Κανένας δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά ότι οι ναοί είναι πιστές αναπαραστάσεις των αρχαίων. Ούτε στοιχηµατίζει ότι οι αναπαραστάσεις στα αετώµατα βασίζονται στα αυθεντικά ανάγλυφα. Εστω κι έτσι όµως, η κλασική – και ελληνιστική – Ελλάδα έχει το µερίδιό της στο σουξεδιάρικο βιντεοπαιχνίδι Minecraft που κάνει θραύση στις ηλικίες κάτω των 10 ετών.

Η είδηση μάλιστα ότι η Microsoft θα αγόραζε τη Mojang AB, τη σουηδική εταιρεία που είναι πίσω από το βιντεοπαιχνίδι, δίνει νέα ώθηση στο Minecraft. Την περασμένη εβδομάδα ο κολοσσός έδωσε 2,5 δισ. δολάρια για το δημοφιλές παιχνίδι, το οποίο έχει περίπου 30.000.000 ένθερμους υποστηρικτές παγκοσμίως.

Δημιουργήθηκε από τον 35χρονο σουηδό προγραμματιστή Markus Persson, γνωστό και ως Notch, και τον Μάιο του 2009 κυκλοφόρησε ως μια πρώτη έκδοση, ενώ το 2010 ακολούθησε η δεύτερη. Με βραβεία, μεταξύ των οποίων εκείνο της καινοτομίας, της καλύτερης λήψης παιχνιδιού και το βραβείο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου παιχνιδιού στα βραβεία Game Developers Choice, λογικό ήταν να θέλει διακαώς να το αποκτήσει η Microsoft. Να προσθέσουμε βέβαια το γεγονός ότι από τον Νοέμβριο του 2013 το παιχνίδι έχει πουλήσει πάνω από 12,5 εκατ. αντίτυπα στον υπολογιστή και πάνω από 35 εκατ. αντίτυπα σε όλες τις πλατφόρμες και τα έξυπνα κινητά.

Τι γίνεται όμως σε αυτό το παιχνίδι και γιατί το κοινό έχει «κολλήσει» τόσο πολύ; Οι παίκτες καλούνται να χτίσουν κατασκευές από κύβους σε έναν τρισδιάστατο κόσμο (3D) με τη λογική του Lego. Στην εμπορική του κυκλοφορία έχει δύο κύριες λειτουργίες: την «επιβίωση» (survival), η οποία απαιτεί από τους παίκτες να αποκτήσουν πόρους και να διατηρήσουν την υγεία και τη «δημιουργικότητα» (creative), όπου ο παίκτης έχει απεριόριστους πόρους, την ικανότητα να πετάει και δεν χρειάζεται να ασχολείται με τη ζωή ή την πείνα. Ενας τρίτος τρόπος παιχνιδιού, που ονομάζεται hardcore, είναι ουσιαστικά ίδιος με την «επιβίωση», ωστόσο η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι ο παίκτης δεν μπορεί να ξαναζωντανέψει σε κάποιο μέρος του χάρτη και αναγκάζεται να διαγράψει το παιχνίδι μετά τον εικονικό θάνατό του. Η δημοτικότητά του οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στις πολλές δυνατότητες που δίνει στους παίκτες, αφού τους επιτρέπει να οικοδομήσουν ψηφιακά οτιδήποτε θέλουν σε έναν κόσμο σε στυλ Lego, γεμάτο κινδύνους, όπως ζόμπι και γιγαντιαίες αράχνες.

Αυτά για το κλασικό Minecraft. Στην ελληνική του εκδοχή, στο Ancient Greececraft δηλαδή, ο συνδυασμός μάθησης και ψυχαγωγίας παίζει τον πρώτο ρόλο. Η ελληνική κοινότητα του Minecraft, ο Κωνσταντίνος και η Ιωάννα, γνωστοί και ως Padakoys και Rozoyli, δημιούργησαν τον Rainbow Minecraft Server, ο οποίος αναγνωρίστηκε ως ένας από τους καλύτερους σέρβερ παγκοσμίως. Το νεανικό δίδυμο ετοιμάζει το πρώτο Minecraft που έχει θέμα την ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας και αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα. Στόχος τους είναι να το παρουσιάσουν στο υπουργείο Πολιτισμού με σκοπό να αποτελέσει εκπαιδευτικό υλικό.

Στο Ancient Greececraft, οι παίκτες θα μπορούν να επισκεφθούν – ψηφιακά πάντα – ελληνικές πόλεις όπως Σπάρτη, Ολυμπία, Αθήνα, Πέλλα κ.ά. Ο Κένταυρος, ο Κύκλωπας, ο Μινώταυρος, ο Σάτυρος, ο Δίας και ο Ποσειδώνας είναι μερικοί από τους «χαρακτήρες», ενώ ο παίκτης μπορεί να επιλέξει όπλα όπως τα χάλκινα ξίφη, το ξύλινο κύπελλο ή ένα σιδερένιο δόρυ.

Ολα βασίζονται στην Αρχαία Ελληνική Μυθολογία, με τα όπλα, το φαγητό και άλλα αντικείμενα εκείνης της περιόδου. Θα υπάρχουν ακόμη αναπαραστάσεις ιστορικών μαχών, όπως των Θερμοπυλών και της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας, όπου ο παίκτης συμμετέχει ενεργά και προσθέτει τα δικά του στοιχεία. Επίσης θα υπάρχει και η επιλογή να χτίσει στην Ακρόπολη.