Κάρμεν Ρουγγέρη: «Ονειρεύομαι μια Επίδαυρο γεμάτη παιδιά»

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/04/2017 13:00 |
Κάρμεν Ρουγγέρη: «Ονειρεύομαι μια Επίδαυρο γεμάτη παιδιά»
Η Κάρμεν Ρουγγέρη ασχολείται τα τελευταία χρόνια με τη σκηνοθεσία στο θέατρο αλλά και στην όπερα για παιδιά.

Ξεκίνησα να κάνω θέατρο γιατί παίζοντας σε ερασιτεχνικές ομάδες και λέγοντας τα ποιήματα στις γιορτές του σχολείου ήμουν ευτυχισμένη.

Η πρώτη παράσταση που είδα
ήταν μια παράσταση Κουκλοθέατρου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Ο πρώτος μου ρόλος ήταν στο Ηρώδειο η Θεά Αφροδίτη στον «Ιππόλυτο» με το Πειραϊκό Θέατρο του Δημήτρη Ροντήρη.

Η πρώτη επίσημη δικιά μου σκηνοθεσία ήταν στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου με το έργο «Αντζελίνα η Σταχτοπούτα».

Αν δεν έκανα θέατρο, μάλλον θα γινόμουν αεροσυνοδός, ήδη είχα περάσει στην Ολυμπιακή.

Μια συμβουλή από τον δάσκαλό μου
είναι να ξέρεις τι λες πάνω στην σκηνή και γιατί το λες.

Πάνω στη σκηνή νοιώθω υπέροχα!

Το πιο περίεργο πράγμα που μου έχει συμβεί στο θέατρο ήταν στις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη. Ενα παιδί 6 χρονών ήθελε να καταθέσει και αυτό το μπουφάν του όταν οι ηθοποιοί κατέθεταν τα πράγματά τους στην Πολιτεία ώστε να μοιραστούν ίσα σε όλους.

Η παράσταση που πάντα θα θυμάμαι είναι οι «Εκκλησιάζουσες» σε ένα κατάμεστο Ηρώδειο.

Το θέατρο για μένα είναι Ζωή.

Ονειρεύομαι
μια Επίδαυρο γεμάτη παιδιά.




Info

Η Κάρμεν (Καρμέλα) Ρουγγέρη είναι Ελληνίδα ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Είναι παντρεμένη με τον βαρύτονο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Ανδρέα Κουλουμπή και έχει δύο παιδιά την Χριστίνα και τον Βίκτωρα.

Σπούδασε τραγούδι στο Ελληνικό Ωδείο και θέατρο στη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης και Πειραϊκού Συνδέσμου, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα. Έκανε ειδικές σπουδές πάνω στην όπερα στο Πανεπιστήμιο της Περούτζα.

Ως ηθοποιός έχει λάβει μέρος σε παραστάσεις
• της Εθνικής Λυρικής Σκηνής,
• του Εθνικού αλλά και το Ελευθέρου Θεάτρου,

Πήρε μέρος σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, παίζοντας χαρακτηριστικούς ρόλους όπως Συμπεθέρα στους «Δέκα μικρούς Μήτσους», Κικίτσα στο «10 λεπτά κήρυγμα», Ερμιόνη στο «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή», Πίτσα στο «Η ώρα η καλή», Ισμήνη στο «Μπαμπά μην τρέχεις».

Το 1985 δημιουργεί τη θεατρική ομάδα «Ρακοσυλλέκτες», την οποία σκηνοθετεί, γράφοντας η ίδια τα κείμενα των έργων που παρουσιάζονται.

Στο συγγραφικό της έργο περιλαμβάνονται 50 θεατρικά έργα για παιδιά.

Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη σκηνοθεσία στο θέατρο αλλά και στην όπερα για παιδιά.

Στην Όπερα Δωματίου Αθηνών (Ιδρυτικό μέλος) παρουσίασε:
• «Βαστιανός και Βαστιανή»,
• «Υπηρέτρια Κυρά»,
• «Φιλόσοφος της εξοχής»,
• «Συμβόλαιο γάμου»,
• «Έτσι κάνουν όλες»,
• «Kiss me Kate».
Για όλα έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές.

Το 1993 δημιουργεί την Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου όπου γράφει και σκηνοθετεί τις παραστάσεις:
• Αντζελίνα η Σταχτοπούτα, Περίοδοι 93-94 και 94-95 (στην Κεντρική Σκηνή)
• Στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου (Σκηνή Κατίνα Παξινού):
• Ωραία Κοιμωμένη, 24 Νοεμβρίου 1995
• Κοππέλια, 6 Νοεμβρίου 1996
• Εκκλησιάζουσες… σαν παραμύθι, 14 Δεκεμβρίου 1997
• Η αγάπη και τα τρία πορτοκάλια, 13 Δεκεμβρίου 1998
• Ο Τσάρος με τη μακριά γενειάδα, 11 Δεκεμβρίου 1999
• Ομήρου Οδύσσεια το παραμύθι των παραμυθιών, 14 Δεκεμβρίου 2000
Η επιτυχία επί των ημερών της ήταν πάρα πολύ μεγάλη, σε όλες τις παραστάσεις υπήρχε μεγάλη λίστα αναμονής μάλιστα στην «Οδύσσεια» έφτασε σε σημείο η λίστα αναμονής να είναι 180.000.
Το 1996 δημιουργεί την Παιδική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής όπου διασκευάζει και σκηνοθετεί όπερες.

Στο ελεύθερο θέατρο ανεβάζει τις παραστάσεις για παιδιά και όλη την οικογένεια και τις οποίες παρουσιάζει τόσο σε μεγάλα Αθηναικά θέατρα αλλά και σε όλη την Ελλάδα, αποσπώντας πάντα τις καλύτερες κριτικές και το θερμό χειροκρότημα των θεατών. Πολλά έργα της έχουν ανέβει σε σχολικές παραστάσεις.

Η Κάρμεν Ρουγγέρη έχει δημιουργήσει το θεατρικό εργαστήρι το οποίο λειτουργεί με την ομάδα της με μεγάλη επιτυχία και περιλαμβάνει μουσική, χορό, διασκέδαση, προετοιμασία μίας μεγάλης παράστασης, εύκολες κατασκευές και δημιουργίες. Στόχος της είναι να βοηθήσει τα παιδιά μέσα από το θέατρο να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να δραστηριοποιηθούν και να κοινωνικοποιηθούν, ενώ ταυτόχρονα να αποκτήσουν γνώσεις και να μάθουν να εργάζονται συλλογικά, έχοντας ως στόχο τη δημιουργία μίας παράστασης.