Στην αρχαία Ελλάδα μέσω… Λονδίνου επιστρέφει η «Μήδεια». Στην παράσταση της τραγωδίας του Ευριπίδη, που έκανε πρεμιέρα προ ημερών στο Βρετανικό Εθνικό Θέατρο, τα ευρήματα είναι πολλά. Εκτός από τη δικαιολογημένη απόδοση του Μπεν Πάουερ στα αγγλικά, το έργο παρουσιάζεται με μια σκοτεινή αίσθηση που παραπέμπει περισσότερο σε ένα σύγχρονο θρίλερ και την πρωταγωνίστρια Χέλεν ΜακΚρόι να είναι μια ηρωίδα του σήμερα. Παρ’ όλα αυτά, η σκηνοθέτις Κάρι Κράκνελ κράτησε ένα ιδιαίτερο στοιχείο της παράστασης που παραπέμπει αρκετά στον τρόπο με τον οποίο παιζόταν το αρχαίο κείμενο στην εποχή του: τη ζωντανή μουσική.

Ετσι ανέθεσε στο ντουέτο Goldfrapp, γνωστό στους λάτρεις της ηλεκτρονικής μουσικής, τη σύνθεση πρωτότυπων κομματιών για να τα ερμηνεύσουν συνοδεία πενταμελούς ορχήστρας επί σκηνής. Η Αλισον Γκόλντφραπ και ο Ουίλ Γκρέγκορι λοιπόν, στο πρώτο τους θεατρικό εγχείρημα (αν και ο Γκρέγκορι έχει ήδη στο ενεργητικό του μια όπερα και μια ταινία βωβού κινηματογράφου), φρόντισαν να προσαρμόσουν τις ποπ και ηλεκτρονικές μελωδίες τους στην εναλλακτική απόδοση της τραγωδίας.

Ο Γκρέγκορι, μιλώντας στο BBC για την εμπειρία των προετοιμασιών της παράστασης, είπε ότι το να γράψει το σάουντρακ για μια ελληνική τραγωδία ήταν ιδιαίτερα απαιτητική δουλειά. «Κείμενο και χορός και μουσική και τραγούδι, όλα πρέπει να συνυπάρχουν. Αναδεικνύουν αυτό το στοιχείο του έργου που μπορεί να είναι αρκετά στατικό και μονολιθικό». Κατά τη διάρκεια των έξι εβδομάδων που κράτησαν οι πρόβες, οι μουσικοί έδιναν καθημερινά το «παρών» στο θέατρο ώστε να παίξουν ξανά και ξανά τα κομμάτια μαζί με τους Goldfrapp. Και μάλιστα σε συνδυασμό με την εξέλιξη του έργου επί σκηνής. «Προσπαθούσαμε να γράφουμε μουσική για κάτι που συνέβαινε μπροστά μας. Οι ηθοποιοί αυτοσχεδίαζαν και την επόμενη ημέρα άλλαζαν αυτό που έκαναν. Ετσι, κάτι που κάναμε κοβόταν εντελώς – συνέβη κάποιες φορές – ή επέστρεφε και χρησιμοποιούνταν κάπου που δεν είχαμε σχεδιάσει» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι υπεύθυνοι του Βρετανικού Εθνικού Θεάτρου προκειμένου να μυήσουν το κοινό στα μυστικά της τραγωδίας παράλληλα με την παράσταση οργανώνουν και μια σειρά σεμιναρίων. Ετσι, μέλη του καστ και της σκηνοθετικής ομάδας, γνωστοί ακαδημαϊκοί και επιστήμονες έως την 1η Σεπτεμβρίου θα συζητούν για τη σύγχρονη προσέγγιση του έργου του Ευριπίδη. Παράλληλα υπάρχουν και επιμορφωτικές ημερίδες, μετά εισιτηρίου φυσικά, αρχής γενομένης από τη Δευτέρα όταν καθηγητές πανεπιστημίου θα αναγνώσουν έργα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και θα αναλύσουν τη σημασία του θεάτρου και των δρωμένων στον κλασικό κόσμο.