούδι του νεκρού αδελφού». Θα κάνει έναν βυζαντινό αρχιεπίσκοπο. Η χαρά του δεν περιγράφεται. Ενα «όχι» από το Κέντρο Κινηματογράφου βουλιάζει το σχέδιο.
Μπασίσταςστο σινεμά
Ο Ντέμης Ρούσσος εμφανίζεται στο πλευρό της Ζωής Κουρούκλη να παίζει μπάσο στην ταινία «Να ζει κανείς ή να μη ζει» (1966) του Ορέστη Λάσκου, στην οποία πρωταγωνιστούσαν οι Λίλιαν Μηνιάτη, Ντίνος Ηλιόπουλος,Λάμπρος Κωνσταντάρας κ.ά.Ο τραγουδιστής ήταν τότε μέλος των Storms.