Πώς θα ήταν αν είχατε την ευκαιρία να μπείτε στο ατελιέ του σπουδαιότερου βρετανού γλύπτη του 20ου αιώνα, του Χένρι Μουρ; Αν μπορούσατε να δείτε από κοντά όχι μόνο τα εργαλεία του, αλλά και τα αντικείμενα που έκρυβε στις τσέπες του κι αποτελούσαν για εκείνον πηγή έμπνευσης;

Το ατελιέ εκείνο στο οποίο ο δημιουργός των εμβληματικών -κυρίως ορειχάλκινων αφηρημένων- γλυπτών έφτιαχνε καλούπια από βότσαλα, κοχύλια, οστά προβάτων και κρανία πουλιών που μάζευε όταν έκανε βόλτες στην εξοχή και εν συνεχεία χρησιμοποιούσε ως βάση για τις εικαστικές του δημιουργίες, ξαναστήνεται για έναν μήνα περίπου στην γκαλερί Γκαγκόζιαν στο Λονδίνο.

Δεκάδες τέτοια αντικείμενα και εύρθαυστα γύψινα εκμαγεία που έχουν διασωθεί στους χώρους του σπιτιού του στο Πέρι Γκριν, το οποίο σήμερα αποτελεί έδρα του Ιδρύματος Μουρ, θα αποτελέσουν την πρώτη ύλη της έκθεσης, την οποία επιμελείται ο διευθυντής του ιδρύματος, Ρίτσαρντ Καλβοκορέσι.

Κι αν στη μία αίθουσα της γκαλερί οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν το ατελιέ του καλλιτέχνη, στη διπλανή θα βλέπουν δύο από τα γλυπτά που δημιούργησε εμπνεόμενος από τη φύση, ύψους δύο μέτρων το καθένα, ενώ η έκθεση θα πλαισιώνεται από περισσότερα από 60 έργα σε χαρτί στα οποία ο Χένρι Μουρ είχε αποτυπώσει δέντρα, πρόβατα, πουλιά, γυμνές γυναικείες μορφές, αλλά και τα ίδια του τα χέρια.

Ο ίδιος άλλωστε έλεγε για τη σχέση του καλλιτέχνη με τη φύση: «Η παρατήρηση της φύσης είναι μέρος της ζωής του καλλιτέχνη. Διευρύνει τη γνώση του γύρω από τη φόρμα και του δίνει έμπνευση. Έχω βρει τις αρχές του ρυθμού και της φόρμας από την μελέτη αντικειμένων όπως τα βότσαλα, οι βράχοι, τα οστά, τα δένδρα, τα φυτά».

Η έκθεση «Χένρι Μουρ: Η προέλευση των μορφών» στην γκαλερί Γκαγκόζιαν στο Λονδίνο από 9 Φεβρουαρίου έως 2 Απριλίου.