ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
Σύμβολο Τιμή % Διαφορά
Γ. Δείκτης 2405.61 -3.67
FTSE 20 1269.50 -4.04
FTSE 40 2743.61 -2.82
FTSE 80 447.79 -2.23
FTSE 140 2846.15 -3.88

Δεδομένα με 15 λεπτά καθυστέρηση

Powered by

Αναδίπλωση Κύριε Νεόκοπε, Εξ όσων γνωρίζω τη γαργάρα τη φτύνουν, δεν την καταπίνουν. Με τιμή, Γιώργος Βέλτσος

Οι γιατροί που θεράπευαν τους... φόρους

  • ΦΑΚΕΛΟΙ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΣΜΟΣ

Νικήστε την κατάθλιψη με λαχανικά και ψάρια!

Πώς θα βελτιώσετε την ψυχική υγεία σας με την κατάλληλη διατροφή

TΗΕ ΙΝDΕΡΕΝDΕΝΤ , Της Ηolly Williams

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

Το τι τρώμε επιδρά στο πώς αισθανόμαστε, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Πολλές έρευνες δείχνουν ότι ορισμένοι τύποι τροφίμων περιέχουν συστατικά ουσιώδους σημασίας για την καλή ψυχική υγεία, των οποίων η έλλειψη μπορεί να επιδεινώσει ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη.

Σύμφωνα με δύο πρόσφατες δημοσιεύσεις, η μεσογειακή δίαιτα προστατεύει από την κατάθλιψη. Οι ερευνητές πιστεύουν πως μια υγιεινή δίαιτα, πλούσια σε φρέσκα λαχανικά, πλήρη δημητριακά και ελαιόλαδο, βοηθάει στη διατήρηση της ψυχικής υγείας. Μολονότι η κατάθλιψη δεν προκαλείται από μόνο έναν παράγοντα, το να τρώμε καλά είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι ελλείψεις ορισμένων βιταμινών, ιχνοστοιχείων, αμινοξέων και λιπαρών οξέων φαίνεται ότι έχουν άμεση σχέση με την ψυχική υγεία μας. «Το τι τρώει, μπορεί πραγματικά να βοηθήσει κάποιον με ήπια κατάθλιψη», λέει η διατροφολόγος δρ Καρολάιν Λόνγκμορ.

«Η δίαιτα είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες για την ψυχική υγεία μας», λέει ο Άντριου Μακάλοκ, διευθυντής του Βρετανικού Ιδρύματος Ψυχικής Υγείας. Όμως με ποιες αλλαγές στη διατροφή μας μπορούμε άραγε να γίνουμε περισσότερο...

χαρούμενοι;


Οι οκτώ συμβουλές των ειδικών

Ακολουθήστε μια μεσογειακή δίαιτα
Σύμφωνα με δύο πρόσφατες μελέτες, που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο μήνα στην Ισπανία (από τα πανεπιστήμια Λας Πάλμας και Ναβάρα) και το Λονδίνο (από το Πανεπιστήμιο University College του Λονδίνου), μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ψάρια, ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής αλέσεως και ελαιόλαδο μπορεί να εμποδίσει την κατάθλιψη.

Τρώτε... σελήνιο
Μελέτες συνδέουν την κατάθλιψη με χαμηλά επίπεδα του ανόργανου αυτού στοιχείου. Η κατανάλωση μη επεξεργασμένων δημητριακών, κρέατος, αυγών, ακόμη και εντοσθίων, συνιστάται ως τρόπος αύξησης της λήψης σεληνίου, όμως ο ευκολότερος τρόπος είναι να φάτε μια χούφτα καρύδια. Τα καρύδια Βραζιλίας (Βrazil nuts) είναι μια εξαιρετική πηγή σεληνίου.

Τρώτε πολύ ψάρι
Τα λιπαρά οξέα ωμέγα 3 των ψαριών βελτιώνουν τη διάθεση, λέει η δρ Ντέμπορα Κόρνα του Βρετανικού Ιδρύματος Ψυχικής Υγείας (ΜΗF) σε μια έκθεση του 2006 για την επίδραση των τροφίμων στην ψυχική υγεία. Τα ωμέγα 3 βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, το σκουμπρί και ο σολομός, ενώ οι χορτοφάγοι θα πρέπει να καταναλώνουν λάδι από λινάρι ή κράμβη και σπόρους κολοκύθας.

Παρακολουθείτε το σάκχαρό σας
Ο γλυκαιμικός δείκτης (GΙ) δείχνει πόσο γρήγορα οι υδατάνθρακες ανεβάζουν το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα σας. Ο δρ Τζον Μπρίφα δημοσίευσε στο μπλογκ του (www.drbriffa.com) μελέτη από την οποία διαπιστώθηκαν σχέσεις ανάμεσα στον υψηλό GΙ και την κατάθλιψη. Προσπαθήστε να επιλέγετε τρόφιμα με χαμηλό GΙ: δημητριακά από βρώμη και πίτουρο, φασόλια, φακές και άλλα όσπρια, καθώς και φρούτα, όπως μήλα και πορτοκάλια. Τροφές με υψηλό GΙ, όπως επεξεργασμένο λευκό ψωμί, πατάτες και ζαχαρωτά, είναι καλύτερα να αποφεύγονται.

Αυξήστε τη σεροτονίνη σας
Η τρυπτοφάνη είναι ένα απαραίτητο αμινοξύ που μετατρέπεται στο σώμα μας στο νευρομεταβιβαστή σεροτονίνη. «Τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης συνδέονται συχνά με την κατάθλιψη», λέει η Λουσίντα Μπίβαν, διατροφολόγος της Βrain Νutrition (www.

brainnutrition.co.uk). Οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες μπορούν να κρατούν υψηλά τα επίπεδα σεροτονίνης- όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα, ο τόνος και ο σολομός, τα φασόλια και οι σπόροι. Σύμφωνα με τη δρα Λόνγκμορ, η σεροτονίνη δρα «ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα».

Τρώτε πράσινα λαχανικά
Αρκετές επιστημονικές μελέτες έχουν καταδείξει μια σχέση ανάμεσα στα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β και ψυχιατρικές διαταραχές. Το φολικό οξύ (ανήκει στην κατηγορία των βιταμινών Β) πιστεύεται ότι διαδραματίζει ουσιώδη ρόλο στην πρόληψη της κατάθλιψης. Για να αυξήσετε το φολικό οξύ στον οργανισμό σας πρέπει να τρώτε πράσινα λαχανικά (ελάχιστα μαγειρεμένα) και όσπρια.

Πίνετε πολύ νερό
Η δρ Λόνγκμορ λέει πως η καλύτερη συμβουλή της σε ανθρώπους που πάσχουν από κατάθλιψη είναι να πίνουν περισσότερο νερό. «Οι άνθρωποι πρέπει να πίνουν τουλάχιστον ενάμισι λίτρο νερό την ημέρα», τονίζει. Ακόμη και μια ήπια αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει σοβαρά και γρήγορα τη διάθεσή σας.

Τι να αποφεύγετε
● ΤΗΝ ΚΑΦΕΪΝΗ, στο τσάι, τον καφέ και τα αναψυκτικά.

Πιστεύεται πως σε μεγάλες ποσότητες επιδεινώνει την κατάθλιψη.

● ΤΙΣ ΓΛΥΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ. Η ενέργεια που προσφέρουν δεν διαρκεί και τα ανεβοκατεβάσματα του σακχάρου βλάπτουν μακροπρόθεσμα τον εγκέφαλο.

● ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ, το οποίο πρέπει να καταναλώνετε με σύνεση. Ένα ποτήρι κρασί στο τέλος της ημέρας, μπορεί να είναι κάτι που προκαλεί κατάθλιψη και επιτείνει τα προβλήματα ψυχικής υγείας.

Οι απόψεις σας

Ανοησίες! Απλά συμβουλές που δεν βλάπτουν! Εν ολίγοις τα λαχανικά βοηθούν σε κάθε περίπτωση και η ζάχαρη πάντα βλάπτει! Όσο για τον καφέ και το ποτό... αφού βλάπτουν την καρδιά γιατί όχι και την ψυχική υγεία; Και το νερό βοηθά! Γιατί αν διψάς χαλάει η διάθεση σου! Και αυτή πια η Σεροτονίνη! Κανένας δεν ξέρει πως δρα στην κατάθλιψη. Αφήστε επιτέλους τα παραμύθια. Κανείς δεν ξέρει γιατί το Προζάκ βοηθά. Το μόνο δεδομένο είναι ότι σε ένα ποσοστό περιπτώσεων κατάθλιψης έχει θετικό αποτέλεσμα. Αλλά επιστημονικά δεν ξέρουμε ακριβώς το γιατί ούτε το γιατί δε βοηθά επίσης σε πολλές περιπτώσεις.
ΤΤ 12/11/2009 15:30
My old Cretan grandmother used to say:
"Εκεί πού φτάνει τό χέρι σου κρέμα τό καλάθι σου"

I have followed her advise for all my life. And I applied it diligently in all of my life''s aspects: financial, professional advancement, sports, housing, nutritional and emotional involvement with anything (politics, environmentalism, nationalism, patriotism, romance, etc, etc).

Greediness at all levels and in all forms, is the begining of all evil. Here in Canada I know of a certain prayer:

"God, give me the courage to change the things that I can change, the patience and dignity, to suffer the things that I can not change: And the wisdom to know the difference."
Harry the Canadian 12/11/2009 05:19
Καλό είναι να μην "φορτώνουμε" πολυ πολύ με ενοιες και δηθεν προβλήματα της ειδησεογραφίας ασχετα παντοτε προς την καθημερινότητα μας. Η καλή διατροφή δεν ειναι κατι που ειναι για τους πλούσιους μονάχα. Να στήνουμε και καμμιά γιορτούλα με λιγους φίλους δεν θελει πολλά μονο καλή διαθεση. Μην γεμιζουμε το ψυγειο και τα ντουλάπια με βιομηχανικά τρόφιμα(σκουπίδια). Μην τρώμε ολη μέρα σαβουρμά. Με ελάχιστη τροφή εχουμε ευεξία καλή διάθεση και προπαντός καλά αποτελέσματα στις εργαστηριακές εξετάσεις. Τωρα αμα εχουμε και λιγη πολυτέλεια χρόνου ενα περπατηματακι καπου καπου μας κραταει και σε φόρμα.
Theo 11/11/2009 13:46
Poly sex kai polli gymnastiki. Den sou menei energeia kai xronos gia katathlipsi.
cazzoduro 11/11/2009 13:08
Το μοναδικό ψάρι που μπορώ να φάω είναι τσιπούρα ισχθυοτροφείου, όταν κοστίζει κάτω από 4 Ευρώ το κιλό. Κάνει καλό αυτή ή δεν κάνει ; Δυστυχώς για 2 μικρά τονάκια ο ψαράς της γειτονιάς θέλει 25 ΕΥΡΩ και δεν σου δίνει και απόδειξη. Αντίο Ω3 ..... Ευτυχώς με τη σεροτονίνη , το φολικό οξύ και το νερό δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα......
Μάκης Π 11/11/2009 10:56
pes ta litsa, auta einai gia tous plousious pou exoun lysei to oikonomiko tous problima kai den kseroun pws na skotwsoun tin wra tous,exoun ton yphreti na tous etoimazei tin diaita kai kala, ante giaaaaa
sakis 11/11/2009 09:58
ΚΑΠΟΤΕ ΗΞΕΡΑ ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΑ ΠΟΥ ΕΧΑΙΡΕ ΑΚΡΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ ΑΠΟ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ.
ΘΑΝΑΣΗΣ ECO-ΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 11/11/2009 09:41
Επίσης να αποφεύγετε το οικονομικό στρες, το άγχος γενικότερα. Να μη βλέπετε ειδήσεις, να είστε ήρεμοι και νφάλιοι. Μα τι μας λένε! Σωστό είναι να ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή αλλά όταν συνδυάζετε με τους τρελούς ρυθμούς της καθημερινότητας, δε κάνει τίποτα.
ΛΙΤΣΑ 11/11/2009 09:30

Οι απόψεις σας

Ονοματεπώνυμο *
Email
Μήνυμα *
Τα πεδία που εμφανίζονται με * είναι υποχρεωτικά
 

ΑΠΟΨΕΙΣ

[Ριπές]
Η φοροδιαφυγή
[Γνώμες]
[ ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ ] Κρίση και δημοσιογραφία
Του Κωνσταντίνου Καμάρα kamaras@sport.gr
[Γνώμες]
[Διαστάσεις] Στην πρωτεύουσα της Ευρώπης
Του Μιχάλη Μητσού / mmitsos@dolnet.gr
[Αγιογραφίες]
Χειμώνες
Του Δημήτρη Μητρόπουλου mhtro@dolnet.gr
[Στήλη Άλατος]
Κολύμπι
Δημήτρης Δανίκας , ddanikas@dolnet.gr

TA NEA Gallοp

Θεωρείτε ότι τα έκτακτα μέτρα του προϋπολογισμού, όπως το πάγωμα των προσλήψεων και των μισθών πάνω από 2.000 ευρώ είναι::

TA NEA Gallup

Θεωρείτε ότι τα έκτακτα μέτρα του προϋπολογισμού, όπως το πάγωμα των προσλήψεων και των μισθών πάνω από 2.000 ευρώ είναι:


NEWSLETTER

Συμπληρώστε το email σας και γραφτείτε στο Newsletter του NEA Online