Οι έλληνες ιδιοκτήτες ΙΧ παραμένουν ασυνεπείς με τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, ενώ το 5% των οχημάτων που ελέγχονται από τις γραμμές των ΚΤΕΟ παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις με αποτέλεσμα να «κόβονται». Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Βήκα, πρόεδρο των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, στην χώρα μας, κανονικά έπρεπε να περνούν από τεχνικό έλεγχο, ετησίως, περίπου 4 εκατομμύρια οχήματα ( αν υπολογίσουμε ότι στην χώρα μας κυκλοφορούν περίπου οκτώ εκατ. αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, φορτηγάκια κ.α.), όμως, με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, μόλις τα μισά, δηλαδή, τα δύο εκατομμύρια προσέρχονται με συνέπεια για το προκαθορισμένο ραντεβού τους στα ΚΤΕΟ.

« Δυστυχώς, ένα μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών μεταχειρισμένων οχημάτων, δεν είναι συνεπείς με τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, παρά το αυστηρό πρόστιμο που προβλέπει ο ΚΟΚ (που είναι στα 400 ευρώ ) και παρόλο που οι τροχονομικοί έλεγχοι είναι πιο πυκνοί τα τελευταία χρόνια» ανέφερε ο κ. Βήκας συμπληρώνοντας ότι: « πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα παραμένουν ανέλεγκτα τα τελευταία χρόνια».

Οι πιο συχνές βλάβες που παρουσιάζονται στα οχήματα κατά τη διάρκεια του ελέγχου αφορούν το σύστημα πέδησης, το σύστημα διεύθυνσης, τα ελαστικά και τα αμορτισέρ ενώ αρκετά οχήματα υπερβαίνουν το όριο των εκπεμπόμενων ρύπων. « Είναι συστήματα τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την οδική ασφάλεια» τόνισε ο κ. Βήκας. Έτσι, αρκετοί οδηγοί, έως ότου περάσουν από ΚΤΕΟ, κυκλοφορούν τα ΙΧ τους με φθαρμένα και συνεπώς με ακατάλληλα ελαστικά που δεν προσφέρουν καμία πλέον πρόσφυση στο όχημα τους ή με αμορτισέρ που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών!

Μόλις το 5% των οχημάτων που ελέγχονται κάθε χρόνο «κόβονται» στα ΚΤΕΟ, εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων που διαπιστώνονται από τους μηχανικούς στις γραμμές των ΚΤΕΟ. Επίσης, το 63% των οχημάτων παρουσιάζουν δευτερεύουσες ελλείψεις, που μπορεί να μην είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την οδική ασφάλεια, όμως, αυτό δείχνει ότι, στην χώρα μας, οι ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ απέχουν και από την τακτική συντήρηση του οχήματος τους.

Να σημειωθεί, ότι ο έλεγχος των οχημάτων στα ΚΤΕΟ πραγματοποιείται όταν συμπληρωθούν τέσσερα χρόνια, από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας τους του αυτοκινήτου και έκτοτε όλα τα οχήματα χρειάζεται να περάσουν από τεχνικό έλεγχο περιοδικά ανά δύο χρόνια με ανώτερο περιθώριο καθυστέρησης τη μια εβδομάδα.