Μετά τη Mercedes-Benz με το νέο Fuso – το ηλεκτρικό της μεσαίο φορτηγό που αναμένεται να κυκλοφορήσει φέτος – και η Volvo εισέρχεται στην αγορά της ηλεκτροκίνησης με φορτηγά που θα λανσαριστούν το 2019. Μάλιστα, οι πρώτες πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών αναμένεται να ξεκινήσουν την επόμενη χρονιά από την Ευρώπη. Πρόκειται για φορτηγά τα οποία θα ενταχθούν σε μεγάλες μεταφορικές εταιρείες που θα έχουν ως κύρια ενασχόληση τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές καθώς και σε εταιρίες που διαθέτουν στόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Όπως αναφέρει και η σουηδική φίρμα τα νέα ηλεκτρικά φορτηγά μειώνουν δραστικά τις εκπομπές θορύβου και καυσαερίων ενώ συμβάλλουν στην μείωση του μεταφορικού κόστους μιας επιχείρησης. «Η ηλεκτροκίνηση ευθυγραμμίζεται πλήρως με τη μακροπρόθεσμη δέσμευση της Volvo Trucks για βιώσιμη αστική ανάπτυξη και μηδενικές εκπομπές ρύπων», ανέφερε ο Κλαες Νίλσον, Πρόεδρος της Volvo Trucks.

Η χρήση ηλεκτρικών φορτηγών κυρίως στις αστικές περιοχές θα συμβάλλει σημαντικά στην δραματική βελτίωση της ποιότητας του αέρα, ενώ χάρη στην αθόρυβη λειτουργία τους οι μεταφορές θα γίνονται πλέον από φορτηγά που θα μειώσουν σημαντικά τα ποσοστά ηχορύπανσης.

Οι επιπτώσεις της μεταφοράς εμπορευμάτων τη νύχτα παρουσιάστηκαν πρόσφατα σε ειδική μελέτη, και αφορούσε συγκεκριμένες μεταφορές στο κέντρο της Στοκχόλμης. Η συγκεκριμένη μελέτη ανέφερε ότι, η μεταφορική δραστηριότητα των φορτηγών συμβάλλουν σημαντικά στην ποιότητα ζωής στις πόλεις αρκεί να υιοθετηθούν πιο βιώσιμες λύσεις μεταφορών.

Σε αυτό θα βοηθούσε σημαντικά η χρήση ηλεκτρικών φορτηγών, που εκτός, από τους μηδενικούς ρύπους, κινούνται αθόρυβα, χωρίς να ενοχλούν – πχ σε ώρες κοινής ησυχίας – τους κατοίκους μιας πόλης. Ο Κλάες Νίλσον επεσήμανε ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά διανομών στις πόλεις είναι μόνο η αρχή, και ότι πολύ σύντομα η ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές θα έχει και άλλες θετικές εξελίξεις. Να σημειωθεί, ότι η Volvo είναι από τις πρώτες φίρμες στον κόσμο στην πώληση υβριδικών φορτηγών. Όπως, το υβριδικό μεσαίο φορτηγό Volvo FE Hybrid, που ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα πριν από επτά χρόνια.

Το συγκεκριμένο φορτηγό ήταν από τα πρώτα φορτηγά που μείωσαν την κατανάλωση καυσίμου έως και 20% ενώ ο ηλεκτροκινητήρας μπορούσε να λειτουργεί αυτόνομα – και χωρίς τη χρήση του πετρελαιοκινητήρα – στις χαμηλές ταχύτητες.