Το Korres Prototype-4 δεν είναι κάποιο καινούργιο άρωμα καλλυντικών της γνωστής εταιρείας, αλλά το ελληνικό υπεραυτοκίνητο το οποίο έχει πλέον τη δυνατότητα σε λίγους μήνες να βγει στην παραγωγή. Η ονομασία του προέρχεται από το όνομα του δημιουργού του, Δημήτρη Κορρέ, τον οποίο είχα γνωρίσει τυχαία πριν από λίγα χρόνια σε μία παρουσίαση. Εκεί βρήκα την ευκαιρία να μιλήσουμε πρώτη φορά για το αυτοκίνητο που ήξερα ότι δοκιμάζει και το οποίο βρισκόταν ήδη σε πολύ καλό επίπεδο. Ομως, αν και τα χρέη μεγάλωναν, ο ίδιος αρνούνταν να το προωθήσει στην αγορά. Στη δε επιμονή μου ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να καλύψει μερικά έξοδα από αυτή την ιστορία, με κοίταξε αυστηρά λέγοντας με κοφτή φωνή: «Εχει ακόμα περιθώρια βελτίωσης».

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Δημήτρης Κορρές είναι περισσότερο γνωστός ως αρχιτέκτονας, σχεδιαστής, είναι όμως και εφευρέτης με ανήσυχο πνεύμα που συχνά τον οδηγεί σε μονοπάτια δύσκολα αλλά, όπως αποδείχθηκε, δημιουργικά. «Η συγκεκριμένη ενασχόληση ξεκίνησε σαν χόμπι, περίπου πριν από δέκα χρόνια», λέει. Οπως εξηγεί, η έμπνευση ήρθε από την ανάρτηση του Citroën 2CV (Ντε-Σε-Βο), καθώς εκτός από το μεγάλο μήκος της διαδρομής της ανάρτησης ήταν και το μοναδικό το οποίο είχε διασύνδεση των πλαϊνών τροχών, των δεξιών και των αριστερών. «Ετσι έπεσα με τα μούτρα στη δουλειά, ανακαλύπτοντας τα περιθώρια και την εξέλιξη που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο με μια νέα σχεδιαστικά ανάρτηση», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αρχικά δημιουργήθηκε το πρωτότυπο νούμερο 1 το οποίο ήταν ένα συνονθύλευμα από πατέντες και ευρεσιτεχνίες. Αυτό τράβηξε την προσοχή της ελληνικής εταιρείας MEVACO που πρότεινε να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια και να ολοκληρωθεί ένα δεύτερο βελτιωμένο μοντέλο το 2004, το οποίο όμως δεν βγήκε στην παραγωγή. Ο Κορρές ωστόσο δεν τα παράτησε. Χρεώθηκε παντού και άρχισε να μελετά το τρίτο πρωτότυπο, το οποίο έφτασε πολύ κοντά στο να βγει στην παραγωγή. Ούτε αυτό όμως κρίθηκε ότι ήταν έτοιμο και έτσι ξεκίνησε η τέταρτη εκδοχή, το Prototype-4, στο οποίο αναφερόμαστε.

Η πρωτοποριακή συνδεσμολογία της ανάρτησης, την οποία έχει ήδη κατοχυρώσει, είναι αυτή που του δίνει ξεχωριστές δυνατότητες και το διαφοροποιεί από οτιδήποτε άλλο έχει κατασκευαστεί στον κόσμο. Είναι πλήρους διασύνδεσης μέσω ελαστικών μονάδων, το οποίο σημαίνει ότι και οι τέσσερις τροχοί αλληλοεπηρεάζονται. Σε αυτό βοηθά και ένα πολύπλοκο μοχλικό σύστημα χάρη στο οποίο κάθε φόρτιση του ενός τροχού επηρεάζει τα χαρακτηριστικά κίνησης των υπόλοιπων τριών, δίνοντας στο όχημα εντυπωσιακές αναρριχητικές δυνατότητες. Επίσης ένα ακόμα χαρακτηριστικό της νέας σχεδίασης είναι ο μοχλός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που του δίνει τη δυνατότητα να αλλάζει ύψος και να απέχει από το έδαφος από 5 cm έως 50 cm και έτσι να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του οδηγού. Αυτό μάλιστα μπορεί να γίνει και εν κινήσει! Για να το πούμε πιο απλά: το Korres P-4 μπορεί να κινείται στην άσφαλτο χαμηλωμένο και με περισσότερα από 250 χλμ. την ώρα, ενώ στη συνέχεια, μειώνοντας την ταχύτητα, μπορεί να στρίψει προς τη διπλανή πλαγιά και να αρχίσει να αναρριχάται εκτός χωματόδρομου με την ευκολία του πιο σκληροτράχηλου 4×4 και μάλιστα με τα ίδια ασφάλτινα λάστιχα!

Από την Αθήνα

στις ΗΠΑ

Μπορεί η Ελλάδα να μην υπάρχει στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά αυτή η πρωτοποριακή ανάρτηση, ελληνικής σύλληψης και κατασκευής ήδη έχει τραβήξει την προσοχή κατασκευαστών αυτοκινήτων από όλο τον κόσμο.

«Μας την πέφτουν κατά καιρούς από διάφορα μέρη και έρχονται προτάσεις από όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, αλλά είμαστε πιο κοντά με μία αμερικανική εταιρεία η οποία έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον», λέει ο Δημήτρης Κορρές. Σύμφωνα με τον ίδιο το Prototype-2 το είχαν στα χέρια τους για 6 μήνες, το Prototype-3 το έχουν οδηγήσει, ενώ το Korres Prototype-4 το έχουν δει μόνο σε βίντεο.

«Αν και είμαστε σε αναμονή για να ξεκινήσει το στάδιο παραγωγής του πρώτου ελληνικού αυτοκινήτου, οι δοκιμές συνεχίζονται», επισημαίνει ο Δημήτρης με μια δόση υπερηφάνειας. Και πώς να μην είναι υπερήφανος, αφού στις τελευταίες δοκιμές συμμετέχει και ένας από τους παγκόσμιους πρωταθλητές, ζωντανός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Τόμι Μάκινεν, ο οποίος προκειμένου να το οδηγήσει έρχεται αφιλοκερδώς στην Ελλάδα, ενθουσιασμένος από τις προοπτικές του αυτοκινήτου.

Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι με κάθε νέο μοντέλο μεγάλωνε και ο κινητήρας και από τα 1.000 cc έφτασε πλέον στα 7.000 cc, καθώς αποδεικνυόταν ότι η νέα ανάρτηση μπορούσε να διαχειριστεί όλο και μεγαλύτερη δύναμη. Ομως αυτό έκανε σύντομα τον Κορρέ και την ομάδα του να αντιληφθούν ότι δεν γίνεται να φτιάξουν ένα φτηνό αυτοκίνητο καθώς η σχεδίαση και κατασκευή των πρωτοποριακών μικρών και μεγάλων εξαρτημάτων, βάσεων, μοχλών, διαφορικών… ανέβαζε το κόστος κατασκευής αλλά και τον χρόνο δοκιμών.

Το αποτέλεσμα όμως τους δικαιώνει, με την άρθρωση της ανάρτησης του κάθε άκρου να είναι εκπληκτικά μεγάλη, δίνοντας τη δυνατότητα σε έναν τροχό να σηκωθεί έως και 95 εκατοστά από το έδαφος χωρίς οι άλλοι τρεις να χάσουν την επαφή με τον δρόμο, ενώ καμία ανωμαλία του οδοστρώματος δεν μεταφέρεται μέσα στη καμπίνα. Πρακτικά αυτό του δίνει τη δυνατότητα να ανεβοκατεβαίνει σκάλες, κερκίδες, σχεδόν κάθετες πλαγιές, κάνοντας τα σημερινά 4×4 να μοιάζουν παιχνίδια για μεγάλα παιδιά. Στη συνέχεια, το Korres P-4, αφού κατέβει από το βουνό ή όπου αλλού έχει ανέβει, μπορεί να βρεθεί στον αυτοκινητόδρομο και να παίξει στα ίσια με τις Porsche που τυχόν συναντήσει, μέχρι να βρεθεί ξανά ο πρώτος χωματόδρομος, χαντάκι, ρυάκι, ποτάμι και εκεί να το χάσουν για πάντα. Τελικά, είναι όντως ένα πολύ ενδιαφέρον σενάριο που δεν αφήνει κανένα πραγματικό λάτρη της οδήγησης ασυγκίνητο.

Info

Σήμερα υπάρχει μόνο ένα αυτοκίνητο Korres P-4 σε επίπεδο preproduction (στάδιο πριν από την παραγωγή). Εχει μήκος 3.920 χλστ., πλάτος 1.960 χλστ., και μεταξόνιο 2.560 χλστ., χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί ένα μεγαλύτερο σασί ώστε να προστεθούν και δύο πίσω θέσεις. Ζυγίζει 1.600 κιλά και φορά κινητήρα της General Motors ο οποίος συναρμολογείται στον Καναδά και διατίθεται σε οποιονδήποτε κατασκευαστή. Τον ίδιο κινητήρα φορά η Corvette Z06 και είναι ατμοσφαιρικός, απόδοσης 505 ίππων, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στο Korres P-4 να επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και να έχει τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα, η οποία όμως το πιθανότερο είναι να μειωθεί για λόγους ασφαλείας, με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ των 10-12 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα σε ρυθμό ταξιδιού. Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία διαφορικά με κεντρικό κλείδωμα, με τη ροπή να στέλνεται σε αναλογία 33%/67% για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, με τη συγκεκριμένη αναλογία να επιλέγεται καθώς θεωρήθηκε η βέλτιστη ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η υποστροφή. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ειδικά κατασκευασμένο για το Korres P-4 και διαθέτει έξι ταχύτητες με 3 τελικές κλιμακώσεις, μία για ταξίδι, άλλη για αγωνιστική οδήγηση και μία για σκαρφάλωμα. Απευθύνεται κυρίως στην ξένη αγορά.