Με δομικά στοιχεία του προγράμματος για τη νέα σεζόν την ανανέωση (σε παραγωγές και πρόσωπα) και τη θετική διάθεση, το Mega θέλει – λένε οι άνθρωποί του – να αναθερμάνει και να επανακαθορίσει τη σχέση του με τους τηλεθεατές. «Αποξενωθήκαμε λίγο από τον κόσμο που αγαπάει το κανάλι και έχει απαιτήσεις από το πρόγραμμά του» σημείωσε ο υπεύθυνος Επικοινωνίας του καναλιού Χάρης Γούλιος.

Και θα το κάνει με πέντε νέες παραγωγές ελληνικής μυθοπλασίας («Μάνα Χ Ουρανού», «Ηρωίδες», «Εθνική Ελλάδος», «Δικαίωση», «Ονειρο ήταν») κοντά στις τρεις που συνεχίζονται από πέρυσι («Κάτω Παρτάλι», «Μοντέρνα οικογένεια», «Κλεμμένα όνειρα»). Ανάμεσά τους, υπάρχουν και κωμωδίες που όμως μιλούν για κοινωνικά θέματα (δικαίωμα στη διαφορετικότητα, κοινωνικές αντιφάσεις, μορφές καταπίεσης). Στο ψυχαγωγικό μενού του σταθμού μεταξύ άλλων έχουν προγραμματισθεί μια ψυχαγωγική εκπομπή roadmovie αισθητικής με τον Ακη Πετρετζίκη («Λίστα»), ένα μουσικό τάλεντ σόου για παιδιά («Music School») και μια εκπομπή λόγου-πείραμα («ΕΕΕΕΕ») που κινείται στο όριο του αυτοσχεδιασμού. Με το πρωινοψυχαγωγικό «Mega με μία» και οικοδεσπότη τον Μάρκο Σεφερλή θέλει το κανάλι να ανακατέψει την τράπουλα στη συγκεκριμένη τηλεοπτική ζώνη. «Επιθυμία μας είναι να βάλουμε τη χαρά στην καθημερινότητα όλων» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Στην ψυχαγωγία εντάσσεται και το καινοτόμο, όπως υποστηρίζεται, τάλεντ σόου «Risingstar», ένα μουσικό πρόγραμμα με έντονο το στοιχείο της διάδρασης διότι εμπλέκει στη διαμόρφωσή του το κοινό σε πραγματικό χρόνο.

Στα υπόψη επίσης είναι η προβολή μαγνητοσκοπημένων – όχι όμως με την παρωχημένη λογική βιντεοσκόπησης και προβολής, ισχυρίστηκαν οι άνθρωποι του Mega – παραστάσεων θεατρικών έργων της περυσινής σεζόν («Βάλ’ τον υπουργό στην πρίζα», «Μια τρελή, τρελή σαραντάρα», «Τρωικός Πόλεμος» κ.ά.).

Στο κομμάτι της ενημέρωσης ακολουθείται η – σοφή – λαϊκή ρήση «τα λίγα λόγια ζάχαρη» επιλέγοντας τα επιτελικά στελέχη τού ενημερωτικού τομέα να «μιλήσουν» έμπρακτα. «Αλλωστε όλα κρίνονται στην πράξη και όχι στις οιονεί προγραμματικές δηλώσεις» παρατηρεί με – το παραδοσιακό πια – σημείωμά του ο διευθυντής Ειδήσεων Ενημέρωσης Χρήστος Παναγιωτόπουλος. «Αποφασίσαμε αλλαγές στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Στον τρόπο παρουσίασης, στα σκηνικά, στην οπτικοποίηση. Αναλλοίωτες παραμένουν οι αξίες μας» υπογραμμίζει. Και εξηγεί: «Η προσήλωση στο σοβαρό, όχι στο σοβαροφανές. Η αξιολόγηση του σημαντικού, όχι η ανάδειξη του ευτελούς. Η κριτική ματιά σε πράξεις και παραλείψεις, όχι ο κανιβαλισμός προσώπων. Ο σεβασμός στην προσωπική ζωή, στη διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα».

Με άλλα λόγια, το Mega με προσεκτικές κινήσεις ανανέωσης (και σε επίπεδο παρουσίασης, με τη Μαρία Σαράφογλου στο καθημερινό δελτίο) θέλει να ανατοποθετήσει τις ειδήσεις-σήμα κατατεθέν του στο συλλογικό υποσυνείδητο. Αξιοπρόσεκτο είναι πάντως ότι πέραν των πρωινών ενημερωτικών εκπομπών η επικαιρότητα φαίνεται να καλύπτεται μόνο από την «Ανατροπή» που μπαίνει σε άλλη λογική προσέγγισης θεμάτων. Εκπομπές που έριχναν ματιές στον κόσμο και στην κοινωνία όπως εκείνες των Δανέζη – Τσίμα έκαναν αισθητή την παρουσία τους διά της απουσίας τους.