Ετυχε να βρεθείτε τυχαία στο Μουσείο Ακρόπολης αλλά αν ήταν στο χέρι σας δεν θα περνούσατε το κατώφλι; Ταξιδεύετε πολύ και δεν έχετε πολύ χρόνο να διαθέσετε στα μουσεία; Είστε έφηβος και βρίσκετε το Μουσείο βαρετό; Ενα έξυπνο κινητό τηλέφωνο ή τάμπλετ και μια εφαρμογή μπορούν να μετατρέψουν την επίσκεψή σας σε μια εντελώς διαφορετική εμπειρία ανάλογα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά σας. Ο λόγος για την τεχνολογία Chess η οποία αναπτύχθηκε από γάλλους, έλληνες, βρετανούς και γερμανούς επιστήμονες και είναι μία από τις δέκα προτάσεις που παρουσιάζονται στη Σύνοδο για την Καινοτομία, η οποία πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες.

Το μόνο που έχει να κάνει ο επισκέπτης είναι να κατεβάσει την εφαρμογή στο τάμπλετ ή στο έξυπνο τηλέφωνό του. Να απαντήσει σε ένα ερωτηματολόγιο που θα δείχνει τα επαγγελματικά και γενικότερα ενδιαφέροντά του. Να επιλέξει έναν από τους πέντε χαρακτήρες που προτείνει το πρόγραμμα και να ταυτιστεί μαζί τους.

Η ξενάγηση –υπόσχονται οι ερευνητές –θα μετατραπεί σε μια ιδιαίτερη διαδραστική εμπειρία, καθώς ο ψηφιακός χαρακτήρας θα καθοδηγεί τον επισκέπτη σε εκθέματα βάσει των ενδιαφερόντων του. Θα του μιλάει, θα του προτείνει να δει ορισμένα αντικείμενα μέσα από την οθόνη –ως εκ θαύματος, για παράδειγμα, η Πεπλοφόρος θα εμφανίζεται με τα ρούχα της χρωματιστά και όλα της τα κοσμήματα και όχι ολόλευκη όπως στην αίθουσα του Μουσείου -, θα του παρέχει τρισδιάστατα παιχνίδια, θα του διηγείται παράλληλες ιστορίες.

Για να φθάσει έως εδώ το πρόγραμμα, χρειάστηκαν τρία χρόνια εντατικής δουλειάς, αλλά είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο και αφορά μόνο την αίθουσα των αρχαϊκών έργων –σύμφωνα με τον πρόεδρο του Μουσείου Ακρόπολης, Δημήτρη Παντερμαλή, ο οποίος παρακολουθεί την εξέλιξη του προγράμματος μαζί με την αρχαιολόγο Σταματία Ελευθεράτου και τη διευθύντρια του Γραφείου Προέδρου, Νίκη Δόλλη. Η χρηματοδότησή του, η οποία ξεπερνά τα 2,8 εκατ. ευρώ, υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πιλοτικά έχει εφαρμοστεί στο Μουσείο Ακρόπολης και στο Cite de l’Espace Park στην Τουλούζη της Γαλλίας.