Η λακκούβα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους οδηγούς, πολύ περισσότερο με τους Έλληνες οδηγούς, που, ουκ ολίγες φορές, έχουν γευτεί τις δυσάρεστες συνέπειες αυτών, είτε πληγώνοντας τα ελαστικά, είτε – στην χειρότερη περίπτωση – δημιουργώντας εξαιτίας αυτών ακόμη και σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Όπως αναφέρει η Ford, οι οδηγοί σε πολλές περιοχές της Ευρώπης αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με τις λακκούβες που επιδεινώθηκε φέτος λόγω του λεγόμενου ‘Τέρατος από την Ανατολή’, μιας ψυχρής μάζας αέρα που δημιούργησε παγερές συνθήκες προκαλώντας ζημιές στο οδόστρωμα.

Μάλιστα, η έρευνα της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας αναφέρει ότι μια λακκούβα επισκευάζεται κάθε 21 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο σε Αγγλία και Ουαλία ενώ στη Ρώμη, η πόλη δεσμεύτηκε να επισκευάσει 50.000 λακκούβες σε ένα μήνα. Στην Κολωνία, αναφέρθηκαν πάνω από 6.000 λακκούβες μετά τον φετινό εξαιρετικά βαρύ χειμώνα.

Στην χώρα μας δεν υπάρχει καταγραφή στατιστικών για το συγκεκριμένο θέμα, που σίγουρα αποτελεί έναν ακόμη απρόβλεπτο κίνδυνο για τους οδηγούς .

Η Ford δείχνει να έχει βρει λύση στο θέμα, με ένα νέο σύστημα που ανιχνεύει πότε ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα και προσαρμόζει την ανάρτηση, ώστε ο τροχός να μην πέσει πολύ βαθιά.

Το σύστημα ανίχνευσης λακκουβών του νέου Focus είναι ένα στοιχείο της προαιρετικής τεχνολογίας Continuously Controlled Damping, που κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα φρένων, και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης.

Η Ford εξελίσσει τα συστήματα ανάρτησης, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο τμήμα δρόμου στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρίας στο Βέλγιο, που αποτελείται από ακριβείς απομιμήσεις μερικών από τις χειρότερες λακκούβες και επικίνδυνων σημείων που υπάρχουν στον πλανήτη. Οι μηχανικοί βελτιώνουν περαιτέρω τα συστήματα με εκατοντάδες ώρες δοκιμών σε μία μεγάλη ποικιλία Ευρωπαϊκών δημόσιων δρόμων, παρακολουθώντας φορτία και καταπονήσεις με εξοπλισμό παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιούν οι σεισμολόγοι για να μελετούν τις σεισμικές δονήσεις.