Η Seat κάνει το πρώτο της βήμα να εισέλθει δυναμικά στην κατηγορία των SUV. Το νέο Ateca θα ξεκινάει από τα 1.000 κυβικά, θα έχει εκδόσεις με τετρακίνηση, ενώ θα βρίθει σε τεχνολογικά καλούδια.

Σύμφωνα με τη Seat: «Το Ateca είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για το αστικό lifestyle. ενώ ο Πρόεδρος της SEAT, Λούκα Ντε Μέο είπε. «το πρώτο μας SUV σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής για τη SEAT. Το Ateca αποτελεί καθαρή εξέλιξη του DNA του Leon που θα προωθήσει περαιτέρω την επιτυχία της γκάμας Leon».

Το νέο μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα την ερχόμενη άνοιξη. Θα είναι διαθέσιμο και ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων και επιλογών. Η επιλογή μεταξύ των ισχυρών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων TSI βενζίνης και TDI πετρελαίου με απόδοση που κυμαίνεται από 115 και 190 ίππους, είτε με εμπρός κίνηση ή τετρακίνηση καθώς και με χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο εμπρός τμήμα του ξεχωρίζει η τραπεζοειδής μάσκα, η πλαϊνή δυναμική γραμμή και η τριγωνική γραμμή των προβολέων είναι τυπικά της εικόνας της μάρκας, όπως και στο Leon.

Το μήκος του αγγίζει τα 4,36 μέτρα, με χώρο αποσκευών στα 510 λίτρα ή στα 485 λίτρα στην έκδοση με τετρακίνηση.

Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων ξεκινά με τον 1.6 TDI 115 PS. Το 2.0 TDI είναι διαθέσιμο με 150 και 190 ίππους Η κατανάλωση κυμαίνεται από 4.3 έως 5.0 λίτρα / 100 χλμ.

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης ξεκινά με τον 1.0 TSI 115 ίππων. Το 1.4 TSI διαθέτει απενεργοποίηση κυλίνδρων υπό μερικό φορτίο και αποδίδει 150 ίππους. H κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων για τους κινητήρες αυτούς κυμαίνεται μεταξύ 5,3 και 6,2 λίτρα και 123 έως 141 γραμμάρια αντίστοιχα.

Στις τεχνολογικές καινοτομίες του ξεχωρίζει το SEAT Drive Profile που είναι έτοιμο να προσαρμόσει το Ateca στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες και τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού.

Το Traffic Jam Assist λειτουργεί σε συνθήκες stop-and-go κυκλοφορίας και την κάνει πιο υποφερτή για τον οδηγό. Σε μικρές ταχύτητες κίνησης το ισπανο-γερμανικό μνοτέλο επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα μέσα στα όρια του συστήματος. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες μέχρι 60km, το σύστημα παρέχει υποστήριξη διατήρησης ταχύτητας και υποβοήθηση λωρίδας.

Μία νέα λειτουργία ασφαλείας είναι το Emergency Assist: εάν ο οδηγός παραμείνει οδηγικά ανενεργός πέρα από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, το όχημα τον προειδοποιεί αρχικά οπτικά, στην συνέχεια ακουστικά και τελικά καταλήγει να επιβραδύνει σταδιακά μέχρι την πλήρη ακινησία παραμένοντας στη λωρίδα.