Πενήντα χρόνια καριέρας στο Χόλιγουντ και περισσότερες από 70 κινηματογραφικές παραγωγές. Αυτοί είναι οι δύο πυλώνες πάνω στους οποίους χτίστηκε η έκθεση «Bigger than life», αφιερωμένη στα έργα του σερ Κεν Ανταμ στη βιομηχανία του θεάματος, η οποία άνοιξε τις πόρτες της την περασμένη εβδομάδα στην Ταινιοθήκη του Βερολίνου. Εως τις 17 Μαΐου 2015, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μια γερή γεύση για το πώς ένας από τους πιο σημαντικούς «σχεδιαστές παραγωγής» του σινεμά, όπως είναι ο επίσημος τίτλος του, μεταμόρφωνε σε εντυπωσιακά σκηνικά το σενάριο της ταινίας που κάθε φορά τού δινόταν.

Για τον λόγο αυτόν, 4.000 σκίτσα στήθηκαν στις προθήκες της Ταινιοθήκης, μαζί με προσωπικά του αντικείμενα, φωτογραφίες, βραβεία και σύντομα φιλμάκια που τραβούσε ο Ανταμ κατά την έρευνά του για τα σχέδια. Το υλικό το δώρισε ο ίδιος στον οργανισμό πριν από δύο χρόνια ώστε να δώσει δημιουργικά κίνητρα στις νεότερες γενιές. Αλλά και σε μια προσπάθεια να χτίσει, έστω και στη δύση της ζωής του, γέφυρες επικοινωνίας με τον κρατικό μηχανισμό που τον ανάγκασε να μεταναστεύσει το 1934 στο Λονδίνο ώστε να γλιτώσει από τον ναζισμό.

Λίγοι σχεδιαστές στην ιστορία του κινηματογράφου διέθεταν την ικανότητα του Ανταμ να δημιουργούν τόσο ετερόκλητα έργα. Το φανερώνουν άλλωστε και τα σχέδιά του: από το αρχηγείο του κακού Μπλόφελντ, χτισμένο στον κρατήρα ενός ηφαιστείου στην ταινία «Τζέιμς Μποντ, Πράκτωρ 007: Ζεις μονάχα δυο φορές» (1967), μέχρι το Δωμάτιο Πολέμου που θύμιζε ιπτάμενο δίσκο στο φιλμ του Στάνλεϊ Κιούμπρικ «SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» (1964). Με τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη ο Κεν διατηρούσε ιδιαίτερη δημιουργική σχέση που επισφραγίστηκε με βραβείο Οσκαρ σκηνογραφίας το 1975 για τον εξαιρετικό «Μπάρι Λίντον». Η δεύτερη διάκρισή του από την Αμερικανική Ακαδημία ήρθε δύο δεκαετίες αργότερα, το 1994, για το έργο «Η τρέλα του Γεωργίου του Γ’» του Νίκολας Χάιτνερ.     

Οι λάτρεις του πράκτορα 007 πρέπει να ευγνωμονούν τη δημιουργική ματιά του Ανταμ αφού με τα σκηνικά του στις επτά ταινίες όπου εργάστηκε, έβαλε τις βάσεις για την έκρηξη του μάρκετινγκ του φιλμ.