Eιδήσεις από την Αμφίπολη δεν θα πρέπει να περιμένουμε έως την Πέμπτη –σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά –ωστόσο κύκλοι του υπουργείου Πολιτισμού εκτιμούν ότι ίσως έχουμε μια νέα, έστω και περιορισμένη, πληροφόρηση για την πορεία των εργασιών την Τετάρτη.
Οι τελευταίες πληροφορίες από τον τύμβο Καστά θέλουν τις εργασίες στερέωσης του θόλου του θαλάμου πίσω από τις Καρυάτιδες με μεταλλικές δοκούς να συνεχίζονται, ώστε να διασφαλιστεί τόσο το ίδιο το μνημείο όσο και η ασφάλεια όσων εργάζονται στον χώρο. Και αυτό διότι η οροφή έχει κριθεί από τους ειδικούς σε κατάσταση οριακής ισορροπίας, δεδομένου ότι έχει επιβαρυνθεί, κυρίως λόγω του βάρους των χωμάτων που σχηματίζουν τον τύμβο και σε ορισμένα σημεία φτάνουν έως και τα 13 μέτρα.
Την ίδια ώρα οι αρχαιολόγοι αφαιρούν πολύ μικρές ποσότητες από το χώμα με το οποίο είναι γεμάτος ο θάλαμος και το εξετάζουν με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ακόμη και το μικρότερο όστρακο (κομμάτι κεραμικού αγγείου) μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο για την χρονολόγηση του εντυπωσιακού τύμβου.

Ενα τέτοιο ταπεινό εύρημα θα βάλει τέλος στο αίνιγμα που ταλανίζει τον αρχαιολογικό κόσμο, δεδομένου ότι μερίδα των επιστημόνων τοποθετεί χρονικά την κατασκευή του στο τέλος του 4ου ή τις αρχές του 3ου αι. π.Χ., ενώ άλλοι θεωρούν ότι έχει δημιουργηθεί στα ρωμαϊκά χρόνια και πιο συγκεκριμένα στον 1ο αι. π.Χ., και το οποίο συνδέεται άμεσα με την ταυτότητα του νεκρού ή των νεκρών του τάφου, ερώτημα που επίσης έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση στον επιστημονικό κόσμο και τη διατύπωση θεωριών που δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες στο ευρύ κοινό.

Οσο για την ηγεσία του τόπου; «Ακούω μόνο την ανασκαφέα της Αμφίπολης και τα ευρήματά της» ήταν η απάντηση του κ. Σαμαρά στην ερώτηση των «ΝΕΩΝ» σχετικά με το τι περιμένει από τον τάφο της Αμφίπολης.

«Αυτό το εύρημα έχει παγκόσμια σημασία, πολύ πέρα από τα στενά μας σύνορα. Και γι’ αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να είμαστε σοβαροί και λιγόλογοι. Θα ακούσουμε τη σκαπάνη και την ανασκαφή και κανέναν άλλο» κατέληξε ο Πρωθυπουργός, που παρευρέθη στην τελετή επαναπατρισμού βυζαντινού χειρογράφου από το Μουσείο Γκέτι στην Ελλάδα και στη μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους.