Το είχε πει πεντακάθαρα ο Ολιβιέ Πι στη συνέντευξη Τύπου αλλά εμείς είχαμε αλλού τον νου μας. Το φεστιβάλ της Αβινιόν θα διατρέχεται φέτος από μια «κόκκινη ελληνική γραμμή», ο εστί μεθερμηνευόμενον ότι τρεις ελληνικές συμμετοχές ετοιμάζουν τα μπαγκάζια τους για τη μεγαλύτερη θεατρική συνάντηση της Ευρώπης. Οι ευτυχείς κάτοχοι του βάουτσερ είναι το έργο «Nature Morte» του Μανώλη Τσίπου από την ομάδα Nova Melancholia σκηνοθετημένο από τον Μισέλ Ρασκίν και «Ο κυκλισμός του τετραγώνου» του Δημήτρη Δημητριάδη στην εκπληκτική σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζά που είδαμε φέτος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και οι μισοί φύγατε από τη μέση. Τρίτος και σούπερ τυχερός, το Εθνικό μας Θέατρο που τελευταία στιγμή πήρε πρόσκληση για το «Vitrioli» του Γιάννη Μαυριτσάκη έτσι όπως το σκηνοθέτησε ο ίδιος Ολιβιέ Πι την περίοδο που ο Γιάννης Χουβαρδάς κουμαντάριζε την πρώτη σκηνή της χώρας. Να ‘χουμε να τρώμε απ’ τα έτοιμα αλλά μέχρι πότε;
Οι περιπέτειες ενός μουσείου δεν έχουν τελειωμό. Επειτα από κάμποσα χρόνια κωλυσιεργίας, οικονομικών δυσχερειών και μεγάλης γκρίνιας, το Μουσείο Πικάσο στο Marais του Παρισιού, ανακαινισμένο και ενισχυμένο με νέες πτέρυγες και χώρους υποδοχής, ετοιμάζεται να ξαναδεχτεί την πλουσιότερη συλλογή Πικάσο αλλά και έργα Ματίς, και Σεζάν, και Ρενουάρ και ό,τι σχετικό βάζει ο νους του ανθρώπου. Εκτός απροόπτου τα εγκαίνια θα γίνουν την 21η Ιουνίου ενεστώτος έτους ενώ η πρώτη εκδήλωση με γλυπτά του μεγάλου Ισπανού προγραμματίζεται για το 2015. Αν αυτοί φανούν συνεπείς κι αν δουλέψει καλά και το δικό μας ομόλογο, τότε δεν το αποκλείω καθόλου…
Εκατόν είκοσι έξι χρόνια πέρασαν από τότε που ο Βαν Γκογκ είδε το φως της Αρλ και έστησε εκεί το κρεβάτι και το καβαλέτο του. Μέχρι πρότινος δεν υπήρχε τίποτα στην περιοχή που να θυμίζει το σημαντικότερο ίσως πέρασμα στην ιστορία της τέχνης. Ευτυχώς η πόλη και οι μαικήνες της παρατήρησαν επιτέλους το κενό. Με την ευγενική χορηγία της ελβετικής φαρμακοβιομαχανίας Hoffmann – La Roche, πριν από δύο εβδομάδες άνοιξε το νέο Μουσείο Βαν Γκογκ. Οι αρχιτέκτονες έκαναν αγνώριστο το μέγαρο που παραχώρησε ο δήμος κι έτσι σήμερα μπορούμε να μιλάμε για έναν χώρο χιλίων τετραγωνικών ο οποίος αναμένεται να υποδεχτεί 80.000 επισκέπτες στον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του. Προς το παρόν στεγάζονται εκεί εννέα δανεισμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ, πλαισιωμένοι από έργα νεοτέρων που «συνομιλούν» με την τέχνη του, αλλά το μνημόνιο συνεργασίας με το Μουσείο Βαν Γκογκ του Αμστερνταμ υπόσχεται πολλά για το μέλλον. Αν σας βγάλει ο δρόμος σας…