«Προπονούνται» επί μήνες και σκληρά. Για να τα καταφέρουν δεν απαιτείται απλώς προσεκτική διατροφή και πειθαρχία. Πρέπει να δοκιμάσουν από κουτσουλιές αηδονιών έως αμελέτητα ταύρου και να ζωστούν «μεταλλαγμένα» όπλα από τις εμπόλεμες ζώνες της Αφρικής. Και βεβαίως να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη –επιστρατεύοντας και το καλύτερο χαμόγελό τους για να γίνουν δεκτές –σε ένα μοναδικό μυστικό αξίας 250.000 δολαρίων.

Ο αγώνας που καλούνται να δώσουν διαρκεί τρεις ώρες και ο στίβος όπου κρίνονται όλα είναι ένα κατακόκκινο χαλί.

Ο λόγος βεβαίως για τους αστέρες του Χόλιγουντ που αύριο (ξημερώματα Δευτέρας για την Ελλάδα) θα δώσουν το «παρών» στην τελετή της απονομής των βραβείων Οσκαρ.
Ηθοποιοί που ξέρουν καλά ότι η μάχη του κόκκινου χαλιού μετρά κάποιες φορές εξίσου με το ίδιο το χρυσό αγαλματάκι και δεν διστάζουν να φτάσουν σε ακρότητες –πέρα από τις πανάκριβες τουαλέτες και τα δανεικά απρόσιτα κοσμήματα –για να κερδίσουν τα φλας των φωτογράφων, τα θετικά σχόλια των ειδικών επί της μόδας και να πρωταγωνιστήσουν στις σελίδες εφημερίδων και περιοδικών.
Εως σήμερα ακουγόταν ακραίο το ότι οι εκλεκτοί καλεσμένοι της τελετής –άνδρες και γυναίκες –έβαζαν βδέλλες να τους ρουφούν το αίμα για να αποτοξινωθούν. Η Ντέμι Μουρ μάλιστα το είχε παραδεχθεί δημοσίως. Κυκλοφορούσαν με μίνι σπρέι οξυγόνου για να διατηρούν φρέσκια την εμφάνισή τους. Και έβαζαν ακόμη και τα παιδιά τους στο παιχνίδι –λέγε με Αντζελίνα Ζολί, που είχε βάλει τους γιους της Μάντοξ και Παξ να κάνουν πεντικιούρ με τα περιβόητα ψαράκια που τρώνε τα νεκρά κύτταρα, προτού βεβαίως η μόδα φτάσει και στα καθ’ ημάς.
Η βιομηχανία που έχει στηθεί γύρω από την αυριανή τελετή και τροφοδοτείται από την αγωνία για άψογη εικόνα των διασήμων κατάφερε και φέτος να πρωτοτυπήσει. Και να οδηγήσει όσους πρόκειται να παρελάσουν πάνω στο κόκκινο χαλί ένα βήμα παρακάτω, καθώς «είναι πρόθυμοι να κάνουν οτιδήποτε ακραίο προκειμένου να δείχνουν τέλειοι», λέει ο ειδικός σε θέματα μόδας του καλωδιακού καναλιού TLC, Σαμ Σαμπούρα.
Αν και η τελευταία τάση για φρέσκια επιδερμίδα, λοιπόν, θέλει τους πλαστικούς χειρουργούς να παίρνουν ένα φιαλίδιο αίμα από τους ασθενείς, να κρατούν ορισμένα συστατικά του, να τα ενισχύουν με πρόσθετα και να τα εγχέουν με τη βοήθεια βελόνας στο πρόσωπό τους, ένα σπα στη Νέα Υόρκη υπόσχεται ανάλογα αποτελέσματα για όσους δεν τα πηγαίνουν καλά με τις ενέσεις.
Πρέπει όμως να τα πηγαίνουν καλά με τις κουτσουλιές αηδονιών! Διότι αυτό είναι το μυστικό για λαμπερό δέρμα που προτείνει το σπα της Σιζούκα Μπερνστάιν στο Μανχάταν στις ωριαίες θεραπείες της.
Και όταν μιλάμε για περιττώματα αηδονιών δεν μιλάμε για τίποτα τυχαία από το Σέντραλ Παρκ, αλλά για πτηνά από την Ιαπωνία, των οποίων οι ακαθαρσίες εισάγονται επί τούτου στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετατρέπονται σε σκόνη και αποτελούν το μυστικό του συγκεκριμένου χώρου ομορφιάς.

Πιο ήπια σε σχέση με το χημικό πίλινγκ αλλά με εξίσου καλά αποτελέσματα, η συγκεκριμένη θεραπεία –σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια του σπα –βασίζεται στα φυσικά ένζυμα που περιέχουν οι κουτσουλιές. «Απομακρύνονται τα νεκρά κύτταρα, η επιδερμίδα γίνεται πιο λαμπερή και φεύγετε με φωτεινό πρόσωπο», εξηγεί στο πρακτορείο Ρόιτερ.

«Το μαλλί της κεφαλής σου ομορφαίνει το κορμί σου», λέει ο λαός και οι σταρ του Χόλιγουντ δίνουν την ανάλογη προσοχή στην κόμη τους. Και το Broot –διάσημο κομμωτήριο που χρησιμοποιεί μόνο φυσικά προϊόντα –στη Σάντα Μόνικα αποκαλύπτει το μυστικό του: αμελέτητα ταύρου!

Με περσικές ρίζες, η ιδιοκτήτρια Ζαμίρα Αζεμανφάρ υποστηρίζει πως στην οικογένειά της αγόραζαν εδώ και πολλές γενιές αμελέτητα ταύρου από το κρεοπωλείο για να βγάλουν ένα ζωμό πλούσιο σε ορμόνες και πρωτεΐνες. Τον πρόσθεταν δε στα προϊόντα για τα μαλλιά, ώστε να τα αναδομήσει και να τα δυναμώσει.

«Οι πελάτες μας μας λένε ότι τα μαλλιά τους είναι πλέον πιο δυνατά και μεγαλώνουν γρηγορότερα», λέει η Ζαμίρα Αζεμανφάρ.

Η διαδικασία επιλογής των ρούχων και των παπουτσιών –που τις περισσότερες φορές είναι δανεικά, όπως και τα αξεσουάρ και τα κοσμήματα –μπορεί να κρατήσει έως και δύο μήνες. Ωστόσο υπάρχουν κάποια κλασικά τρικ, όπως η εταιρεία Αϊτζιν με έδρα το Χονγκ Κονγκ που «χαρίζει» σε όποιους προτιμήσουν τα παπούτσια της από πέντε έως δώδεκα πόντους, χάρη σε μια κρυφή σόλα που τοποθετεί στις δημιουργίες της.
Για όσες δεν έχουν προνοήσει να χάσουν τα περιττά κιλά και δεν θέλουν να δουν τις φωτογραφίες τους να κάνουν τον γύρο του κόσμου με ψωμάκια και σαμπρέλα γύρω από τη μέση η Σάνι Γκροζ έχει τη λύση, καθώς όλες της οι δημιουργίες εσωτερικά είναι επενδυμένες με ειδικό ύφασμα που κάνει τις κυρίες που τις φορούν να δείχνουν κατά ένα νούμερο πιο αδύνατες.
Οσο για τα αξεσουάρ; Μπορεί η τελευταία τάση στις Ηνωμένες Πολιτείες να είναι κατά της οπλοφορίας, η μόδα όμως φέρνει τα όπλα στην πρώτη θέση. Από τα πιο περιζήτητα από τους αστέρες είναι τα κοσμήματα της εταιρείας Φοντερί 47, που για να δημιουργήσει σκουλαρίκια, κολιέ και ρολόγια λειώνει ατσάλι από όπλα που έχουν κατασχεθεί από πολεμικές ζώνες της Αφρικής.
Από το 2010 έως τώρα έχουν καταστραφεί 25.000 όπλα και το κάθε κόσμημα φέρει τον σειριακό αριθμό του όπλου από το οποίο προέρχεται.
Τελετή Οσκαρ, όμως, χωρίς διαμάντια δεν γίνεται. Η πρόκληση, ωστόσο, των πανάκριβων κοσμημάτων σε περίοδο βαθιάς οικονομικής ύφεσης είναι ένα θέμα που απασχολεί τους αστέρες, καθώς δεν θέλουν να χαλάσουν το προφίλ τους και να φανούν αναίσθητοι μπροστά στις δυσκολίες των εκατομμυρίων θαυμαστών τους.
Η βιομηχανία της ομορφιάς βρήκε και εδώ τη λύση. Λίγο ακριβή, είναι η αλήθεια, αλλά δεν θα στερήσει από τις διάσημες κυρίες τους καλύτερούς τους φίλους: τα διαμάντια.
Για να την αποκτήσουν θα πρέπει να έχουν γερή τσέπη και καλές σχέσεις με τον σχεδιαστή κοσμημάτων από το Λος Αντζελες Αζατούρ Πογκοσιάν. Ο εν λόγω κύριος έχει δημιουργήσει ένα μαύρο βερνίκι νυχιών που περιέχει μικρά διαμάντια πλήρους κοπής. Γεγονός που δίνει «τρισδιάστατη λάμψη μόλις απλωθεί στο νύχι», όπως υποστηρίζει ο δημιουργός του, και «κάνει τις γυναίκες να αισθάνονται υπέροχα».
Το μοναδικό μπουκαλάκι με το συγκεκριμένο βερνίκι υπήρχε έως τον περασμένο Νοέμβριο στο πολυκατάστημα Σέλφριντζις του Λονδίνου, στην τιμή των 250.000 δολαρίων, ενώ ο δημιουργός του διαθέτει μικρές ποσότητες για τις αγαπημένες του διάσημες πελάτισσες όπως η Κέλι Οσμπουρν που το λάνσαρε πέρυσι στην απονομή των βραβείων Emmy και η Μπρίτνεϊ Σπίαρς.
Πέρα από την όποια τρέλα κι αν περιέχουν όλες τούτες οι προσπάθειες για το κυνήγι της τέλειας εικόνας, αναρωτιέται κανείς αν έστω και για μια στιγμή κάποιος από όσους αποτελούν γρανάζια αυτής της μηχανής –δημιουργούς και πελάτες –αισθάνεται ενοχές.

«Δεν υπάρχει κάτι κακό στο να κάνεις κάποιον όμορφο. Δεν ξοδεύονται χρήματα για πόλεμο. Δεν πληγώνουμε κάποιον. Κάνουμε μια γυναίκα να αισθάνεται σαν βασίλισσα», απαντά ο Αζατούρ Πογκοσιάν.

Οπότε πάρτε θέση στον καναπέ σας –αν αντέχετε το ξενύχτι –και αποφασίστε αν οι φετινές ακρότητες των σταρ απέδωσαν καρπούς. Οποια κι αν είναι, πάντως, η ετυμηγορία σας να είστε βέβαιοι για ένα πράγμα: του χρόνου θα έχει υιοθετηθεί μία ακόμη πιο πρωτότυπη, ακραία και ακριβή πρόταση που θα υπόσχεται ακόμη πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα. Και θα διεκδικήσει τη θέση της στο τέλος της φράσης «Αnd the winner is…».

Σύμφωνα με τους «Νιου Γιορκ Τάιμς» που έψαξαν στα αρχεία τους 400 φωτογραφίες από τα 15 τελευταία χρόνια των απονομών, επικεφαλής της λίστας των οίκων που οι δημιουργίες τους «περπάτησαν» περισσότερες από 10 φορές στο κόκκινο χαλί είναι η ιταλική τριπλέτα των Gianni Versace, Giorgio Armani και Valentino με 36, 31 και 21 παρουσίες αντίστοιχα, ενώ μόνο τρεις οίκοι (Vera Wang, Marchesa και Carolina Herrera) έχουν έδρα τις ΗΠΑ. Οσον αφορά τα χρώματα, το μαύρο έρχεται πρώτο σε προτίμηση με 17,7% που αντιστοιχεί σε 76 επιλογές, σύμφωνα πάντα με την «έρευνα» της εφημερίδας. Ακολουθούν – όπως βλέπει κανείς στον πίνακα – το άσπρο, το κόκκινο και το μπλε. Και τελευταία στη σειρά τα άκρως επικίνδυνα εμπριμέ.

Ως προς τους άνδρες τρεις ιταλικοί οίκοι πλασάρονται στο βάθρο: Armani, Dolce & Gabbana και Prada. Ακολουθούν οι Tom Ford, Gucci και Zegna. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί κατά κράτος, με εξαίρεση τον Εντι Μέρφι που το 2007 επέλεξε μπλε Versace