Στην παρέα των μικρών μοντέλων περιλαμβάνεται και το Skoda Citigo, το οποίο, κατά την πολυήμερη δοκιμή, μας υπενθύμισε ότι ακόμη και οι μικρές – σε ισχύ – εκδόσεις, μπορούν να ξεδιπλώσουν το αστικό τους ταλέντο. Η έκδοση με το 1.000αρι, 3κυλινδρο μοτέρ των 60 ίππων αποτελεί τη βάση στην παλέτα των εκδόσεων, που με αρωγό το αυτόματο κιβώτιο βγάζει ασπροπρόσωπο τον οδηγό, ιδιαίτερα στο σταμάτα – ξεκίνα των μποτιλιαρισμένων δρόμων. Οι επιδόσεις του μπορούν να χαρακτηριστούν αρκούντως ικανοποιητικές, αν υπολογίσουμε ότι το μικρό μοντελάκι είναι ταμένο – και ραμμένο – στις αστικές, υπεραστικές διαδρομές.

Το τρικύλινδρο μοτέρ έχει σπιρτάδα ακόμη και από τις χαμηλές στροφές, με μοναδική παραφωνία τις αλλαγές των σχέσεων στην λειτουργία Auto που θέλουν τον χρόνο τους. Το πιο δυνατό του χαρτί είναι η οικονομία καυσίμου, όπου τα 4,4 λίτρα/100χλμ που αναφέρει ο κατασκευαστής δεν απέχουν και πολύ από τα 5 λίτρα/100χλμ που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού. Ευχάριστη έκπληξη αποτελούν οι χώροι του, ιδιαίτερα στην πεντάθυρη εκδοχή όπου η πρόσβαση γίνεται πιο εύκολη σε σχέση με το τρίθυρο.

Η οδική του συμπεριφορά κρίνεται καλή, με το Citigo να αποσβένει τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χάρη στην ρύθμιση των αναρτήσεων και τους μεγάλους τροχούς που δίνουν μεγάλα αποθέματα πρόσφυσης. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις, η εκμετάλλευση των χώρων είναι υποδειγματική για την κατηγορία του. Τέσσερις ενήλικοι θα καθίσουν άνετα – ενώ στα πίσω καθίσματα υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια και το κεφάλι. Η μεγάλη καμπίνα δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του πορτμπαγκάζ, που με 251 λίτρα είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Φρενάρει μόνο του όταν ο οδηγός είναι …αφηρημένος

Στον εξοπλισμό του το μικρό μοντελάκι της γερμανοθρεμμένης φίρμας περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – και σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης που ελέγχει την κυκλοφορία μπροστά από το αυτοκίνητο σε απόσταση έως 10 μέτρων και σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ/ώρα. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα μπορεί να αποτρέψει την πρόσκρουση σε ένα εμπόδιο ακινητοποιώντας αυτόματα και έγκαιρα το αυτοκίνητο. Επίσης, στα τεχνολογικά του καλούδια περιλαμβάνεται και το σύστημα Move & Fun , πρόκειται για μια φορητή συσκευή ψυχαγωγίας και πληροφόρησης που προσφέρει μία σειρά λειτουργιών στους επιβάτες – υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, σύστημα Bluetooth, και σύστημα αναπαραγωγής πολυμέσων (multimedia player), όλα σε μία συσκευή. Το Citigo 60 Auto κοστίζει 10.100 ευρώ – 9.300 ευρώ η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο – με τα τέλη κυκλοφορίας να είναι στα 100,9 ευρώ.