Οι σκηνές αυτές συνδέονται με τις λατρείες του Κάτω Κόσμου, με την ορφική λατρεία καθώς και με τις διονυσιακές τελετές. Ο εκάστοτε επικεφαλής του οίκου των Μακεδόνων ήταν ο αρχιερέας αυτών των λατρειών» συνεχίζει και εκτιμά ότι «η παράσταση στην περίπτωσή μας έχει συμβολική σημασία, η οποία μπορεί να δηλώνει κάποια σχέση του «ενοίκου» του τάφου με τον μακεδονικό οίκο. Ο πολιτικός συμβολισμός είναι πολύ ισχυρός σε όλες τις εποχές».
ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΙΓΕΣ; Γιατί όμως κάποιος που σχετίζεται με τον μακεδονικό οίκο να μην έχει ταφεί στις Αιγές, όπου έχει βρεθεί το βασιλικό νεκροταφείο, αλλά στην Αμφίπολη; «Δεν μιλάμε για μέλος της βασιλικής οικογένειας, αλλά πιθανόν για κάποιον στρατηγό, κάποιον αξιωματούχο ή ακόμη και κάποιον άρχοντα της Αμφίπολης, που θέλει να δηλώσει στο διηνεκές τη στενή του σχέση με τον Αλέξανδρο» εκτιμά υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Πολιτισμού. «Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στην ταραγμένη εποχή των επιγόνων, όπου οι διάδοχοι θέλουν με οποιονδήποτε τρόπο να αποδείξουν τη σχέση τους με τον νεκρό στρατηλάτη».
Ο Ερμής
Ο Ερμής ως ψυχοπομπός, ως ο θεός δηλαδή που οδηγεί τις ψυχές στον Κάτω Κόσμο, φορά μανδύα και το χαρακτηριστικό πλατύγυρο καπέλο του, τον πέτασο, φέρει φτερά στα πόδια του και κρατά στο χέρι του το σύμβολό του, το κηρύκειο, ένα ραβδί – σύμβολο της ομόνοιας, καθώς σύμφωνα με τον μύθο με αυτό είχε χωρίσει τα δύο φίδια, που διακρίνονται πλεγμένα γύρω του
Τα άλογα
Δύο λευκά άλογα σέρνουν το άρμα του Πλούτωνα και ο καλλιτέχνης του ψηφιδωτού τα «συνέλαβε» τη στιγμή που τρέχουν. Μεγάλο μέρος τους όμως έχει καταστραφεί από άγνωστη αιτία και ορισμένοι ερευνητές εκτιμούν ότι πρόκειται για φθορά που έχουν προκαλέσει τυμβωρύχοι
Ο Πλούτωνας
Δαφνοστεφανωμένος καιώριμος ηλικιακά, όπως μαρτυράτο γεγονός ότι έχει γένια,ο Πλούτωνας, ο θεός τουΚάτω Κόσμου, απεικονίζεταινα οδηγεί το άρμα του
Η Περσεφόνη
Σε απόγνωση η Περσεφόνη με λευκό φόρεμα και περιδέραιο στον λαιμό απλώνει το αριστερό της χέρι, σε μια προσπάθεια να πιαστεί από κάπου για να γλιτώσει από τον απαγωγέα της, Πλούτωνα
Ο μαίανδρος
Οι καλλιτέχνες που φιλοτεχνούσαν τα ψηφιδωτά εκτιμάται ότι δούλευαν με «πατρόν», απόδειξη ότι τα μοτίβα του διπλού μαιάνδρου και της τρέχουσας σπείρας που πλαισιώνουν το ψηφιδωτό της Αμφίπολης συναντώνται και σε ένα από τα ψηφιδωτά του ανακτόρου των Αιγών