O NHTSA, η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας στους αυτοκινητοδρόμους της Αμερικής θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι θορυβώδη για λόγους ασφαλείας. Ειδικότερα, ο κύριος και μοναδικός λόγος, που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να ακούγονται στο πέρασμα τους ( ως γνωστό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εντελώς αθόρυβα και ο μόνος ήχος που παράγεται είναι από την αεροδυναμική τους και τα ελαστικά αυτών) είναι για να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς.

Όπως ισχυρίζεται ο NHTSA, όσο θα αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους, τόσο θα αυξάνεται και ο κίνδυνος αύξησης των ατυχημάτων ή και δυστυχημάτων από το γεγονός ότι αυτά δεν θα γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς. Μάλιστα, προτείνει σε πρώτη φάση τα ηλεκτρικά οχήματα – αλλά και τα υβριδικά που σε ορισμένες φάσεις της λειτουργίας του κινούνται μόνο με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα – να εκπέμπουν θόρυβο, ιδιαιτέρως, όταν κινούνται με ταχύτητες κάτω των 30χλμ/ώρα. Αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία της αμερικανικής υπηρεσίας για την οδική ασφάλεια που αναφέρει ότι: ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα έχει 19% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα με πεζό σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με συμβατικά καύσιμα.

Σαφώς, η άποψη του NHTSA έρχεται σε αντιπαράθεση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες περηφανεύονται, τόσο για τις οικολογικές επιδόσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων τους όσο και για την αθόρυβη λειτουργία τους ( είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζουν ακόμη και τις διαφημιστικές τους προβολές των ηλεκτρικών οχημάτων τους στην αθόρυβη λειτουργία τους, που θα κάνουν τις πόλεις πιο ήσυχες, συμβάλλοντας στην μείωση της ηχορύπανσης).

Αναγκαία να γίνουν θορυβώδη, κυρίως για τους τυφλούς

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με ηλεκτροκινητήρα και αντλούν τη δύναμη τους από τις μπαταρίες που είναι συνήθως αποθηκευμένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνα. Ο NHTSA πιστεύει ότι αυτό πρέπει να αλλάξει και για άλλο ένα σημαντικό λόγο. Τα ηλεκτρικά οχήματα που ήδη κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο δεν θα γίνονται αντιληπτά από τους τυφλούς – πεζούς αλλά και όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης. Αν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα γίνουν αθόρυβα τότε είναι σίγουρο, με βάση όσα ισχυρίζεται ο ΝHTSA, ότι θα αποτραπούν τουλάχιστον 2.400 ατυχήματα ετησίως.

Τι θα ισχύσει στην Ευρώπη

Εκτός από την Αμερική, όπου τα οχήματα θα πρέπει να παράγουν θόρυβο σε ταχύτητες κάτω των 30χλμ/ώρα υποχρεωτικά από το 2019 και στην Ευρώπη, οι κατασκευαστές θα πρέπει να τοποθετούν ένα ηχητικό σύστημα που θα παράγει πχ τον θόρυβο της εξάτμισης ώστε να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς. Με αυτό το νέο κανόνα θα πρέπει να προσαρμοστούν έως και την 1η Ιουλίου του 2019.