Το νέο Golf GTE αποτελεί το νέο Plug in υβριδικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Σημείο αιχμής του, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 150 ίππων αμέσου ψεκασμού 1.4 TSI, και ένας ηλεκτροκινητήρας μέγιστης ισχύος 102 ίππων.

Οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν οικονομία και δυναμικές επιδόσεις, και συνδυάζονται με το 6άρι κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη (DSG).

Το Golf GTE εμφανίζει μέση κατανάλωση καυσίμου 1.6λιτ/100χλμ (με εκπομπές CO2 στα 37 γρ/χλμ) και ηλεκτρική κατανάλωση 11.4kWh/100χλμ (πρότυπα NEDC για υβριδικά μοντέλα).

Η τελική ταχύτητα του Golf GTE είναι 222χλμ και η μέγιστη ακτίνα δράσης του φτάνει περίπου τα 940χλμ

Η μέγιστη αυτονομία του αυτοκινήτου για κίνηση αμιγώς ηλεκτρική φτάνει τα 50χλμ, ενώ η συνολική του αυτονομία είναι περίπου 940χλμ.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα μέσω την λειτουργίας E-mode να κινείται με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα εκπέμποντας ουσιαστικά μηδενικούς ρύπους.

Το βράδυ ο οδηγός μπορεί να φορτίσει την μπαταρία υψηλής τάσης, συνδέοντας το αυτοκίνητο με μία οικιακή παροχή (3 ώρες και 45 λεπτά είναι αρκετά για 100% φόρτιση). Εάν η μπαταρία ‘ανεφοδιαστεί’ από ένα ειδικό wall box (σε χώρους στάθμευσης ή γκαράζ) ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης, αρκούν 2ώρες και 15 λεπτά για μία πλήρη φόρτιση.

Ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια, χάρη στα έξυπνα συστήματα ελέγχου του Golf GTE, ο οδηγός μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα έχει στη διάθεσή του αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για το τέλος του ταξιδιού, ώστε να ξαναγυρίσει στην ηλεκτροκίνηση μηδενικών εκπομπών – επιστροφή και είσοδος στην πόλη για παράδειγμα. Συμπερασματικά, το Golf GTE είναι ένα δυναμικό και ταυτόχρονα εξαιρετικά οικονομικό αυτοκίνητο για μεγάλα ταξίδια, ενώ μπορεί και να χρησιμοποιηθεί και σαν όχημα μηδενικών εκπομπών.

Τα πέντε προγράμματα λειτουργίας

Αυτόματη εναλλαγή σε πρόγραμμα «E-mode» και «Battery Hold». Το Golf GTE μπορεί να οδηγηθεί με 5 διαφορετικά προγράμματα κίνησης, και η εναλλαγή μεταξύ τους γίνεται με ιδιαίτερα απλό τρόπο.

Μόλις το αυτοκίνητο πάρει μπροστά, επιλέγεται αυτόματα το πρόγραμμα μηδενικών εκπομπών «E-mode» – όπου το Golf GTE λειτουργεί όπως ακριβώς και το e-Golf (το Golf GTE ξεκινά με τον κινητήρα TSI μόνο εφόσον δεν επαρκεί η ενέργεια της μπαταρίας, ή εφόσον η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή). Μόλις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει πολύ χαμηλά, ή όταν απαιτηθεί η μέγιστη ισχύς από τον οδηγό, τότε το σύστημα περνάει αυτόματα στο πρόγραμμα «Battery Hold», απενεργοποιώντας την επιλογή «E-mode» και το Golf GTE λειτουργεί πλέον σαν ένα κλασικό υβριδικό μοντέλο. Σ

ε αυτή τη φάση η μπαταρία φορτίζεται με τη μέθοδο της ανάκτησης ενεργείας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης ή του φρεναρίσματος, και το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί εναλλάξ ή συγχρόνως και τον TSI και τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Σε αυτή τη φάση, η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης διατηρείται μόνιμα σε μία σταθερή τιμή. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μόνος του οποιαδήποτε στιγμή το πρόγραμμα «Battery Hold», μέσα από το μενού «Car» του συστήματος ‘infotainment’.

Με το πάτημα του πλήκτρου «E-mode» (στα αριστερά του μοχλού ταχυτήτων), ο οδηγός μπορεί χειροκίνητα να επιλέξει το πρόγραμμα «E-mode», μετατρέποντας έτσι το Golf GTE, σε όχημα μηδενικών εκπομπών.

Με την ηλεκτροκίνηση το GTE φτάνει τα 130 χλμ/ώρα, η μέγιστη ακτίνα δράσης με το πρόγραμμα «E-mode» φτάνει τα 50 χλμ (ξεκινώντας με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, και ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης), μόλις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει κάτω από μία προκαθορισμένη τιμή, το σύστημα διαχείρισης ενεργείας του αυτοκινήτου ενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα 1.4 TSI.

Αλλάζοντας σε πρόγραμμα «GTE» με ένα πλήκτρο. Με το πάτημα του πλήκτρου «GTE» (επίσης στα αριστερά του μοχλού ταχυτήτων), ο οδηγός μπορεί χειροκίνητα να επιλέξει το πρόγραμμα » GTE «, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο το σπορ χαρακτήρα του συγκεκριμένου Golf, και η ένδειξη «GTE mode» εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

Ο οδηγός (και όλοι οι επιβάτες) αντιλαμβάνονται τα παρακάτω: η συμπεριφορά του γκαζιού, του κιβωτίου των ταχυτήτων, και του συστήματος διεύθυνσης, γίνονται πιο άμεση και πιο σπορ ενώ η ρύθμιση του κινητήρα TSI είναι προσανατολισμένη περισσότερο προς τις επιδόσεις. Επιπλέον, αλλάζουν και οι ρυθμίσεις στο σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των προβολέων και στο προαιρετικό Adaptive Cruise Control/ACC).

Αλλαγή σε πρόγραμμα «Hybrid Auto» και «Battery Charge», από το μενού. Μέσα από το μενού του συστήματος infotainment, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και άλλα προγράμματα: «Hybrid Auto», όπου η αποθηκευμένη στην μπαταρία υψηλής τάσης ενέργεια χρησιμοποιείται υποβοηθητικά στον κινητήρα TSI, ελαχιστοποιώντας έτσι την κατανάλωση, και «Battery Charge». Από αυτή την οθόνη επιλογών του μενού, ο οδηγός μπορεί να περάσει και στα προγράμματα «E-mode» ή «Battery Hold». Εν συντομία, τα 5 προγράμματα είναι :

«E-mode»

«GTE mode»

«Battery Hold»

«Battery Charge»

«Hybrid Auto»

Εσωτερικό

Όπως και στην εξωτερική εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό έντονη παρουσία δηλώνουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα που συναντά κανείς και σε άλλα μοντέλα της οικογένειας των GT, μόνο που και εδώ τη θέση του κόκκινου του GTI, έχει πάρει το μπλε.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται: σπορ καθίσματα εμπρός σε στυλ GTI (στο GTE: τα καρό είναι σε αποχρώσεις του μπλε), διακοσμητικές λεπτομέρειες σε μαύρη λάκα στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με αλουμινένια διακοσμητικά, μοχλός με διακόσμηση αλουμινίου, χρωμιωμένα περιγράμματα, σύστημα infotainment «Composition Media» με οθόνη 6.5 ιντσών, online υπηρεσίες Car-Net e-Remote (smart phone app), οθόνη πολλαπλών λειτουργιών «Premium», αυτόματος κλιματισμός («Climatronic») κ.α.