Η Mercedes προτάσσει στην κατηγορία των SUV τη νέα GLC. Να θυμίσουμε ότι η GLC αντικατέστησε την επιτυχημένη εμπορικά GLK. Το νέο μοντέλο, που οδηγούμε στην πιο μικρή πετρελαιοκίνητη εκδοχή του από πλευράς ισχύος, αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία του με εμφάνιση που αποπνέει κύρος, χώρους για απαιτητικούς μπαμπάδες και ένα ντίζελ μοτέρ που κάνει τα πάντα στον τομέα των επιδόσεων χωρίς να θίγεται η κατανάλωση καυσίμου. Οι βασικοί του ανταγωνιστές είναι το νέο Volvo XC60 και η BMW X3. Εξ αρχής, η νέα GLC δείχνει να εξελίσσει περαιτέρω τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz. Με ιδιαίτερα αυξημένες διαστάσεις – σε σχέση με την GLK – το νέο αυτοκίνητο είναι μακρύτερο, φαρδύτερο ενώ και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 11,8 εκατοστά (μήκοςχπλάτοςύψος: 4.656 x 1.890 x 1.644 χιλιοστά) .

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι χώροι για τους επιβάτες να είναι επαρκεί για πέντε επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ, έχει φτάσει στα 550 λίτρα με την κλασική αναδίπλωση να τριπλασιάζει τον όγκο φόρτωσης. Η κονσόλα πείθει για την πολυτελή της καταγωγή ενώ σε όλα τα σημεία του σαλονιού δεσπόζουν οι χώροι για μικροαντικείμενα με υλικά που ανεβάζουν το πήχη της κατηγορίας.

Ο οδηγός έχει στα χέρια του μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων. Ξεχωρίζουμε το COMAND Online, ένα σύστημα πολυμέσων εξοπλισμένο με έναν πλοηγό διαδικτύου και ένα σύστημα πλοήγησης σκληρού δίσκου με προβολή χαρτών κ.α.. Ο εξοπλισμός υπερπλήρης: επτά αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, καθίσματα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων. Όπως η ανάρτηση AGILITY CONTROL με αμορτισέρ μεταβαλλόμενης απόσβεσης, το σύστημα διαμόρφωσης του προφίλ οδήγησης, DYNAMIC SELECT, με πέντε διαφορετικά προγράμματα (Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual).

Μοτέρ – διαμάντι!

Ο ντίζελ κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι 4κύλινδρος, χωρητικότητας 2.143 κ.εκ. Πρόκειται για την «μικρή» 220 d που αποδίδει 170 ίππους στις 3.000-4.200 σ.α.λ. ( η πιο ισχυρή αποδίδει 204 ίππους) με εξαιρετική ροπή 400 Nm στις 1.400-2.800 σ.α.λ. Οι πρώτες εντυπώσεις ιδιαίτερα θετικές: Από πλευράς επιδόσεων, ο ντίζελ κινητήρας προσφέρει άφθονη ισχύ παρά το αυξημένο βάρος των 1,8 τόνων, που φαίνεται να κρύβεται επιμελώς – κάτι που αντιλαμβάνεσαι στις ακαριαίες επιταχύνσεις. Η επιτάχυνση είναι αρκούντως ικανοποιητική για τα δεδομένα του μοντέλου, η ροπή απολύτως γραμμική, ενώ η λειτουργία του ντίζελ κινητήρα ιδιαίτερα πολιτισμένος με τον θόρυβο να εξαφανίζεται όταν ταξιδεύεις. Το αυτόματο κιβώτιο 9 G-TRONIC ταιριάζει με τον ντίζελ κινητήρα, που αλλάζει με βελούδινο τρόπο τις σχέσεις στο κιβώτιο.

Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις και μέσω των paddles, πίσω από το τιμόνι. Σαφώς, ο φυσικός της χώρος της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ο αυτοκινητόδρομος. Μπορεί να ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, με ιδιαίτερα χαμηλές στροφές και με μια ροπή που είναι πανταχού παρούσα σε οποιαδήποτε περίσταση ( πχ ένα γρήγορο προσπέρασμα). Ευθύβολο και άνετο είναι και το τιμόνι με τη θέση οδήγησης να σε κάνει να ξεχνιέσαι από την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Εύσημα δίνουμε και στο σύστημα πέδησης: Η GLC απαιτεί μόλις 38,3 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100-0χλμ/ώρα! Το εργοστάσιο αναφέρει μέση κατανάλωση 5 λίτρα/100χλμ με αυτονομία – επειτα από ένα γέμισμα – που αγγίζει τα 929 χιλιόμετρα! Με το χέρι στην καρδιά, η νέα Mercedes GLC είναι η κορυφαία επιλογή στην κατηγορία του, με το ντίζελ μοτέρ των 170 ίππων να κλέβει την παράσταση και τις εντυπώσεις μας.