Πιθανότερο θεωρείται είτε ότι είναι δημιουργίες τεχνίτη από την περιφέρεια, οπότε δεν είχε την ποιότητα ενός αθηναίου καλλιτέχνη, είτε ότι είναι έργα που επιβεβαιώνουν την αρχική χρονολόγηση του μνημείου, στο τέλος του 4ου ή στις αρχές του 3ου αι. π.Χ., καθώς αντιγράφουν παλαιότερα πρότυπα, αποδίδοντας τις μορφές με πιο σκληρό τρόπο.
«Το θέμα της Καρυάτιδας με το χαρακτηριστικό καπέλο που μοιάζει με καλάθι και παραπέμπει σε εκείνες του Ερεχθείου το έχουμε συναντήσει σε ψηφιδωτά μακεδονικών τάφων και σε χρυσή ταινία στην Αμφίπολη. Οχι όμως ως αγαλματική μορφή» συνεχίζει και εξηγεί ότι μοναδικό παράλληλο υπάρχει στη Βόρεια Βουλγαρία, σε τάφο που ήταν σαφώς επηρεασμένος από τα μακεδονικά πρότυπα και ο οποίος είχε ανάλογες γυναικείες μορφές και εσωτερικά στον ταφικό θάλαμο.
Απαραίτητο είναι ωστόσο να προχωρήσει η ανασκαφή για να φανεί αν οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης φτάνουν ώς το κάτω μέρος του πεσσού πάνω στον οποίο είναι σύμφυτες, όπως στη Βουλγαρία, ή αν απεικονίζονται ώς τη μέση και το κάτω μέρος τους είναι πεσσός. Κι αυτό διότι μπροστά από τις Καρυάτιδες και από το ύψος της μέσης τους και κάτω υπάρχει τοίχος σφράγισης από πωρόλιθους, που ακολουθεί την ίδια τεχνική, όπως και στην πρόσοψη του ταφικού μνημείου, και αποτελεί «χαρακτηριστικό της προσπάθειας των κατασκευαστών για την αποτροπή εισόδου στο μνημείο», σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.