«Λάιτ» Σκορσέζε

«Οδηγός διαπλοκής»: Μια ταινία για την ταυτότητα, την απάτη και άλλες φυσικές ορμές δείχνει να είναι το «American Hustle», η τελευταία δουλειά του Ντέιβιντ Ο’Ράσελ, που εδώ αφηγείται την ιστορία μια ομάδας απατεώνων που το 1978 αναγκάστηκαν να συνεργαστούν με το FBI ούτως ώστε να παγιδεύσουν άλλους… συναδέλφους τους (κυρίως μαφιόζους και πολιτικούς). Ακροβατώντας ανάμεσα στο δράμα και την παρωδία, κάτι που εκπέμπεται τόσο από τις ερμηνείες (οι Κρίστιαν Μπέιλ, Εϊμι Ανταμς, Μπράντλεϊ Κούπερ και Τζένιφερ Λόρενς δείχνουν να το διασκεδάζουν) όσο και από την καλλιτεχνική διεύθυνση, το φιλμ μάς ταξιδεύει από τη μια ανατροπή στην άλλη και το τελικό αποτέλεσμα είναι ομολογουμένως γοητευτικό. Οσο και, φοβάμαι, επιφανειακό –σαν «λάιτ» Σκορσέζε. Επειδή όμως η ανάμνηση του «Λύκου της Γουόλ Στριτ» είναι ακόμα φρέσκια, η σύγκριση αποβαίνει μοιραία.

(Βαθμοί: 6)

Αρτιστίκ βιογραφία

«Ρενουάρ»: Ο ιμπρεσιονισμός παραμένει μια από τις σπάνιες εκείνες μορφές τέχνης που δεν αναπτύχθηκαν μέσω κάποιας θρησκευτικής επιρροής –ήταν δηλαδή μια μορφή εξέγερσης. Ανάμεσα στους σπουδαίους εκπροσώπους του, ο Πιερ-Ογκίστ Ρενουάρ. Γιος του οποίου υπήρξε ο Ζαν Ρενουάρ, ένας εκ των μεγαλύτερων κινηματογραφιστών στη μικρή ιστορία του σινεμά. Η ταινία του Ζιλ Μπουρνό ξεκινά από ένα πραγματικό συμβάν: το 1915 μια νεαρή κοπέλα γίνεται το τελευταίο μοντέλο του ζωγράφου και η πηγή ανανέωσής του. Το ίδιο όμως συμβαίνει και με τον υιό! Και η καλογυρισμένη αυτή βιογραφία δείχνει να χάνεται σε μια ραθυμία που πότε σαγηνεύει και πότε κουράζει. Χάρμα οφθαλμών πάντως η Κριστά Τερέ (φωτογραφία)!

(Βαθμοί: 5)